پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:03:10 - یکشنبه 20 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شبکه‌های اجتماعی فرهنگ جامعه را تهدید می‌کنند
شبکه‌های اجتماعی که به صورت غیر قابل تصور در حال رشد و انتشار در جامعه هستند، نیز به ابزاری برای جنگ نرم دشمن تبدیل شده‌اند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  ” آرمان کرمان ” ؛ زهرا سالاری‌نژاد؛ بروز و ظهور انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی در ایران که همه قدرت‌های جهان را از ترس ظهور ابرقدرتی دیگر به وحشت انداخت باعث شد تا این نظام از‌‌ همان ابتدای شکل گیری در کنار دوستان صمیمی خود در صحنه بین المللی، دشمنانی نیز داشته باشد.

 

دشمنانی قسم خورده که برای نابودی این انقلاب به هر توطئه‌ای دست زده و برای شکست ان از هر طرح و نقشه‌ای استفاده کردند.

 

نمونه این دشمنی‌ها که بیشتر توسط ابرقدرت‌های بزرگ نظامی و غول‌های اقتصادی جهان برای چپاول کشور غنی ایران با نعمت‌های بزرگ خدادادی شکل گرفت جنگ هشت ساله ملت غیور ایران در مقابل صدام است.

 

جنگی ناجوانمردانه که بسیاری از جوانان قهرمانان بزرگ این مرز و بوم را از ما گرفت، جنگی که ملت متمدن، غیور، مومن و انقلابی را با دستان خالی به جنگ با کشورهای بزرگ دنیا وا داشت تا خون در مقابل شمشیر بیاستد و طمع پیروزی بچشد.

 

تغییر تاکتیک در طرح دعوا با ملت ایران

 

اما امروز دیگر ملت بزرگ ایران جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته و دیگر خبری از صدای هر روزه توپ و تانک نیست دیگر دشمن ظاهرا آرام شده و سر در استین سکوت فرو برده است.

 

اما آیا در حقیقت نیز دیگر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم از دشمنی با این ملت پشیمان شده‌اند؟

 

ولی آنچه در واقع دیده می‌شود تغییر تاکتیک در طرح دعوا با ملت ایران است امروز جنگ فیزیکی به جنگ رسانه‌ای، تبلیغات، فرهنگ و در یک کلام جنگ نرم بدل شده است.

 

بروز و ظهور تکنولوژی در عصر ارتباطات، ملت ایران را به جنگی تمام عیار با فرهنگ غربی فرا می‌خواند.

 

جنگی فرهنگی برای مبارزه با بدحجابی، بی‌بندباری، تزلزل بنیان خانواده، فساد مالی و اداری و ترویج لاابالی‌گری و فساد اخلاقی است.

 

رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها بر این مهم تاکید کردند و فرمودند: دشمن از راه اشاعه‌ى فرهنگ غلط، فرهنگ فساد و فحشا، سعى مى‌کند جوانهاى ما را از ما بگیرد. کارى که دشمن از لحاظ فرهنگى مى‌کند، یک تهاجم فرهنگى بلکه باید گفت یک ««بیخون فرهنگى» «یک غارت فرهنگى» و یک «قتل عام فرهنگى» است.

 

فرماندهان جنگ سایبری در ایران

 

در میان هیاهوی ایجاد شده در دنیای کنونی انگار مردانی و زنان غیور در گوشه و کنار این مرز و بوم آرام برای جنگ نرم دشمن سنگر چینی و این جنگ نابرابر و سخت را فرماندهی می‌کنند.

 

زنان و مردانی از جنس ایمان و با نگاه اعتقاد در سنگر بزرگ جنگ نرم و دنیای بزرگ فضای مجازی و تهدید‌ها و توطئه‌های غربی را رصد و برای دفع دشمنی‌ها برنامه ریزی و فرماندهی می‌کنند.
شبکه‌های اجتماعی شمشیر دو لبه

 

در این میان شبکه‌های اجتماعی که به صورت غیر قابل تصور در حال رشد و انتشار در جامعه می‌باشند نیز به ابزاری برای جنگ نرم دشمن تبدیل شده‌اند.

 

کاربرد و اساس شبکه‌های اجتماعی تسهیل ارتباطات و تعاملات بین افراد است که منجر به گسترش خارق‌العاده و غیرقابل تصور ارتباطات بین اشخاص در دنیای امروز شده‌اند.

 

اما واقعیت این است که این ابزار مفید نیز با توجه به گستردگی بسیار زیاد در ایجاد ارتباط بین افراد، علاوه بر مزایای مختلف خود، متأسفانه فرصت‌های سوئی را نیز در اختیار سودجویان، کلاهبرداران و مجرمان سایبری قرار داده است و حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی خواسته یا ناخواسته بستری مناسب برای ارتکاب جرم ایجاد کرده‌اند.

 

می‌توان از این شبکه‌های اجتماعی به شمشیری دو لبه تعبیر کرد که هم می‌تواند دست خودی را ببرد و هم می‌توان از آن برای بریدن گردن دشمنان استفاده کرد.

 

شمشیری که در بعضی موارد به تخریب اعتقادات دینی و ارزش‌ها و رواج بعضی ضد فرهنگ‌ها به آلتی در دست دشمنان انقلاب بدل شده تا به وسیله آن به خواسته شوم خود برسند.

 

تحقیق جدیدی که توسط شرکت حقوقی اسلیتر و گوردون از دو هزار زوج بریتانیایی انجام شده نشان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی برای زندگی‌های متاهلی سم است.

 

براساس این پژوهش، یک نفر از هر هفت فرد متاهل حاضر در این تحقیق اعلام کرد که به دلیل نحوه رفتار و عملکرد همسرش در اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوک، توئی‌تر، واتس‌آپ و اسکایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.

 

اما این مطلب بدان معنی نیست که کاربرد این شبکه‌های اجتماعی در همه موارد منفی بوده و شبکه‌ها یی مخرب هستند؛ بلکه حضور این شبکه باعث ایجاد ارتباطات قوی فردی در بین کاربران و انتقال ارتباطات و اطلاعات در بین آن‌ها شده است که در عصر سرعت و ارتباط این امر بسیار مهم و حائز اهمیت است.
پلیس فتا ارتش سایبری ایران

 

پلیس فتا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی است.

 

ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعّالیّت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه‌ی اطّلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملّی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطّلاعات برای پیش‌گیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات‌ برای انجام و تحقّق فعّالیّت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در فتا از جمله‌ وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجاست.

 

امروز مردان و زنان غیور پلیس فتای کشور سربازان ارتش سایبری برای حفاظت از اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند.

 

امروز دیگر فرماندهی جنگ نرم با این افراد است تا در جنگی نابرابر در مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمن، سینه سپر کرده و یکبار دیگر بر طبل پیروزی انقلاب بکوبند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب