پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:17:36 - پنجشنبه 20 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلاش عوامل آمریکا برای قتل عام میلیونها انسان
۳۳ سال پیش در چنین روزی حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به خنثی سازی توطئه کودتا در کشور تاکید کردند : عوامل آمریکا برای قتل عام میلیون ها انسان برنامه ریزی کرده بودند . رخدادهای ۲۰ تیر ۱۳۵۹ چکیده امام خمینی رهبر انقلاب امروز طی سخنانی در جمع روحانیون و ائمه جماعات تهران […]

۳۳ سال پیش در چنین روزی

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به خنثی سازی توطئه کودتا در کشور تاکید کردند : عوامل آمریکا برای قتل عام میلیون ها انسان برنامه ریزی کرده بودند .

خبرگزاری فارس: تلاش عوامل آمریکا برای قتل عام میلیونها انسان

رخدادهای ۲۰ تیر ۱۳۵۹

چکیده

  • امام خمینی رهبر انقلاب امروز طی سخنانی در جمع روحانیون و ائمه جماعات تهران و شهرستان ها و روحانیون عضو بسیج فرمان آماده باش عمومی را صادر کردند .
  • حضرت آیت الله خامنه ای در نمازجمعه امروز تهران با اشاره به خنثی سازی توطئه کودتا در کشور تاکید کردند : عوامل آمریکا برای قتل عام میلیون ها انسان برنامه ریزی کرده بودند .
  • آیت الله صادق خلخالی صبح امروز در گفت و گویی در رابطه با کشف توطئه کودتا در کشور اعلام کرد محاکمه عاملان این کودتا به زودی آغاز خواهد شد و این مزدوران به جزای اعمال ننگین خود خواهند رسید .
  • بنا به گزارش های رسیده و البته تائید نشده تیمسار باقری فرمانده سابق نیروی هوایی و غلامحسین صدیقی از اعضای سابق جبهه ملی به اتهام شرکت در کودتای نافرجام دستگیر شده اند . بنی صدر و دختر صدیقی این خبرها را تکذیب کرده اند .
  •   آیت الله دکتر محمد بهشتی رئیس دیوان عالی کشور : یک افسر فراری و یک سیاستمدار شکست خورده در این کودتا دست داشتند .
  • آیت الله منتظری در خطبه های نمازجمعه قم : نخست وزیری که همانند خلخالی قاطع باشد انتخاب کنید که دنباله رو سیاست گام به گام نباشد .
  • جمشید حقگو استاندار آذربایجان غربی گفت ۸ فروند جت میگ ۲۱ و سوخوی عراقی نقاط مرزی در حوالی سردشت را بمباران کردند.
  • یکی از گروگان های آمریکایی به نام ریچارد کوئین به دستور امام خمینی آزاد شد .

اعلام آماده باش عمومی از سوی امام خمینی

امام خمینی رهبر انقلاب امروز طی سخنانی در جمع روحانیون و ائمه جماعات تهران و شهرستان ها و روحانیون عضو بسیج فرمان آماده باش عمومی را صادر کردند . اهم نکات مطرح در این سخنرانی عبارت است از

۱- امروز وظیفه هست برای همه ما، ملت ما باید این وظیفه را انجام بدهد. امروز روزی است که قدرتهای بزرگ با توطئه‎های داخل و خارج می‎خواهند این نهضت را بکلی به‎هم بزنند، و اسلام را که الآن از آن ضربه دیدند زیرپا بگذارند، و قطع کنند ریشه‎های او را. امروز همه اهالی مملکت ما و کشور ما باید به حال آماده‎باش باشند.

امام خمینی : ای آقایان روشنفکران! اینقدر مملکت را از این طرف به آن طرف نکشید تا اینکه خدای نخواسته بیایند همه‎تان را عذرتان را بخواهند. با هم باشید. آماده باشید. ملت باید آماده باشد برای این اموری که دارد پیش می‎آید، که آن روزی که خدای نخواسته فرض کنید فانتوم آنها آمد و اینجا را خراب کرد و من هم رفتم سراغ کارم، ملت دستش باز و با مشت محکم حفظ بکند اسلام را.

آقایان روشنفکران و نویسندگان ! روحانیت را تضعیف نکنید

۲- ای آقایان نویسندگان! اینقدر تضعیف نکنید روحانیت را. ای آقایان روشنفکران! اینقدر مملکت را از این طرف به آن طرف نکشید تا اینکه خدای نخواسته بیایند همه‎تان را عذرتان را بخواهند. با هم باشید. آماده باشید. ملت باید آماده باشد برای این اموری که دارد پیش می‎آید، که آن روزی که خدای نخواسته فرض کنید فانتوم آنها آمد و اینجا را خراب کرد و من هم رفتم سراغ کارم، ملت دستش باز و با مشت محکم حفظ بکند اسلام را.

حفظ اسلام امروز به حفظ مساجد بسته است

۳- من امروز باید بگویم که تکلیف است برای مسلمانها. حفظ مساجد امروز جزء اموری است که اسلام به او بسته است. ماه مبارک رمضان و بعد از ماه مبارک رمضان هم، مسجدها را آباد کنید.(۱)

تلاش عوامل آمریکا برای قتل عام میلیونها انسان

حضرت آیت الله خامنه ای در نمازجمعه امروز تهران با اشاره به خنثی سازی توطئه کودتا در کشور تاکید کردند : عوامل آمریکا برای قتل عام میلیون ها انسان برنامه ریزی کرده بودند . خطیب جمعه تهران اظهار داشتند : دست دشمن با نام های مختلف و تحت شعارها و عناوین گوناگون ملت را  سرگرم و مشغول به خود کرد ، عده ای را به جان عده ای دیگر انداخت ، افرادی را با نقاب چپ روی و ارتباط با این یا آن مکتب در مقابل ملت قرار داد ، مسائل کوچک و نابسامانی های غیرقابل توجهی را بزرگ کرد ، دردهای طبیعی بعد از یک انقلاب را در چشم مردم دردهای بزرگی وانمود کرد که باید به طور فوری و مستعجل درمان بشود .

قصد داشتند فاتحه انقلاب اسلامی را بخوانند

آیت الله خامنه ای در ادامه به توطئه کودتا اشاره کرده و اظهار داشتند : دشمن برگ های پرونده توطئه را آماده کرده بود و قصد داشت شب پنج شنبه گذشته این پرونده را تمام کند و فاتحه انقلاب اسلامی را به گمان خود بخواند .

ضربه آخری که ناکام ماند

ایشان ادامه دادند : عده ای را در داخل وادار به کم کاری می کنند ، عده ای را وادار به عصیان می کنند ، مزدورانی را هم در میان ارتش جمهوری اسلامی که از برادران صدیق و مومن و فداکار تشکیل شده عده ای از افراد ناباب را هم در آن جا وادار به تحریک می کنند ، این ها از داخل و مزدوران عراقی از بیرون مرز فراریان جنایتکار که از دست ملت ایران گریخته اند از اروپا از مصر ، از عراق از آمریکا دست به دست هم می دهند و ناگهان وارد می شوند و نمازجمعه را بمباران می کنند مرکز سپاه پاسداران را بمباران می کنند ، یک میلیون از این ملت را می کشند نابود می کنند و همه چیز تمام می شود این نقشه دشمن است دشمن این نقشه را از چند ماه قبل شروع کرده بود . ضربه آخر ضربه شب پنج شنبه بود که قرار بود انجام بگیرد .

یکی از گروگان های آمریکایی به نام ریچارد کوئین به دستور امام خمینی آزاد شد .این جاسوس آمریکایی به علت بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری بوده و پزشکان به این نتیجه رسیده بودند که باید به یکی از کشورها که امکانات بیشتری دارد منتقل شود ، امام خمینی با توجه به این مسئله دستور دادند « به لحاظ مسائل انسانی که در اسلام سخت مورد توجه است مریض نامبرده تحویل اولیای وی داده شود تا در هر کجا که مایلند به معالجه او بپردازند» گفتنی است کوئین پس از آزادی اظهار داشته است هیچ بیماری نداشته و حالش بسیار خوب است ! واشنگتن پست در این زمینه گزارش داد که احتمال می رود که نامبرده بیماری روانی داشته باشد .

این توطئه اولین و آخرین توطئه نبود

آیت الله خامنه ای با اشاره به کشف و خنثی سازی توطئه کودتا خطاب به ملت تاکید کردند : ملت هوشیار باشد ، این توطئه آخرین توطئه نبود همچنان که اولین توطئه هم نبود ، امپریالیزم آمریکا و همدستان و سگ زنجیری اش در مصر وعوامل صهیونیزم و امپریالیزم در عراق و مزدوران در داخل بیکار ننشسته اند و بیکار هم نمی نشینند .  (۲)

عاملان کودتا را محاکمه می کنیم

آیت الله صادق خلخالی صبح امروز در گفت و گویی در رابطه با کشف توطئه کودتا در کشور اعلام کرد محاکمه عاملان این کودتا به زودی آغاز خواهد شد و این مزدوران به جزای اعمال ننگین خود خواهند رسید . وی ادامه داد : یکی از آن جرثومه های پراز کینه و عداوت نسبت به اسلام و مسلمین و قرآن که با قاطعیت می توانم بگویم که تا به حال حتی یک بار سجده به خدا نکرده است شاپور بختیار است ،  شجره خبیثه این افراد در مجلس نیز می توانند باشند ، اینها حاضرند به قیمت جان میلیون ها انسان مبارز و آزاده و شهید داده همه امکانات کشور را در اختیار دولت آمریکا بگذارند . (۳)

اخبار تائید نشده در باره دستگیری صدیقی و تیمسار باقری

بنا به گزارش های رسیده و البته تائید نشده تیمسار باقری فرمانده سابق نیروی هوایی به اتهام شرکت در کودتای نافرجام دستگیر شده است . (۴) خبرهای دیگری نیز حاکیست غلامحسین صدیقی عضو برجسته جبهه ملی نیز که گفته می شود در کودتای نوژه دست داشته است دستگیر شده است . روزنامه جمهوری اسلامی این خبر را به نقل از مقامات کمیته مرکزی منتشر ساخته است .  (۵)

با وجود انتشار این خبرها دختر صدیقی اعلام کرد که پدرش دستگیر نشده است . وی گفت : صدیقی مدت ها است که جبهه ملی و فعالیت سیاسی کناره گرفته است و اصولا پدرم چه ارتباطی با بختیار و آمریکا می تواند داشته باشد . (۶)

رئیس جمهور نیز طی مصاحبه ای دستگیری باقری فرمانده سابق نیروی هوایی را تکذیب کرد و گفت تیسمار باقری در کشف و خنثی سازی کودتا همکاری کرده است . (۷)

افشاگری آیت الله بهشتی در مورد عاملان کودتا

آیت الله دکتر محمد بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و عضو شورای انقلاب پیش از ظهر امروز در محل برگزاری نمازجمعه در تبریز حضور یافت و قبل از خطبه های نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت : یک افسر فراری و یک سیاستمدار شکست خورده در این کودتا دست داشتند . وی افزود : کودتای کشف شده از مدت ها قبل تحت نظر دولت جمهوری اسلامی بوده و هرگونه حرکت توطئه آمیز زیر نظر بود و عاملان آن نیز شناسایی و بازداشت شده اند . (۸)

ایجاد نارضایتی یک حرکت ضد انقلاب است 

آیت الله منتظری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت : اگر شما کمک خدا کنید خدا به شما کمک خواهد کرد ، غفلت نکنید از خون شهیدان غفلت نکنید ، اختلافات جزئی را به وجود نیاورید ، خودتان باید به جنگ ضد انقلاب بروید ، هر روز ضد انقلاب توطئه خواهد کرد ، مسائلی را مطرح می کنند می خواهند نارضایتی ایجاد کنند اگر کسی در یک اداره ای و کاری را انجام نداد ، بدان که این ضد انقلاب است و این می خواهد نارضایتی ایجاد کند .

آیت الله خامنه ای با اشاره به کشف و خنثی سازی توطئه کودتا خطاب به ملت تاکید کردند : ملت هوشیار باشد ، این توطئه آخرین توطئه نبود همچنان که اولین توطئه هم نبود ، امپریالیزم آمریکا و همدستان و سگ زنجیری اش در مصر وعوامل صهیونیزم و امپریالیزم در عراق و مزدوران در داخل بیکار ننشسته اند و بیکار هم نمی نشینند .

نخست وزیری انتخاب شود که مانند خلخالی باشد

وی در مورد انتخاب نخست وزیر نیز به مجلس شورای اسلامی توصیه کرد : نخست وزیری که قاطع باشد ، دولتی که قاطع باشد و نخواهد سیاست گام به گام اجرا بکند واقعا تصمیم بگیرد یک آدمی مثل خلخالی حالا یک اشکالاتی هم در اجرای آن باشد . او یک آدمی است قاطع و با اراده ای که محکم کار بکند ، دولت ترسو ، بزدل و ضعیف نباید باشد . (۹)

۸ هواپیمای عراقی اطراف سردشت را بمباران کردند

جمشید حقگو استاندار آذربایجان غربی گفت ۸ فروند جت میگ ۲۱ و سوخوی عراقی نقاط مرزی در حوالی سردشت را بمباران کردند. وی ادامه داد : در این بمباران علاوه بر نقاط مرزی یکی از روستاهای سردشت نیز آسیب زیاد دیده و دو نفر از هموطنان به شهادت رسیده و ۹ نفر دیگر نیز زحمی شدند . (۱۰)

آزادی یک گروگان آمریکایی به فرمان امام خمینی

یکی از گروگان های آمریکایی به نام ریچارد کوئین به دستور امام خمینی آزاد شد . وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای در این زمینه اعلام کرد : گروگان آمریکایی ریچارد کوئین که طبق فرمان امام خمینی و دستور رئیس جمهور از دانشجویان تحویل گرفته شده بود به نماینده سوئیس در تهران تحویل گردید .

گفتنی است این جاسوس آمریکایی به علت بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری بوده و پزشکان به این نتیجه رسیده بودند که باید به یکی از کشورها که امکانات بیشتری دارد منتقل شود ، امام خمینی با توجه به این مسئله دستور دادند « به لحاظ مسائل انسانی که در اسلام سخت مورد توجه است مریض نامبرده تحویل اولیای وی داده شود تا در هر کجا که مایلند به معالجه او بپردازند»

گفتنی است کوئین پس از آزادی اظهار داشته است هیچ بیماری نداشته و حالش بسیار خوب است ! واشنگتن پست در این زمینه گزارش داد که احتمال می رود که نامبرده بیماری روانی داشته باشد . (۱۱)

پی نوشت :

۱- صحیفه امام ، جلد ۱۳ ، صفحه ۸

۲- جمهوری اسلامی ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۴

۳- اطلاعات ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱ ، شماره فوق العاده

۴- جمهوری اسلامی ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۵- اطلاعات ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۰

۶- کیهان ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۷- کیهان ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱

۸- اطلاعات ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۹- جمهوری اسلامی ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۴

۱۰- اطلاعات ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۳

۱۱- اطلاعات ، ۲۱ تیر ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۱

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب