پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:50:33 - جمعه 30 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پایگاه ها و مراکز نظامی بنیه اقتدار کشور ماست
حجت الاسلام شهابی ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات هسته ای که از مراکز و پایگاه های نظامی اجازه بازرسی نمی دهیم، گفت: پایگاه ها و مراکز نظامی ما بنیه اقتدار کشور ماست،

به  گزارش” صبح رابر”حجت الاسلام شهابی امام جمعه موقت شهرستان رابر در جمع نمازگزاران ضمن تأکید بر اهمیت نماز گفت : رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله : می فرمایند : نماز ستون دین است، پس هر کس عمدا نمازش را ترک کند دینش را خراب کرده و کسی که به اوقات نماز اهمیّت ندهد داخل «ویل» خواهد شد و «ویل» محلّی در جهنم است. خداوند در قرآن فرمود: «ویل جای کسانی است که در نمازشان سهل انگاری می کنند.

وی از مهم ترین عبادات در اسلام را نماز خواند و افزود: نماز ستون نگه دارنده ی خیمه ی دین اسلام است.

امام جمعه موقت رابربا تذکر مهم در رابطه با  موسیقی در مراسمات عروسی اظهار کرد : اگر کسی گناهی را مرتکب می شود باید جلوی این گناه را گرفته شود به عنوان نهی از منکر ، از شراب خودن و گروه موسیقی های که آسایش مردم را سلب کرده، گرفته شود.

وی با بیان اهمیت نماز جماعت و نماز در مسجد افزود: حضرت زهرا (سلام الله علیها) از پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله وسلم) سؤال کردند: پدر جان! چه می‌شود مرد یا زنی را که نماز را سبک بشمارد؟ پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند: ای فاطمه(سلام الله علیها) هر کس از زنان و یا مردان نماز را سبک بشمارد خداوند او را به پانزده بلا گرفتار کند. شش بلا در دنیا، سه بلا هنگام مرگ، سه بلا در قبر و سه بلا در روز قیامت هنگام خروج از قبر.

حجت الاسلام شهابی ضمن توصیه به تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات با اشاره به مناسبت های هفته  گفت : امروز، روز جهانی مسجد، سالروز به آتش کشیدن مسجد القصی توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۹میلادی است ، ما باید به مساجد اهمیت دهیم ، کمک به مساجد فراموش نشود و مساجد را پاکیزه نگه داریم .

وی ادامه داد : همسایه مسجد نمازش در مسجد ارزش واهمیت پیدا می کند.

خطیب موقت رابر بابیان اینکه، به مساجد،نماز در مساجد توجه داشته باشد تا مساجد مورد بی مهری قرار نگیرد، تصریح کرد : یکی از سه چیزی که در قیامت از ما شکایت می کند، مسجدی که اهل مسجد رهایش کرده باشند.

وی همچنین روز بزرگداشت احمد بن موسی(ع)،شاهچراغ که سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز است اشاره کرد .

امام جمعه موقت رابر با اشاره به روز شنبه ،روز صنابع دفاعی کشور، گفت: یکی از ارکان مهم تأمین امنیت کشور در بعد منطقه و فرامنطقه بحث صنایع دفاعی کشور است.

وی ادامه داد : با تجارب گرانقدر کشور ما از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به دست آورد، فرزندان ما در صنایع دفاعی وسایل جدیدی رابه وجود اوردند که امروز لرزه بر اندام دشمن می اندازد .

حجت الاسلام شهابی ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات هسته ای که از مراکز و پایگاه های نظامی اجازه بازرسی نمی دهیم، اذعان داشت: پایگاه ها و مراکز نظامی ما بنیه اقتدار کشور ماست، اگر هر کسی از ما و مسئولین سهل انگاری کند، اقتدار کشور را  زیر سؤال می برد.

وی با اشاره به وظایف خطیر پزشکان، به مناسبت روز بزرگداشت ابوعلی سینا ضمن تبریک این روزبه پزشکان گفت: هر کسی یک فردی زنده بدارد چنان است که، تمام مخلوق را زنده نگهداشته است.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به روزدوشنبه ۲ شهریور آغاز هفته دولت ، ضمن تبریک به همه کارمندان بیان کرد : از ۲ تا ۸ شهریور روز هفته دولت به مناسبت سالروز شهیدان رجایی و باهنر نام گذاری شد، شهیدانی که برای همه ما الگو بودند و مسئولان نظام هم از آنها الگو گیرند.

وی با اشاره به سخن عالم بزرگوار فاضل لنکرانی گفت : راه انداختن کار مردم از مستحبات مهمتر می می باشد.

حجت الاسلام شهابی ضمن تبریک در هفته کرامت ، در آستانه ولادت امام علی بن موسی(ع) افزود: امام رضا(ع) یازدهم ذی القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوّره به دنیا آمد.اگر بخواهیم از فضایل و اندیشه های این امام بزرگوار بگویم ،زبان ها و قلم ها قاصر در باب فضایل این امام بزرگوار است.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) زبانزده عام و خاص بودند،حتی دشمنان شیفه اخلاق، انفاق، گذشت و بزرگی حضرت بودند.

حجت الاسلام شهابی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در بیان و شرح حال بهترین بندگان خداوندگفت : ۵ خصلت را از ایشان نام می برد و می فرماید: الّذین اذا احسنوا استبشروا و اذا اساؤوا استغفروا و اذا اعطوا شکروا و اذا ابتلوا صبروا و اذا غضبوا عفوا؛ بهترین بندگان کسانی هستند که هنگام انجام کار نیک خرسند، و هنگام ارتکاب عمل زشت از خداوند طلب بخشش کنند، و آنگاه که چیزی به آنان داده شود سپاسگزار بوده و زمانی که به مصیبتی دچار شوند صبر کنند، و در هنگام خشم عفو نمایند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب