پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:33:58 - سه شنبه 19 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روستای بکر و زیبای چهرن و عشق آباد رابُر سرشار از آرامش
شهرستان رابربه دلیل استقرار در محدوده کوهستانی، آب و هوایی مطبوع و مناظر وچشم‌اندازهای زیبا و دلپذیری دارد.طبیعت روح نواز زیبای منطقه ییلاقی چهرن و عشق آباد به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های شهرستان رابر گردشگران بسیاری را از مناطق مختلف کشور به سوی خود جذب می کنند.

به گزارش” صبح رابر” اگر تصمیم دارید آخر هفته و ایام نوروز  از شهر بیرون بزنید، هوای تازه طبیعت را در سینه جای دهید و خستگی یک هفته کار و روزمرگی را از جان بیرون کنید سفر به شهرستان رابر گشت و گذار در روستاهای بکر و زیبا سرشار از آرامش آن پیشنهادی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

شهرستان رابربه دلیل استقرار در محدوده کوهستانی، آب و هوایی مطبوع و مناظر وچشم‌اندازهای زیبا و دلپذیری دارد. دره‌های خوش آب و هوا، سرسبز و کوه‌های مرتفع، آبشار و چشمه سارها این شهر  را دربرگرفته‌اند از آنجا که شهرستان رابُر دارای ذخایر طبیعی بکر فراوانی است و بصورت عام، این شهرستان را با طبیعت و محصولات طبیعی اش می‌شناسند شناخت منابع طبیعی این شهرستان زیبای کوهستانی، ضروری به نظر می‌رسد.

۱۰۴۱۴۴_۱۵۵

طبیعت روح نواز زیبای عشق آباد به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های  شهرستان رابر گردشگران بسیاری را از مناطق مختلف کشور به سوی خود جذب می کنند.

در شرق اسکر با گذشتن از چندین تپه طبیعتی سرسبز وپوشیده از درخت دیده می شود که دیدگان را محو تماشای خود می کند این مکان با صفا عشق آباد است که با جاذبه های طبیعی خود میتواند سالانه گردشگران زیادی رادر اغوش خود بپذیرددر بخش شمالی رابر و در دامنه های جنوب غربی رشته کوه لاله زار، دره ای با طراوت به نام عشق آباد با شیبی ملایم وجود دارد .پس از رسیدن به عشق آباد و ادامه دادن جاده ی خاکی به دره عشق آباد می رسیم این دره را به سمت شمال ادامه می دهیم و به یک آبشار کوچک اما بسیار زیبا می رسیم پس از عبور از این آبشار در ادامه مسیر به یک آبشار ۷ متری می رسیم که بسیار زیبا ودیدنی است بالا رفتن از این آبشار بسیار مشکل است اما پس از بالا رفتن از آبشار و ادامه مسیر که با گل های وحشی و عطر پونه در آمیخته شده است و با سقوط آب خنک و زلال قله های لاله زار بر دیواره های سنگی، چندین آبشار بسیار زیبا را به وجود آمده است. طراوت و صدای ریزش آب در انتهای این دره و رایحه مدهوش کننده گل ها وگیاهان وحشی، این فضا را سرشار از هدیه های ناب طبیعت نموده است.همچنین با نزدیک شدن به نوک قله انبوهی از برف ها خود نمایی می کنند که چندین متر بر روی هم انباشته شده اند . مسیر  آب این دره با سوراخ کردن برف ها راهی را برای خود پیدا  کرده که منظره ای بسیار جالب را بوجود آورده است.

DSC-0636

روستای «چهرن» یکی از مناطق زیبا و بکر رابر می‌باشد منطقه ییلاقی چهرن در دره ای خوش آب و هوا واقع شده است، یکی از زیباترین و ییلاقی ترین روستاهای  رابر  است که وجود باغ ها و زمین های کشاورزی و نیز رودخانه ای که در آن جریان دارد چهره این روستا را از سایر روستاها متمایز کرده است .

گشت بهاری در کوچه باغ های سرشار از آرامش این روستا غبار خستگی را از تن آنی می زداید. که چون دیگر نقاط این منطقه پوشیده از درختان گردو، زردآلو، صنوبر و نیز چشمه و چمنزار و مسیر رودخانه است. روستایی است که ییلاق بخشی از جمعیت عشایر این شهر می‌باشد. در فاصله‌ای کم‌تر از دو کیلومتر و در بخش شمالی این روستا، مسیر رودخانه‌ای وجود دارد که آب آن از ارتفاعات لاله‌زار می‌آید. پس از حدود هزار  متر پیاده روی در سمت راست، تنگه‌ی کوچکی وجود دارد که صدا و تصویر آبشار چهرن را نمایان می‌سازدسرچشمه یکی از اصلیترین سر شاخه های هلیل رود است .

دارای چشمه وچمنزار زیبا باغهای وسیع گردو ومردمانی ساده ونجیب می باشد بهترین ایام برای گردش در این منطقه از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان شهریور می باشد.

چشمه علی

چشمه علی چهرن(چشمه عسلی )  بی شک زبان زد خاص وعام می باشد گردوی نظر یادگاری از قرن های گذشته وهدیه ای به نسل های اینده است آبشار های متنوع وکشتزارهای وسیع آن روح انسان را جلا میدهد،طبیعت روستا نیز، ویژگی‌های خاصی دارد چنانچه آمیختگی طبیعت و روستا از هماهنگی خاصی پیروی می‌کند.

۳۳۷۱۶bf6-87ec-4529-a925-e81aedf5526b

آبشار چهرن

آبشاری با حدود ۱۲ متر ارتفاع که فضای این تنگه را کاملا متفاوت ساخته است.جریان آب این آبشار بر دیواره‌ی ۱۲ متری با شیب کامل ۹۰ درجه فرو می‌ریزد و در ادامه مسیر حرکت، پس از طی حدود ۲۰۰ متر در بستر رودخانه فرو می‌رود تا دوباره از چمشه‌ها و زهکش‌های چهرن سر برآورد و طبیعت این روستای پر جاذبه را جان بخشدافزایش میزان آب بر ارتفاع آن افزوده می‌شود. آب آبشار پس از ریزش بر صخره سنگی کف دره جاری شده و پیچش و جریان آن جلوه بسیار زیبایی را فراهم می‌آورد.

در دیواره سمت راست آبشار، مسیری برای بالا رفتن و صعود به بالای آن وجود دارد. پس از صعود و قرار گرفتن در بلندای آبشار، آبشار دیگری با ارتفاعی در حدود ۳ متر خودنمایی می کند که درفاصله ای حدود ۲۵ متر از آبشار اولی قرار دارد. سرسبزی وطراوت بخش میانی در آبشار، لحظه ای شکوهمند را برای هر بیننده ای به ارمغان می آورد.

راه دسترسی به این روستا از طریق شهرستان رابر به روستای ننیز، جاده روستای گنجان و سپس جاده خاکی روستای چهرن امکانپذیر است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب