پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:44:39 - چهارشنبه 17 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پزشک طبیعت ، چشمه آبگرم گیشکی
خواص درمانی این چشمه‌های آب گرم گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افراد دارای عارضه‌های پوستی ، چشمه‌های آبگرم گیشکی را به عنوان”پزشک طبیعت” بهترین مکان برای درمان خود معرفی می‌کنند.

به گزارش“ صبح رابر”استان کرمان علاوه برداشتن آثار تاریخی شناخته شده ایران، دارای تنوع اقلیمی و جاذبه‌های طبیعی دیگری در مناطق مختلف است که عرضه آنها در عرصه ملی و بین‌المللی گامی اساسی در توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.

چشمه‌های آبگرم فراوانی در استان کرمان از دل زمین وشکاف کوه‌ها می‌جوشند جوشش این چشمه‌ها از دل زمین با گرما و خواص طبیعی از زیبایی‌های خیره کننده و چشم‌نواز منطقه است که برای لحظاتی روح و روان آدمی را به اعماق زمین در جست و جو و کشف این زیبایی‌ها به میهمانی می‌برد. از جمله چشمه آبگرم گیشکی که از نوع مختلط گرم  در ارتفاعات اسفندقه در مسیر رابر به اسفندقه واقع شده است. ۱۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا، ۵ لیتر در ثانیه آب دهی ۴۰ درجه سانتیگراد دمای آب آن است. آبی که از نوع آب‌های قلیایی است به صورت جوششی به شکل رودخانه کوچکی در دره‌ای جریان دارد. فاقد ترکیبات، گازها بخارات مفید بوده، اما ترکیبات مضر هم ندارد با بخار نسبتاً زلال است.

استفاده از آب‌های معدنی و گرم از زمان های قدیم مورد توجه بشر بوده است و می‌توان تاریخ شروع آن را با تاریخ تمدن بشری همزمان دانست.

چشمه‌های آبگرم که منشاء اصلی جوشش آنها ریشه در زیر زمین دارد،‌ از نادرترین جلوه‌های طبیعی استان و کشور بوده که آبگرم با خواص گوگردی را برای مداوا و درمان بیماری‌ها به گردشگران هدیه می‌کند.

چشمه آب گرم گیشکی در ۶۴ کیلومتری مسیر اصلی کرمان به بردسیر، راه فرعی منشعب از جاده اصلی به طرف «میهنه دره» در ضلع غربی رودخانه گیشکی از شکاف سنگ ها خارج می شود و عامل اصلی تشکیل آن به احتمال زیاد گسل است. چشمه گیشکی از نوع مختلط گرم است.

 

اغلب گازهای موجود در آب اثر درمانی دارند که یکی از شاخه‌های گردشگری سلامت، طبیعت درمانی است که با اتکاء به ویژگی‌های آب و هوایی و طبیعی این منطقه است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال صورت می‌گیرد .

خواص درمانی این چشمه‌های آب گرم گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افراد دارای عارضه‌های پوستی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی به ویژه گوگرد، این چشمه‌های آبگرم را به عنوان”پزشک طبیعت” بهترین مکان برای درمان خود معرفی می‌کنند.

شایان ذکر است حدود ۳۰ چشمه آب گرم و معدنی در استان کرمان وجود دارد که امکانات بالقوه‌ای هستند که می‌تواند درعرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و توسعه منابع مختلف استان نقش اساسی داشته باشد، برای شناساندن و افزایش امکانات گردشگری مناطق اطراف چشمه‌های آب گرم تلاش شود .

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب