پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:56:20 - چهارشنبه 18 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلاش بی وقفه رسانه‌های زنجیره‌ای برای چهره‌سازی در انتخابات خبرگان/خواب‌های “بدی” که با حضور شورای نگهبان تعبیر نمی شود
به نظر می رسد هجمه های رسانه ای اصلاح طلبان برای همراه کردن چهره های صاحب نفوذ سیاسی به همراه حرف های نسنجیده دولتمردان یازدهم و فشارهای رسانه های ضد انقلاب بر روی شورای نگهبان، کار را برای تایید و یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات چه در مجلس و چه در خبرگان دو چندان نموده است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا،کمتر از ۶ ماه دیگر مانده تا انتخابات حساس خبرگان رهبری؛ به نظر می رسد انتخابات پیش روی مجلس خبرگان انتخاباتی متفاوت خواهد بود تا آنجا که محمد رضا باهنر نایب رییس مجلس و دبیر کل جبهه پیروان امام و رهبری می گوید :عده ای برای انتخابات خبرگان خواب‌های بدی دیده اند که امیدواریم تعبیر نشود.

 

انتخاباتی که جریان اصلاح طلبی بعد از پیروزی حسن روحانی در خرداد ۹۲ و پس از مدتها که در محاق سیاسی بودند آن را شاه کلید حضور خود در بطن سیاسی کشور و در راستای شعار فتح سنگر به سنگر کرسی های مدیریتی می دانند.

این موضوع را می توان در نوع و حجمه های تبلیغاتی رسانه ای این جریان و رایزنی های پس پرده ای با شخصیت هایی سیاسی که قابلیت برگرداندن نگرش اصلاح طلبی را در جامعه دارند می توان فهمید.

رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان همسو با برخی رسانه های مجیزه گوی شخصیت های نزدیک به این جریان هر از چند گاهی با یادداشت ها، گفتگوها و … سعی می کنند تا سهم بیشتری در مقبولیت افکار عمومی برای انتخابات خبرگان رهبری داشته باشند.

محور مشترک مانور این رسانه ها روی شخصیت هایی همچون هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی است که در این میان سید حسن خمینی تا کنون پاسخی به اصلاح طلبان برای حضور خود در انتخابات خبرگان نداده است.

اما هاشمی رفسنجانی که چند ماه پیش در انتخابات خبرگان رهبری نشان داد که مورد اقبال و وثوق اعضای شورای خبرگان نیست و به نظر می‌رسد این بار نیز خود یکی از نامزدهای اصلی این انتخابات است و گفته می شود با لیست مجتهدان مصلح و معتدل بازهم به عرصه انتخابات بر می گردد در تلاش است از مثلث، روحانی، سید حسن خمینی و ناطق نوری برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استفاده کند که وی نیز همچون سید حسن خمینی پاسخی به این درخواست های مکرر برای حضور در عرصه رقابت سیاسی نداده است.

استراتژی هاشمی در وهله اول، حضور مجدد رئیس جمهور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری است تا روحانی بعد از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی سومین رئیس جمهوری باشد، که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کند و در وهله دوم استفاده از ظرفیت اصولگرایانی که به نوعی از رفتارهای سوء، احمدی نژاد زده شده اند و در وهله سوم استفاده از ظرفیت شخصیت های منتسب به بیت امام(ره).

به تازه گی ‘علی مطهری’ نیز در ادامه پروژه کانالیزه کردن چهره های موجه و به ظاهر روشنفکر برای انتخابات و به نفع جریان اصلاح طلبی در گفتگو با هفته نامه ‘طلوع صبح’، خواستار کاندیداتوری ‘حسن خمینی’ در خبرگان شد و خطاب به مخالفان حضور هاشمی در خبرگان در تعبیری عجیب و شاذ گفت: شهید محلاتی گفته بود شهید مطهری قوه عاقله انقلاب بود، می‌توان گفت هاشمی قوه عاقله مجلس خبرگان رهبری است.

مطهری در ادامه در توجیه اظهارات عجیب روحانی که با سوت و کف رسانه های غربی و ضد انقلاب همراه بود گفت: حرف آقای روحانی این بود که اساسا شورای نگهبان ناظر است و حق دخالت در اجرا را ندارد و بررسی صلاحیت‌ها یک کار اجرایی است که به عهده هیئت‌های اجرایی است. ولی فعلا با تفسیر شورای نگهبان از اصل ۹۹ قانون اساسی در سال ۷۰ ، به شورای نگهبان این حق داده شده است مگر این که شورا دوباره آن اصل را تفسیر دیگری بکند.

به نظر می رسد هجمه های رسانه ای اصلاح طلبان برای همراه کردن چهره های صاحب نفوذ سیاسی به همراه حرف های نسنجیده دولتمردان یازدهم و فشارهای رسانه های ضد انقلاب بر روی شورای نگهبان، کار را برای تایید و یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات چه در مجلس و چه در خبرگان دو چندان نموده است که با توجه به سابقه خوب این شورا و حمایت های قانونی اخیر رهبر معظم انقلاب از کارکرد های شورای نگهبان، باز هم از عهده این آزمون سیاسی و دو انتخابات پایان سال جاری به خوبی بر خواهد آمد.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در اسفند ماه سال ۹۴ همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب