پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:06:18 - دوشنبه 10 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهار اعتدال؛ خزان فتنه‌گران
محمد‌اسکندری پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به تعبیر دقیق یک «پدیده‌ سیاسی» بود. به گزارش”صبح رابر”کمتر تحلیلگر و فعال سیاسی تا پیش از ۲۴ خرداد پیش‌بینی می‌کرد که شعار تدبیر و امید بتواند در یک مرحله از انتخابات، ‌روحانی را رئیس‌جمهور ایران اسلامی کند. با این‌حال نظام جمهوری اسلامی با […]

محمد‌اسکندری

پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به تعبیر دقیق یک «پدیده‌ سیاسی» بود.

به گزارش”صبح رابر”کمتر تحلیلگر و فعال سیاسی تا پیش از ۲۴ خرداد پیش‌بینی می‌کرد که شعار تدبیر و امید بتواند در یک مرحله از انتخابات، ‌روحانی را رئیس‌جمهور ایران اسلامی کند.
با این‌حال نظام جمهوری اسلامی با قوت و صلابت و با التزام عملی به «میزان بودن رأی مردم» کلید پاستور را به مرد اعتدال‌سپرد و روحانی رئیس‌جمهور ایران آن هم در شرایط عبور از پیچ تاریخی شد.
اما در این اثنا جریان رادیکال دوم‌خرداد که از سال ۸۸ با ادبار مردمی روبه رو شده است، درصدد بود تا به نوعی روحانی را نامزد اصلاح‌طلبان آن هم طیف تندرو معرفی کند و با این تدبیر، مانع از انزوای بیش از پیش خود در فضای سیاسی کشور شود.
البته در این چند روز روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز سعی داشتند تا روحانی را نامزد اصلاح‌طلبان جا بزنند، اما اظهار نظر قاطع و شفاف رئیس‌جمهورمنتخب نقطه پایانی بر پروژه‌«دوم‌خردادی‌سازی» رئیس‌جمهور یازدهم بود.
رئیس‌جمهور منتخب ملت در همایش ملی افق رسانه با تأکید بر اینکه کابینه آینده، کابینه‌ای فراجناحی و متشکل از افراد متخصص و معتدل خواهد بود، یادآور شد که این دولت هیچ تعهدی به هیچ حزب و جناحی نداده و وامدار هیچ گروهی نیست، لذا سعی خواهد شد که شایسته‌ترین افراد از هر حزب و جناحی که باشند البته درصورت داشتن رویکرد اعتدال به کار گرفته شوند.
البته داب نگارنده بر این نیست که در گفتار و رفتار آقای روحانی گرایش‌های اصلاح‌طلبانه دیده نمی‌شود بلکه ما معتقدیم که ایشان مرز‌بندی بسیار روشنی با «جریان دوم‌خردادی فتنه» دارد. چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرایی که در چارچوب نظام اسلامی فعالیت کنند و معتقد به آرمان‌ها و لوازم مردم‌سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه باشند قابل احترام و اعتماد هستند. اما چالش اصلی بر سر حضور گروهی در عرصه سیاست است که در سال ۸۸ با چشمک غربی‌ها خیابان‌های تهران را به آشوب کشاند و با برهم زدن یک جشن بزرگ ملی، اقدام به اردوکشی خیابانی کرده و جان و مال و ناموس مردم را به خطر انداخت و دشمن را به فشار‌های سیاسی و اقتصادی امیدوار ساخت. خوشبختانه دکتر روحانی تاکنون نشان‌داده است که در برابر این گروه ظالم بحق مردم ایستادگی می‌کند و تحت تاثیر القائات آنها قرار نخواهد گرفت.
فتنه‌گران بر این پندار باطل بودند که با حضور روحانی در پست ریاست‌ جمهوری آنها بدون پرداخت تاوان اقدامات اشتباه خود می‌توانند به عرصه سیاسی بازگردند و این ضرب‌المثل را زیر لب نجوا کنند که « شتر دیدی ندیدی!» در حالی که حافظه سیاسی مردم ایران بسیار قوی است. مردمی که در روز ۹ دی ۸۸ به خیابان‌ها آمدند هرگز از آرمان‌ها و اعتقادات خویش عقب نخواهند نشست و اجازه نخواهند داد که این گروه ضد مردمی سکان قدرت را در دست گیرد.
با این‌حال انتظار از دولت اعتدال‌گرای روحانی در چینش مهره‌های کلیدی دولت یازدهم استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا بر اساس دو اصل مهم تعهد و کارآمدی یا در یک واژه شایسته‌سالاری است. هر دو جناح کشور از نیروهای خبره و متعهدی برخوردار هستند که حضور هرکدام از آنها در سطوح مدیریتی عالی و میانی می‌تواند یک شتاب فزاینده در راستای حرکت کشور به سوی پیشرفت و عدالت ایجاد نماید. البته نباید شخص رئیس‌جمهور از دسیسه‌های آتی جریان فتنه غافل باشد. تیم رسانه‌ای این جریان از هم‌اکنون برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای طرح مباحث حاشیه‌ای و بازگشت به دوران سیاه فتنه‌گری صورت داده است که نیازمند تدبیر دولت امید است. بدون شک حرکت دولت یازدهم در راستای خواسته‌ها و مطالبات مردمی و تحقق کارآمدی بیش از پیش نظام مردم‌سالاری دینی موجب افزایش حمایت‌های مردمی از دولت فراجناحی اعتدال خواهد بود و همین حمایت مردمی توطئه‌های جریان فتنه را نیز خنثی خواهد کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب