پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:47:24 - جمعه 22 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حل مشکل مردم در داخل کشور است در ژنو و درجاهای دیگر نیست
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه حل مشکل مردم در داخل کشور است در ژنو و درجاهای دیگر نیست گفت : بعضی ها به خورد مردم می دهند که اگر تحریم ها برداشته شود همه مشکل مردم حل می شود حتی آب خوردن مردم ، که ریاست قوه قضائیه می گوینداین صحبت کردن صحیح نیست ودشمن را پررو می کند.

به گزارش ” صبح رابر “حجت الاسلام جعفری خطیب نماز جمعه رابر با اشاره به خطبه های قبل در مورد عوامل رحمت الهی اظهار داشت : بر اساس آیات مبارکه قرآن پیروی از خدا و رسول خدا جزء عوامل رحمت الهی هستند اقامه نماز ، پرداخت زکات ، خمس وانفاقات جزء عوامل رحمت الهی هستند .DSC01185

وی با بیان اینکه بر اساس آیه مبارکه قرآن یکی دیگر از عوامل رحمت الهی ایجاد صلح و صفا در میان مسلمانان دانست و افزود : وحدت در میان مسلمانان از جمله مواردی که نبی مکرم اسلام ، امیرالمومنین علی (ع) و ائمه معصومین و بزرگان دین بر آن تأکید دارند مردم در صلح و صفا و آرامش زندگی کند هر جا که صلح ، صمیمیت وبرادری باشد رحمت هم در آنجا نازل می شود .

خطیب نماز جمعه رابر ضمن اشاره به اهمیت شعار امسال ،سال همدردی و یکزبانی در سالی که در اطراف ما انسانهای از خدا بی خبر بین مسلمانان اختلاف و جنگ راه انداختند یا در داخل کشور عده ای یا گروهی و شخصی می خواهد که مردم با هم نباشند افزود : اگر همه با هم باشند صمیمیت در میان جامعه و مردم در آرامش و رفاه زندگی می کند و رحمت الهی برآنها نازل می شود

وی یکی دیگر از عوامل رحمت الهی استغفار و توبه کردن دنست و بیان کرد : اگر انسان از گناه گذشته خودش پشیمان و نادم باشد در آستانه ماه رمبارک رمضان قرار داریم در ماه مبارک رمضان انسان استغفار کند و شب قدر ماه مبارک رمضان را درک کند و برای نجات خودش دعا کند .چرا اگر شما به گذشته خودتان پشیمان باشید موردعفو قرار می گیرد و رحمت الهی بر شما نازل می شود .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه گوش و جان سپردن به آیات مبارکه قرآن یکی دیگر از عوامل رحمت الهی است خاطر نشان کرد : وقتی که قرآن قرائت شود همه گوش به آیات مبارکه قران دهند و سکوت را رعایت کنند تا مورد رحمت الهی قرار گیرند .

وی با بیان اینکه یکی از آداب مجالس قرآن اینکه انسان با وضو باشد و هم قاری قرآن خودش را منظم و طاهر قرار دهد و ادامه داد:  احترام قرآن رعایت شود ،تمام آداب قران را گوش کنند و رعایت کنند وهم قاری و شنونده قرآن از بلا دور می شود جعفری گفت : یکی از عوامل رحمت الهی گوش دادن به آیات قرآن است تأکید سفارش کرد  در نماز جمعه هنگامی که خطبه ها اقامه می شود سعی کنید خطبه ها را گوش دهید و از حرف زدن و نماز خواندن های مستحبی انسان دور باشد ویکی از عوامل رحمت الهی اطاعت از خدا و رسول خدا و تلاوت آیات قرآن و عمل کردن به آیات قرآن بر شمرد .

امام جمعه شهرستان رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز شمار هفته و سخن شیوا و جامع سید حسن نصراله دبیرکل حزب الله لبنان در دومین همایش نوآوری و اتحاد از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان داشتند اظهار داشت : بعد از ارتحال حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبرگان ملت همان روز مقام معظم رهبری که یک انسان جامع و فقیه ،عادل و سیاست مدار و با تدبیر شناختند و او را برای رهبری جهان اسلام انتخاب کردند .

وی ادامه داد: خدای تبارک و تعالی بر ملتهای مسلمان به ویژه ملت ایران اسلامی منت گذاشت گر چه بعد از ارتحال حضرت امام همه داغدار و غرادار شدند اما با انتخاب شایسته ای که خبرگان رهبری انجام داد دل همه مسلمانان آرام گرفت تا کنون هم سپاس درراه خدای تبارک و تعالی که ایشان توانسته رهبری جامع را داشته باشد .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در این زمینه دبیر کل حزب الله لبنان که یکی انسان وارسته با تقوا و آگاه به مسائل روز و اهل علم هست می فرمایند که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی ) رهبر بزرگ ما ایرانیان رهبری بزرگ و ولی امر مسلمین جهان یعنی ایشان نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان ولی همه مسلمین است و به نیابت امام زمان(ع) به عنوان ولی امر مسلمین جهان است .

وی ادامه داد : تنها مقام معظم رهبری پیشرو در دفاع از اسلام و مسلمانان هستند ایشان به عنوان امام و ولی خود و مسلمانان انسانی که توانسته انقلاب اسلامی را و اسلام را به پیش ببرد و از مسلمانان در سراسر جهان دفاع و حمایت کند .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه این توقع است همه مسلمانان و علما طبق آیه قرآن روایات و اهل بیت (ع) از مقام معظم رهبری حمایت و دفاع کند ،حرف شنوی داشته باشند و مطیع باشندو تصریح کرد : مسئول و غیر مسئول ،همه بایدمطیع باشد درهمه مسائل در احکام ، سیاست ،مسائل روز ، مسائل داخلی و خارجی همه باید مطیع مقام معظم رهبری باشند اگر غزت دنیا و آخرت را می خواهند .

وی با اشاره به حضور ۴۰ میلیونی مردم در پای صندوق های رأی در انتخابات دهمین رئیس جمهور ۲۲ خرداد سال ۸۸ مردم با رأی بالاو با آگاهی انتخاب کردند گفت : اما عده ای قانون شکن و فتنه گر ،فتنه کردند و این شیرینی حضور مردم را در کامشان تلخ کردند و با دشمنان همراهی کردند و دل دشمنان را خوشحال و دل مردم انقلابی را خون کردند .

حجت الاسلام جعفری در ادامه افزود : هر جا که در سراسر جهان مشکلی برای مسلمانان ایجاد می شود با سیاست مقام معظم رهبری خاموش می شود ،جنگ نیابتی که به راه انداختند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند مقام معظم رهبری به عنوان امام مسلمین این کشتی را هدایت و راهنمایی می کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خدای تبارک و تعالی عمر طولانی و با عزت به ایشان مرحمت کند و این پرچم با دست تان مبارک ایشان به دستان امام زمان (عج) تحویل داده شود اضافه کرد: مسلمانان اگر ولی نداشته باشند سرگشته و حیران هستند و چه خوب بود همه کمک و دفاع می کردند علما، دانشمندان و اهل نخبه وارد شوندو دفاع می کردند.

امام جمعه رابر گفت : چه ضرورتی دارد که مقام معظم رهبری همیشه خودشان از اندیشه های حضرت امام دفاع کنند، دیگران وارد شودند و دفاع کنند مردم را بصیرت و راهنمایی کنند و خودشان هم اهل بصیرت باشند.

وی در بخش دیگر سخنانش ضمن تشکر از ریاست قوه قضائیه دررابطه با مسئله مذاکرات و مسائل روز عنوان کرد : این حرف درستی نیست بعضی از مسئولین همه چیز را به مذاکرات گره بزنند و حتی آب خوردن مردم را . بعضی ها بر خلاف اندیشه های مقام معظم رهبری حرف می زنند .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه حل مشکل مردم در داخل کشور است در ژنو و درجاهای دیگر نیست افزود: بعضی ها به خورد مردم می دهند که اگر تحریم ها برداشته شود همه مشکل مردم حل می شود حتی آب خوردن مردم ، که ریاست قوه قضائیه می گوینداین صحبت کردن صحیح نیست ودشمن را پررو می کند.

وی با بیان اینکه دشمنی که در حال فرار بوده الان خواسته هایش بیشتر شده تأکید کرد: کسانی که اهل تریبون وصحبت می کنند ومسئولیتی دارند مواظب حرف زدن هایشان باشند کاری نکنند که دل دشمن خوشحال وپرروی دشمن بیشتر و دل امام و مقام معظم رهبری آزرده شودودراین مسائل با آگاهی بیشتر همه و کسانی که مسئولیتی دارند توجه ویژه ای داشته باشند دشمن دشمنی می کند .

وی در بخش دیگر سخنانش به مناست های دیگری اشاره کرد و افزود : ۲۶ خرداد سالروز سرداران رشید و مجاهدان اسلام محمد بخارایی ،حاج صادق امانی وصفار هرندی مرتضی نیک نژاد که از گروه های مؤتلفه اسلامی در سال ۱۳۴۴بودند با گرامیداشت یاد و خاطر حضرت امام راحل که احیاگر اسلام ،انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) و همه شهدا در طریق حضرت امام شربت شهادت نوشیدند به ویژه این شهیدان عزیز و بزرگوار گرامی داشت .

امام جمعه رابر یکی از شاخصه های اصلی انقلاب را همین گروه مؤتلفه دانست و اذعان داشت :آنها کسانی که اهل تقوا ،خداترس ،دلسوز وپاک هستند خداوند متعال به توفیقات کسانی که اهل کار هستند بیفزاید .

وی همچنین به ۲۲خرداد سال ۱۳۵۸تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز بیابان زدایی اشاره کرد و گفت : امام صادق (ع) در مورد زراعت و کشاورزی می فرماید به خدا سوگند شغلی حلال تر و پاکیزه تر از کشاورزی نیست کسانی که با کشاورزی و در ختکاری زندگی طیب و پاک و زندگی حلال به دور از حرام دارند.

وی از منابع طبیعی جهاد کشاورزی خواست که جلوگیری کند افرادی که به بهانه های مختلفی درختان را قطع می کند و بیان کرد : کسانی که دنبال زراعت وکشاوری هستند خداوند برکت را بر آنها نازل می کند و کسانی که درختان را قطع می کند بر آنها عذاب نازل می شود .

گفتنی است در پایان نمازگزاران رابری گزاره برگ ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای را در شش بند امضا کردند.

DSC01186 DSC01187 DSC01188 DSC01189

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب