پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:12:14 - سه شنبه 11 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیا آخرین بازمانده‌های زمین ارگانیزم‌های بسیار کوچکی خواهند بود ؟
آخرین بازمانده‌های زمین ارگانیزم‌های بسیار کوچکی خواهند بود که در اعماق دریاها و به دور از چشم بشر زندگی می‌کنند. به گزارش”صبح رابر” به نقل از تابناک ،براساس گزارش BBC در ادامه نوشت: محققان با استفاده از مدلسازی رایانه‌ای سرنوشت زمین را در چند میلیارد سال آینده پیش‌بینی کردند. نتیجه این مدلسازی نشان داد خورشید […]

آخرین بازمانده‌های زمین ارگانیزم‌های بسیار کوچکی خواهند بود که در اعماق دریاها و به دور از چشم بشر زندگی می‌کنند.

به گزارش”صبح رابر” به نقل از تابناک ،براساس گزارش BBC در ادامه نوشت: محققان با استفاده از مدلسازی رایانه‌ای سرنوشت زمین را در چند میلیارد سال آینده پیش‌بینی کردند. نتیجه این مدلسازی نشان داد خورشید به تدریج داغتر شده و در نتیجه این افزایش حرارت تنها موجوداتی که می‌توانند با شرایط سخت و داغ زمین کنار بیایند میکروب‌ها خواهند بود.

نتیجه این مطالعه در نشست ملی نجوم ارائه شد و محققان دانشگاه سن اندروز اسکاتلند در این نشست اعلام کردند بر اساس این مدلسازی‌، میزان اکسیژن موجود در زمین کاهش خواهد یافت،‌ از این رو این موجودات باید بتوانند در محیطی بدون اکسیژن یا با اکسیژن بسیار رقیق‌، فشار بالا و نمک بالا به حیات خود ادامه دهند زیرا آب اقیانوس‌ها نیز در اثر حرارت تبخیر خواهد شد.

آینده حیات بر روی زمین در سرنوشت خورشید گره خورده‌ است و طی گذر زمان ستاره زمین درخشان‌تر و درخشان‌تر خواهد شد. دانشمندان دانشگاه‌های سن اندروز، داندی و ادینبرگ با استفاده از این حقیقت به مدل‌سازی آینده محیط زیست سیاره زمین پرداختند. بر اساس همین مدل‌سازی،‌طی میلیارد‌ها سال آینده حرارت خورشید به اندازه‌ای شدید خواهد شد که اقیانوس‌ها آغاز به تبخیر می‌کنند.

این رویداد منجر به افزایش گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر زمین شده و باعث می‌شود درجه حرارت زمین ۱۰۰ درجه بیشتر از درجه حرارت کنونی شود. این وضعیت با کاهش میزان اکسیژن همراه شده و منجر به نابودی سریع گیاهان و جانداران خواهد شد و دیری نخواهد پایید که تنها موجوداتی به نام اکستریموفیل‌ها به تنها ساکنان زمین تبدیل خواهند شد. این ارگانیزم‌ها امروز نیز برروی زمین سکونت دارند و می‌توانند در سخت‌ترین شرایط به حیات خود ادامه دهند.

به گفته دانشمندان این موجودات تنها جاندارانی خواهند بود که قادر به تحمل حرارت، خشکی هوا و اتمسفر زهرآگین زمین آینده خواهند بود. به اعتقاد دانشمندان این موجودات به دور قطرات آبی که در اعماق زمین وجود دارد، تجمع کرده و به زندگی خود ادامه خواهند داد و به تدریج با وخیم‌تر شدن شرایط این جانداران نیز از بین خواهند رفت و طی ۲.۸ میلیارد سال آینده،‌زمین به کره‌ای خالی از سکنه تبدیل خواهد شد.

به گفته محققان چنین مطالعاتی می‌تواند دیدگاهی جدید درباره نحوه بقا در گوشه و کنار جهان هستی را به وجود آورد. درصورتی که سیاره‌ای شبه زمینی در جهان کشف شود، در عین حال میکروب‌ها در اتمسفر سیاره ها تغییراتی کوچک ایجاد می‌کنند که اطلاع از این تغییرات می‌تواند به اخترشناسان در کشف سیاره‌های شبه‌زمینی کمک کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب