پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:57:51 - یکشنبه 28 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن بزرگ قرآنی ختم قول هو الله در رابر برگزار شد
امسال نیز مصادف با روز عید سعید فطر جشن بزرگ قول هو الله به مناسبت وداع با ماه ضیافت الهی در حسینیه جامع رابر با همدلی و مشارکت اعضاء جلسه قرائت قرآن شهرستان وجمعی از بانوان و مسئولین شهرستان وبه منظور ارج نهاد ..

به گزارش  ” صبح رابرجشن بزرگ قرآنی ختم قول هو الله که همه ساله در پایان ماه مبارک رمضان برگزار می گردد ،ماه رمضان به پایان رسید و دلتنگی هایش ماند ، امسال نیز مصادف با روز عید سعید فطر جشن بزرگ قول هو الله به مناسبت وداع با ماه ضیافت الهی در حسینیه جامع رابر با همدلی و مشارکت اعضاء  جلسه قرائت قرآن شهرستان وجمعی از بانوان  و مسئولین شهرستان وبه منظور ارج نهادن به عظمت قرآن کریم با برنامه های فرهنگی سخنرانی امام جمعه رابر ،مداحی و قرعه کشی سفر زیارتی مشهد برگزارشد .

DSC06676

بانوان در این جلسه خدا را شکر می کنند که  امسال هم زنده بودند و زمزمه قول هو الله سر دادند ، حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد : حضرت پیامبر(ص) در جمع اصحاب خود فرمودند : چه کسی از شما است که هر روز عمر خود روزه است ؟ سلمان بلند شد و گفت من . پیامبر فرمودند : چه کسی از شما است که تمام شب های عمر خود را شب زنده داری کرده و عبادت می کند ؟ سلمان بلند شد و گفت من . پیامبر باز فرمودند : چه کسی است که در هر شبانه روز یک بار ختم قرآن می کند ؟ سلمان بلند شد و گفت من .

وی ادامه داد: یکی از اصحاب معترض شد و گفت : من خیلی از شب ها دیده ام که او خوابیده است و شب زنده داری نمی کند . خیلی از روزها غذا می خورد و روزه نمی گیرد . پیامبر فرمود: از خود سلمان سوال کن .

حجت الاسلام جعفری افزود: این شخص از سلمان پرسید که علت این ادعای تو چیست ؟ گفت اینکه گفتم هر روز روزه هستم به این علت است که خداوند در قرآن فرموده اگر کسی کار خیری انجام دهد من آن را ده برابر می کنم . من در هر ماه سه روز روزه می گیرم ، اگر سه روز را ده برابر کنیم می شود سی روز یعنی کل ماه . اینکه من گفتم هر شب شب زنده داری می کنم به این علت است که پیامبر خدا فرمود: هر کسی هرشب با وضو بخوابد گویی تمام شب را شب زنده داری کرده است و من هر شب با وضو می خوابم .

و ی ادامه داد:اینکه گفتم هر روز ختم قرآن می کنم چون پیامبر (ص) فرمود: یا علی مثل تو در امت من مانند قل هوالله احد است در قرآن . اگر کسی سوره ی قل هو الله را یک بار بخواند به منزله ی این است که یک سوم قرآن را خوانده است . دو بار بخواند دو سوم قرآن را خوانده است و سه باربخواند یک ختم قرآن کرده است . یا علی اگر کسی تو را با قلب دوست داشته باشد یک سوم ایمان را دارد . اگر با قلب و زبان دوست داشته باشد دو سوم ، و اگر با قلب و زبان و عمل تو را دوست داشته باشد ایمان او کامل است.

DSC06645DSC06647DSC06651DSC06673  DSC06694 DSC06698 DSC06701

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب