پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:02:59 - شنبه 8 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقدام اینتل‌ست علیه رسانه‌های ایرانی نقض آزادی بیان و نفاق غرب است
به گزارش صبح رابر”به نقل از  پرس تی‌وی، تصمیم اخیر شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست برای تعلیق ارائه خدمات ماهواری به شبکه‌های خبری ایران بیش از پیش از مبارزه متعصابه غرب برای ساکت کردن صدای رسانه‌های جایگزین پرده بر می‌دارد. شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست که مقر آن در لوکزامبورگ است، روز چهارشنبه (۲۹ خرداد، ۱۹ ژوئن) […]

به گزارش صبح رابر”به نقل از  پرس تی‌وی، تصمیم اخیر شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست برای تعلیق ارائه خدمات ماهواری به شبکه‌های خبری ایران بیش از پیش از مبارزه متعصابه غرب برای ساکت کردن صدای رسانه‌های جایگزین پرده بر می‌دارد.

شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست که مقر آن در لوکزامبورگ است، روز چهارشنبه (۲۹ خرداد، ۱۹ ژوئن) ادعا کرد این تصمیم به دلیل تحریم‌های غیرقانونی امریکا علیه رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است.

این شرکت خدمات ماهواره‌ای می‌گوید: «اینتل‌ست برای تمدید مجوز صدا و سیمای ایران به دنبال دریافت معافیت از سوی دولت امریکا بود. با این حال، دولت امریکا به اینتل‌ست توصیه کرده است این مجوز را تمدید نکند. از این رو، اینتل‌ست باید ارائه خدمات به شما را از ۹ تیر (۳۰ ژوئن) در راستای تبعیت از قوانین و مقرارت امریکا، متوقف کند.»

این تصمیم بیش از همه شبکه ۲۴ ساعته انگلیسی زبان پرس تی‌وی را هدف قرار داده است.

همچنین، این تصمیم به دنبال تصمیم مشابه شرکت خدامات ماهواره‌ای یوتل‌ست و دیگر شرکت‌های ماهواره‌ای برای متوقف کردن پخش ماهواره‌ای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا اتخاذ شده است.

لابی اسرائیلی در امریکا آشکارا از این تلاش برای ساکت کردن صدای رسانه‌های ایرانی در اروپا حمایت کرده است.

این در حالی است که شرکت‌های اروپایی ارائه خدمات ماهواره‌ای ادعا می‌کنند در پیروی از تحریم‌های ضد ایرانی، پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.

با این حال، مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید تحریم‌های غرب مشمول رسانه‌های ایرانی نمی‌شوند.

فعالان رسانه‌های ضمن محکوم کردن حملات علیه رسانه‌های ایرانی به عنوان بخشی از مبارزه علیه آزادی بیان، از غرب به دلیل توسل به معیارهای دوگانه با هدف ساکت کردن شبکه‌های مستقل خبری ایران انتقاد کرده‌اند.

آن‌ها همچنین غرب را به دلیل سلب حقوق عمومی برای انتخاب آزادانه رسانه‌ها به ریاکاری متهم می‌کنند.

نادر طالب‌زاده، کارگردان و کارشناس رسانه می‌گوید: «ارائه صدای جدیدی که دیدگاه‌های جایگزین و بحث‌های جایگزین را با استفاده از منتقدان برجسته غربی علیه غرب به کار گیرد کار بسیار سختی است، به همین دلیل آن‌ها می‌خواهند پخش ماهواره‌ای این برنامه‌ها را متوقف کنند.»

با این حال، طالب‌زاده ابراز امیدواری می‌کند که آگاهی مردم از روند تحولات جهان همچون حاکمیت نومحافظه‌کاران بر رسانه‌های امریکایی و غربی و سیاست‌هایی که مردم غرب را به جنگ‌های بی‌پایان کشانده است، تلاش‌های غرب علیه آزادی بیان را بی‌اثر کرده است.

وی تاکید کرد: «افکار عمومی از روند حوادث و تحولات به خوبی آگاه است و من فکر می‌کنم تلاش برای جلوگیری از آزادی بیان راهی بی‌ثمر و بیهوده است.»

حمله به رسانه‌های ایران نقض آشکار بند ۱۹ «اعلامیه جهانی حقوق بشر» است که حقوق افراد را برای بیان آزاد افکار و دیدگاه‌ها مقدس می‌داند.

همچنین، در بند ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است: «هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد و حق مزبور شامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحضات مرزی آزاد باشد.»

همچنین، تحلیل‌گران می‌گویند تحریم‌های چهره واقعی غرب و دروغ بودن ادعاهای آن را درباره دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان فاش کرده است، زیرا غرب اثبات کرده است که نمی‌تواند صداهای مخالف و جایگزینی را که با معیارهای آن سازگار نیست تحمل کند.

پیشتر نیز، شرکت یوتل‌ست در اقدامی بحث‌برانگیز و جنجالی به شرکت ماهواره‌ای هیسپاست اسپانیا دستور داد پخش ماهواره‌ای شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران و شبکه پرس ‌تی‌وی را در اسپانیا و امریکای لاتین متوقف کند.

میشل د روزن، رئیس اسرائیلی ـ فرانسوی یوتل‌ست در ماه‌های اخیر با اعمال فشار بر شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای اروپا و آسیا برای خاموش کردن رسانه‌های ایرانی هجمه‌های خود را تشدید کرده است.

م ف/م ف

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب