پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:30:53 - جمعه 3 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حادثه تلخ” منا” سوء مدیریتی و بی کفایتی آل سعود را می رساند
خطیب جمعه رابر گفت : حادثه مرگبار و غم بار سرزمین منا بسیار حادثه تلخی برای جهان اسلام است، این حادثه تلخ ، سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود را می رساند.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام جعفری امام جمعه رابر ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه مرگبار سرزمین منا، با بیان اینکه ماه ذی الحجه یکی از ماههای حرام سال که آنها برادر کشی و مسلمان کشی می کنند. گفت : مسلمان کسی است که درد دردمندانه مسلمان دیگری را درک کند، خیلی از عربهای عربستان آل سعود، نماز می خوانند و روزه هم می گیرند اما به جایی اینکه به مردم مسلمان کشور دیگری رسیدگی کنند، هر روز آتش بر سر مردم یمن می ریزند.
وی ادامه داد: به جای اینکه مردم فلسطین را یاری و کمک کنند بر سر آنها آتش می ریزند؛ به جای اینکه بهترین امکانات رفاهی برای زائران خانه خدا که در حرم امن الهی آنها به سر می برند، یکدفعه به خاطر یک مسئله کوچکی خیابان را مسدود کنند و تعداد زیادی از حاجیان خانه خدا را به شکل نامعلومی کشته شودند؛ و ملت های مسلمان مخصوصاً ملت های شیعه را داغدار و عزادار کنند .
امام جمعه رابر با بیان اینکه وظیفه خودمان را خوب تشخیص دهیم و در هر زمان و هر مکانی به وظیفه خودمان عمل کنیم، افزود: حادثه مرگبار و غم بار سرزمین منا بسیار حادثه تلخی برای جهان اسلام است، به همین مناسبت پیام رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمیمن جهان سه روز را عزای عمومی اعلام کردند و تأکید کردند: به مصدومین رسیدگی شود حتی به دیگر کشورهای مسلمان در پیام مقام معظم رهبری آمده است که حق برادری را ادا کنید؛ این حادثه تلخ ، سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود را می رساند.
وی با اشاره به سقوط بالابر ساختمانی، که در چند روزگذشته در هنگام طواف خانه خدا تعدادی از حاجیان کشته شوند و دیروز در روز عید قربان که روز شادی مسلمانان جهان است درحادثه سرزمین منا، این بی کفایتی و بی مدیریتی دولت عربستان که یکدفعه خیابانی را ببندند و منجر به این فاجعه مرگبار و غمبار شود .
حجت الاسلام جعفری خطاب به عربهای خبیث عربستان سعودی به جای اینکه کاری برای حجاج انجام دهند بیشتر مانع تراشی می کنند و نمی گذارند، کسانی مسئول هستند به محل درمان برساند و از یک طرف متأسفانه عبور وزیر دفاع با ۳۵۰ همراهی و همچنین در همان روز نیز توسط آل سعود، مردم یمن کشته شودند.
وی اضافه کرد: امیدواریم خدای تبارک و تعالی مسلمانان و شیعیان را کمک کند،با نابودی عربستان؛ حرمین شرفین به دست مسلمان ها مخصوصاً شیعیان علی (ع) واگذار شود.
خطیب جمعه رابر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی بیان کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید را با خوشی و خوبی آغاز کنند و با خوبی، علمی به همراه تربیت اسلامی باشد را به پایان برساند .
وی به دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان قطع نخاع ، بالای ۷۰ درصد اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند : شما جانبازان همین حالا هم در حال مبارزه هستید و با جانبازیتان جهاد می کنید، نفس وجود شما یک مبارز ، بیان و تبیین یعنی بودن یک جانباز غیور و ولایی در یک زمان این خودش تبیین ، بیان مطلب و جهاد با دشمنان است. و این مطلب را می رساند که خوشبین به قدرتهای مستکبر نباشید.
جعفری با بیان سخنان مقام معظم رهبری در مورد جانبازان ادامه داد: نگاه به شما جانبازان، نشان دهنده جنایت های قدرت های رژیم صدام که در دوران دفاع مقدس زمانی که جنگ تحمیلی را عراق علیه ایران آغاز کرد، صدام را خیلی از دولت مستکبر از جمله دولت مستکبر آمریکا حمایت کردند.
وی تصریح کرد : وجود شما جانبازان مبلغ حقایق تاریخی است ، صدام بود؛ که بمب اتمی ، شیمیایی و سلاح های مشارکتی استفاده کرد .
امام جمعه رابر گفت : وقتی جانباز در اجتماع باشد مبلغ مطالب سیاسی ، معرفتی و امنیتی است لذا باید قدر جانبازان را دانست .
وی با بیان تکریم و احترام به جانبازان که از ارزش بالایی برخورددار است. عنوان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به جانبازان دررابطه با همسرانشان افزود: این خانم هایی که به عنوان همسر، پذیرای رنج شما هستند به معنای واقعی کلمه ایثارگر هستند، یعنی خانم های جانبازان هم ایثارگر هستند که از جانباز حمایت و پرستاری می کنند و بعد فرمودند: خدمت آنها ارزش خیلی بالایی دارد؛ رنج مریض داری از رنج مریضی اگربیشتر نباشد، کمتر نیست .
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه تذکراتی نسبت به نفوذ دولت های مستکبر بیان داشتند. افزود: امروز نفوذ دشمن از تهدید هایی که برای ما ایجاد کرده، نفوذ اقتصادی و امنیتی مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری را دارد چون مقام معظم رهبری به بچه های سپاه اطمینان دارند. می دانند که آمریکایی ها و دولت های مستکبر کاری را نمی توانند، کنند.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه با ایستادگی همه بسیجیان ،سپاه و مردم می توان جلوی این هجمه ها گرفته شود، اظهار کرد: آمریکایی ها بعد از مسئله توافق هسته ای که ایجاد شد، این حرف را می زنند که کشور ایران دیگر، ایران قبلی نیست، ۱۰ سال دیگر خبری از ایستادگی و مقاومت نیست. مقام معظم رهبری فرمودند: این فکر و امید شیطانی در دل دشمن را نباید بگذاریم، پا بگیرد. همه باید این قدر قوی برخورد کنیم، وارد صحنه های بین المللی شویم ، که دشمن نتواند همچنین فکری را داشته باشد .
وی با بیان اینکه باید پایه های انقلابی و فکر انقلابی را بسیار مستحکم کرد، افزود: این وظیفه  اساسی نخبگان سپاه و همه نخبگان انقلابی کشور است و مقام معظم رهبری فرمودند: تضعیف سپاه و حرف های بی ربط که گاهی علیه سپاه گفته می شود، دل خوش و خوشحال کننده دشمن است.
امام جمعه رابر گفت: در ماههای اخیر شاهد این بودیم که علیه سپاه حرف هایی را زدند، غیر از اینکه دل دشمن ما خوشحال شود، چیز دیگری نیست، سپاه باید بماند؛ همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود .
وی با بیان اینکه سپاه و بسیج باید همین طور قوی، بصیر در صحنه بماند و با مدیریت جهادی در همه صحنه ها هم در صحنه های اقتصادی، سیاسی، فکری و امنیتی موفق شوند، تصریح کرد: سپاه یک نعمت بزرگ الهی است، سپاه زنده است چرا که جمهوری اسلامی ایران و امام زمان (ع) زنده است .
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: به این پیام عمل کنیم، گذشت زمان نتوانسته ونخواهد توانست، جلوه ی نام و یاد شهدای عزیزان را کم فروغ کند. خداوند متعال به همه ما کمک کند که قدر مقام معظم رهبری این نعمت بسیار بزرگ را بدانیم، اگر در کشورهای دیگر هم این نعمت وجود داشت، این حوادث اتفاق نمی افتاد .
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب