پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:24:36 - چهارشنبه 19 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زائران بدون گذرنامه وارد عراق نشوند
نیروهای مرزبانی مستقر در مرزها طی توصیه ای به هم وطنان تأکید کردند که به دلیل مشکلاتی که هنگام خروج از کشور پیش می‌آید، هم وطنان بدون داشتن پاسپورت وارد کشور عراق نشوند.

به گزارش”صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود اینکه راهپیمایی زائران امام حسین(ع) از ۲ روز پیش آغاز شده است؛ اما همچنان هم وطنان ایرانی از مرزهای مختلف به خیل عظیم راهپیمایان می پیوندند.

خبرنگار اعزامی دانا به مرز مهران طی گزارشی اعلام کرد: هم اکنون تعداد زیادی از هم وطنان برای عبور از مرزهای کشور و ورود به کشور عراق مشغول طی کردن امور اداری مربوط به گذرنامه و پاسپورت هستند.

بر اساس این گزارش نیروهای مرزبانی مستقر در مرزها طی توصیه ای به هم وطنان تأکید کردند که به دلیل مشکلاتی که هنگام خروج از کشور پیش می‌آید، هم وطنان بدون داشتن پاسپورت وارد کشور عراق نشوند.

هم‌اکنون زائران و راهپیمایان در حال از شهرهای مختلف عراق در حال راهپیمایی به سمت کربلای معلی هستند و تامین امنیت بیش از ۲۰ میلیون زائر حضرت سیدالشهدا(ع)، بزرگترین عملیات تامین امنیت در جهان است.

نیروهای امنیتی، امنیت کاملی در مسیرهای منتهی به شهرهای کربلا و نجف برای حرکت زائران به‌سوی کربلای معلی ایجاد کرده‌اند.

زائران دیگر به مرز مهران مراجعه نکنند

استاندار ایلام در گفت و گو با ایلام بیدار اظهار کرد: با توجه به کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم برای عبور زائران در کشور عراق به مرز مهران مراجعه نکنند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱۰ برابر ظرفیت مرز مهران زائرین از کشور خارج شده‌اند.

مروارید تأکید کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک در راه‌های استان امکان رسیدن زائرین به مراسم اربعین حسینی در کربلا بسیار دشوار است.

همچنین نیروهای مرزبانی مستقر در مرزها طی توصیه ای به هم وطنان تأکید کردند که به دلیل مشکلاتی که هنگام خروج از کشور پیش می‌آید، هم وطنان بدون داشتن پاسپورت وارد کشور عراق نشوند.

 

آمادگی کامل پزشکان برای خدمت‌رسانی به زائرین/ بیشترین بیماران تا این لحظه مشکلات عضلانی داشتند

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت و گو با  دانا در خصوص آخرین اقدامات این مرکز برای زائران اربعین حسینی اظهار داشت: ما در حال حاضر دو ایستگاه امداد و سرما در مرز مهران و سه ایستگاه هم در مرزهای چزابه و شلمچه داریم که همه با تجهیزات پزشکی کامل مستقر در مرزها هستند؛همچنین هلی کوپترهای امداد هوایی هم در مرزها آمادگی لازم را دارند تا به زائران عزیز خدمت رسانی کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا خدمت رسانی به سایر کشورها هم انجام می شود یا خیر خاطر نشان کرد: ما نه تنها به ایرانیها بلکه به کشورهای دیگر هم خدمات لازم را ارائه خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص بیشترین بیمارانی که تا این لحضه برای مداوا مراجعه کردنده اند تصریح کرد: بیشترین بیمارانی که تاکنون به ما مراجعه کرده اند اکثر مشکلات عضلانی داشتند که آن هم به خاطر پیاده روی های طولانی مدت است که مداوا شدند و مشکل خاصی از این جهت نداریم.

مرعشی درپایان ضمن توصیه به زائرین تاکید کرد: زائران داشتن پتو یا کیسه خواب و همچنین همراه داشتن آب سالم را فراموش نکنند؛ ضمن اینکه به محض غروب آفتاب در چاردها و مکان‌هایی که برای استراحت وجود درا توقف کنند و به استراحت بپردازند تا از این جهت به مشکلی بر نخورند.

انتهای پیام/ط

 

 

 

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب