پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:43:16 - دوشنبه 28 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آشنایی با امامزاه سید عبدالله شهرستان رابر
امامزاده سید عبدالله نام آرامگاهی در محله سرغشک شهرستان رابر است این آرامگاه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می‌دانند.

به گزارش ” صبح رابر“امامزاده سید عبدالله نام آرامگاهی در محله سرغشک شهرستان رابر است این آرامگاه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می‌دانند.

مختصری از زندگی نامه امامزاده سید عبدالله روستای سرغشک شهرستان رابر معروف به شاهزاده عبدالله از نوادگان امام موسی کاظم (علیه السّلام) نسب شریف امامزاده سید عبدالله روستای سرغشک شهرستان رابر با سه واسطه به امام هفتم (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل است :

سید عبدالله بن محمد الحایری بن ابراهیم المجاب بن محمد العابدین امام موسی کاظم (ع) .

وی سیدی شریف ، جلیل القدر ، عظیم الشان و بزرگوار بود و از شهدای به نام اهل بیت (ع) به شمار می آید . او برادر امامزاده جلیل القدر سید محمد ابو الغیث معروف به پیر غیب مدفون در روستای قلعه نو است و برادر زاده ، امامزاده سید علی موسی مدفون در سیرجان است .

 

سید عبدالله به همراه بردارش سلطان پیر غیب در قیام سید محمد حسنی مدفون در بردسیر شرکت جسته و پس از شکست آن قیام و به دار کشیده شدن رهبر آن ، امامزادگان شرکت کننده در قیام مذکور به اطراف پراکنده شده و تحت تعقیب خوارج قرار گرفتند و پس از قیام مذکور سید عبدالله به روستای سرغشک پناهنده شد اما پس از شناسایی توسط جاسوسان به طرز فجیعی به قتل رسید .او دارای سه فرزند به نام های محمد ، ابراهیم و حسین است

علمای انساب سید عبد الله ، دو فرزند به اسامی محمدو حسین ذکر نموده اند وسید حسین موسوی از برخی مشجرات نقل می کند که او فرزند سومی به نام ابراهیم داشته که از او احمد به وجود آمده است و متأسفانه از محل دفن فرزندان او اطلاعی حاصل نشده .جزء اینکه میدانیم در سیرجان سکونت داشته اند .

اطراف بقعه قبور مطهر شهیدان سرفراز هشت سال دفاع مقدس امرالله و مجید امیر تیموری و عیسی انصاری  نیز در جوار امامزاده عبدالله  معنویت این اماکن را دو چندان کرده است .

و محوطه آن درختان چنار چندین هزار ساله ،استخر ماهی  و همچنین گورستان عمومی روستا احاطه کرده است.

به اعتقاد اهالی شاهزاده عبدالله از نوادگان امام موسی کاظم (علیه السّلام) و برادر زاده امامزاده سیّد علی مدفون در سیرجان است که با مشجّرات موجود هم خوانی دارد. زیرا محمّد بن ابراهیم المجاب بن محمد العابد بن امام موسی کاظم (علیه السّلام) دارای ۹ فرزند ذکور بود که یکی از آنها سیّد عبدالله نام داشت.۱٫ قبر امامزاده محمدبن ابراهیم المجاب در شهر کرمان قرار دارد و به شاهزاده محمّد مشهور و معروف است.۲٫ به گفته ی ابن مهنا، سیّدعبدالله بن محمّد بن ابراهیم المجاب بن محمّد العابد بن امام موسی کاظم (علیه السّلام) دارای ۲ فرزند به اسامی محمّد و حسن است. ۳٫ سیّد حسین ابو سعیده موسوی از برخی مشجّرات نقل می کند که وی فرزند دیگری به نام ابراهیم داشته که از او احمد به وجود آمده است.۴ سیّد عبدالله پس از وفات پدر بزرگوارش از کرمان به سیرجان مهاجرت می کند و با پسر برادرش سیّد علی بن موسی معروف به امامزاده علی موسی در جریان قیام سیّدمحمّد حسنی مدفون در بردسیر شرکت می نماید و پس از جراحت در این روستا به شهادت نایل می آید.

شجره نامه امامزاه سید عبدالله روستای سرغشک

IMG_7183 IMG_7184DSC02518 DSC02520 DSC02522 DSC02523 DSC02526 IMG_7171 IMG_7177 IMG_7180 IMG_7181

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب