پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:45:07 - چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام سخنرانی سید حسن نصرالله
سخنرانی مهم شب گذشته دبیرکل حزب ‌الله لبنان ۷ پیام کلیدی داشت که یک روزنامه لبنانی به آن اشاره کرده است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روزنامه السفیر لبنان در مطلبی به بررسی پیام‌ های سخنرانی دیشب سید حسن نصر الله دبیر کل حزب‌ الله لبنان اشاره و تأکید کرد که اولین پیام این بود که اگر سعودی‌ها توانستند با استفاده از زور تسلط خود را در سوریه و عراق و حتی لبنان ایجاد کنند، خواهند توانست بر معادله ‌های سیاسی یمن نیز با استفاده از قدرت نظامی فایق آمده و تسلط خود را تحت پوشش شعارهای  مبارزه با حوثی ها و ایران در این کشور بگسترانند.

پیام دوم این بود که موفقیت آمریکایی‌‌ها در تکمیل پروژه فدرالی و تجزیه عراق منجر به سرایت این پروژه به سوریه و یمن و لبنان و حتی عربستان سعودی و دولت‌های حاشیه خلیج فارس می‌‌شود، به ‌این‌ ترتیب نسخه ای از جنگ ‌های ۱۰۰ ساله جدید بین دولت‌ های کوچک منطقه بر اساس مبانی فرقه ای و نژادی و مذهبی ایجاد خواهد شد.

السفیر سومین پیام سخنرانی نصرالله را این نکته دانست که درگیری‌‌هایی که حزب ‌الله لبنان در قلب سوریه انجام می‌دهد و به میدان‌‌های جنگ جدید این کشور منتقل شده است ، درگیری‌‌های برای دفاع از لبنان و تمامی منطقه است، دلیل این سخن این است که خطر تروریسم در شرایطی که دولت سوریه سقوط نکرده است، تمامی مرزهای شرقی لبنان را درنوردیده است، چه برسد به اینکه دولت سوریه سقوط کند و گروه‌های تکفیری بر این کشور مسلط شوند؟

پیام چهارم پیام اطمینان به مردم سوریه است مبنی بر اینکه مقاومت و متحدان روسی و ایرانی ، این کشور را رها نکرده‌اند و مانند گذشته در آینده نیز به گزینه سوریه متعهد باقی خواهند ماند.

پنجمین پیام این است که جبهه‌های متعدد منطقه با هم مرتبط است و سرنوشت آینده آن‌ ها یکی است و تحت هیچ بهانه‌ یا توجیهی از جمله شعارهای “اول لبنان” و “اول فلسطین” نمی ‌توان گزینه‌‌ها در مناطق مختلف را گزینه‌ هایی مذهبی خواند.

پیام ششم خطاب به گروه‌ های تروریستی است که جنگ پیش‌دستانه را با ابزارهای مختلف به راه انداختند و رسانه‌هایی که سعی دارند ساعت موعود درگیری ها در بخش های مختلف را تعیین کنند، پیام این است که حزب ‌الله لبنان با وجود آماده‌ سازی های علنی ، موضع رسمی خود در مورد جنگ قلمون را نه در زمینه زمان و نه در باب ابعاد زمانی و مکانی و سقف و اهداف و مراحل آن اعلام نکرده است؛ چرا که این عملیات وقتی آغاز شود، خودش از خود سخن می ‌گوید و خود را با نتایجی که محقق می‌ کند و پیامد های مثبتی که در سایر جبهه ها دارد، به دیگران تحمیل خواهد کرد.

هفتمین و آخرین پیام سخنرانی دیشب سید حسن نصر الله از دیدگاه روزنامه السفیر لبنان این است که باید کینه‌ها و حساب‌های گروهی و فرقه‌ای کنار گذاشته شود و همه به سمت راهکارهای حمایت از کشور حرکت کنند. این پیام در درجه اول متوجه جریان المستقبل و سعد حریری رئیس آن است، لبنان با تهدیدات فرضی مواجه نیست، بلکه با تجاوزات روزانه نظامی و امنیتی مواجه است و همه باید برای مستحکم ‌تر کردن لبنان و مرزهای این کشور همکاری کنند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب