پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:57:21 - شنبه 4 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زنگ ایثار و مقاومت در مدارس رابر طنین انداز شد
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس زنگ ایثار و مقاومت و زنگ بازگشایی مدارس به صورت نمادین در دبیرستان شبانه روزی تاج الدینی شهرستان رابر نواخته شد.

به گزارش” صبح رابر”؛ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس زنگ ایثار و مقاومت و زنگ بازگشایی مدارس با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی به صورت نمادین در دبیرستان شبانه روزی تاج الدینی شهرستان رابر نواخته شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه ولایت به بررسی جنگ تحمیلی ایران و عراق پرداخت و گفت: رشادت ها و دلاوری ها رزمندگان، هشت سال دفاع مقدس سبب شد، پیروز این میدان بزرگ نبرد باشیم.
وی ادامه داد: سرانجام جنگ با آن جنایت هایی که صدام با حمایت استکبار و آمریکا رقم زد، از بمباران شیمیایی و زنده به گور کردن اسرای ما که در تاریخ به وضوح می بینید .
امام بخش با بیان اینکه آسایش، آرامش و امنیت امروز ما مدیون خون شهداست ، تصریح کرد: اگر نبود، رشادت شهدای عزیزی که رفتند و جانشان را نثار کردند، امروز ما این آسایش، آرامش و امنیت را نداشتیم .
وی از دلایل پیروزی ایران در جنگ به حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و اینکه زره ای از خاکمان را در این هشت سال دشمن نتوانست تصرف کند، اشاره کرد و گفت : همان قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر که صدام جلوی دوربین ها پاره کرد؛ مجدد همین قرار داد را امضاء کردند و رژیم بعث عراق از طرف سازمان ملل به عنوان شروع کننده جنگ و جنایتکار جنگی معرفی شد.
وی رهبری و مدیریت حضرت امام (ره) ، را کلید اول پیروزی ایران در جنگ دانست و عنوان کرد : اگر پشتبانی مردم در دفاع مقدس نبود، ما نمی توانستیم پیروزشویم. خلاقیت و ابتکارات فرماندهان و رزمندگان تاریخ جنگ را مطالعه کنید، می بینید هنوز دنیا ، مات و مبهوت مانده اند که رزمندگان ایران چگونه ازیک کیلومتر عرض رودخانه اروند عبور کردند .
امام بخش عامل دیگر پیروزی را وحدت و همبستگی مردم دانست و افزود: تاریخ نشان داده هر جا مردم اتحاد داشته باشند وحدت عامل پیروزی است و همچنین شیوه و سبک مدیریت جبهه را از عوامل دیگر پیروزی ایران درهشت سال دفاع مقدس بر شمرد .
وی گفت: در جبهه مدیریت بر اساس فرمان، فرمانده بود؛ منتها عطوفت و مهربانی ، توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) هم چاشنی کار بود. که در جنگ از این ها مدد می گرفتند و باعث پیروزی رزمندگان شد.
امام بخش با اشاره به اینکه این انقلاب به این راحتی به دست نیامده است، اظهار کرد:۵۵۶هزار نفر جانباز ، بیش از ۴۲هزار نفر آزاده و ۲۱۱هزار نفر شهید تقدیم این انقلاب کردیم . آسایش و امنیت را به این راحتی به دست نیاوردیم.
وی با بیان اینکه در وصیت نامه تمام شهدا شرکت در دفاع را الهام گیری از نهضت امام حسین(ع) و تبعیت از فرمان حضرت امام رحمه الله علیه بیان کرده بودند، افزود: امروز وظیفه ما چیست؟ این انقلابی که به این سختی حفظ کردیم و به این مرحله رساندیم، وظایفی هم برای این انقلاب داریم؛ دشمن یک لحظه هم ساکت ننشسته است .
فرمانده ناحیه مقاومت رابر با بیان اینکه دشمن با اعتقادات و اسلام ما مشکل دارد و یک لحظه هم ما را به حال خودمان رها نمی کند، بیان کرد: دشمن هر روز برای ما خواب جدیدی را می بیند، لذا ما باید هوشیار باشیم و فریب دشمن را نخوریم .
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن ادامه داد: با نگاه در زندگی و وضعیت اجتماعی این مد گرایی و تجمل گرایی که در جامعه ما به وجود آمده از آثار جنگ نرمی است، دشمن ۱۶۰ شبکه ماهواره فارسی زبان راه می اندازد و متاسفانه دشمن برنامه دیگر با فیلم ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کار می کند که ما را از اسلام منحرف کند ،اسلامی که در عربستان و داعش ، قتل عامی را انجام می دهد که در هیچ جای تاریخ چنین جنایاتی را نمی بینیم ، و آن هم به اسم اسلام در رسانه های دنیا مخابره می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گفت: ما باید هوشیار، بیدار، دشمن شناس و بصیر باشیم، با گوش به فرمان ولایت رهبری ، بینی دشمن را به خاک می مالیم و نمی گذاریم به آن اهدافی که دشمن دارد؛ برسد
وی با بیان اینکه از تنبلی و کم کاری پرهیز کنیم و به دنبال درس و آبادانی و پیشرفت کشورمان باشیم ، ادامه داد: باید برای حفظ کشورمان احساس مسئولیت و وظیفه کنیم؛ هر جایی که قرار داریم به عنوان مرکز و سنگر دنیا بدانیم، اتحاد و همدلی داشته باشیم و دشمن را در اهدافش ناکام بگذاریم.
امام بخش ضمن آروزی موفقیت برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امیدواریم که دانش آموزان با جدیت و همتی بیش از پیش در یادگیری علم تلاش کنند.
در ادامه زنگ آغاز سال تحصیلی با دستان مسئولین به صدا درآمد.
مقاله، گارد پرچم، زندگی نامه شهید شاخص ایران قربان ،برپایی ایستگاه صلواتی و نمایشگاه عکس  به مناسبت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

DSC03835 DSC03836 DSC03839 DSC03841 DSC03842 DSC03843 DSC03850 DSC03865 DSC03886 DSC03908 DSC03909
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب