پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:53:00 - یکشنبه 23 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ما نیازمند شهدای گمنام هستیم
شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم معارف الهی است.شهادت اوج کمال انسان است،انگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود میکند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد. وظیفه جامعه نسبت به شهید از آنجا که شهید برای خدا و در راه […] به […]

شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم معارف الهی است.شهادت اوج کمال انسان است،انگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود میکند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد. وظیفه جامعه نسبت به شهید از آنجا که شهید برای خدا و در راه […]

به گزارش”صبح رابر”: شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم معارف الهی است.شهادت اوج کمال انسان است،انگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود میکند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.

وظیفه جامعه نسبت به شهید

از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا ،هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می کند هر چند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت میکند،اما بنابر حکم عقل،جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن انان دارد.مدیون شهید است و باید با تمام وجود دین خودر را در قبال شهید ایفاء کند.

زنده نگه داشتن یاد شهید و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید،بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید می باشد.

این نکته افزودنی است که فایده انجام این نوع وظایف عمدتا به خود مردم باز می گردد و در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم نه ان که شهدا نیازمند بزرگداشت ما باشند .اجر و مقامی که شهدا نزد پروردگارشان دارند با بزرگداشت یا غفلت مردم از انان کم و زیاد نمیشود.بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت و تمام نیکی ها و ترویج روحیه ایثارگری و فداکاری برای ارزش ها و دفاع از جامعه و سرزمین اسلامی .فرهنگ و روحیه ای که قوام بقاء جامعه و نظام و سرزمین اسلامی همواره نیازمند به ان است.

و اما در خصوص مطالبی که یک سایت بیش از یک سال است در زمینه ساخت شهید گمنام در انار تیتر میزند و اخیرا جمعی از روزنامه نگاران و فعالان و دوست دارن میراث فرهنگی کشوری در خصوص ساخت مقبره شهید گمنام به سرکار خانم مومنی نوشته اند یاداشتی کوتاه دارم:

اول: ساخت مقبره شهید گمنام بدون اخذ مجوزهای لازم صورت نگرفته است و قبل از هرگونه ساخت و ساز مراحل قانونی ان از طریق مسئولین محترم میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان -اعضای محترم شورای اسلامی شهر انار و شهرداری محترم انار طی شده است.

دوم:ساخت مقبره و ایجاد یک مکان فرهنگی و ایجاد یک فضای دیگر برای انار چه اشکالی دارد .

سوم:شما عزیزان (بجز امضاء کنندگان اناری) چند بار از ارگ انار بازدید کرده اید ایا از نزدیک ارگ انار را دیده اید.

چهارم:آیا تاکنون شما عزیزان که این چنین دل میسوزانید یک بار نامه نگاشته اید درخواست مرمت ارگ را خواستار شده اید در چه تاریخی و به کدام مسئول.

پنجم:ما نیز خواهان مرمت ارگ تاریخی انار هستیم و مصرانه از مسئولین محترم در این زمینه میخواهیم که با اختصاص بودجه و بلادرنگ نسبت به شروع مرمت و بازسازی ان اقدام نمایند.

ششم:ساخت مقبره شهید گمنام هیچ مشکلی را به وجود نخواهد اورد بلکه میتوان در کنار ارگ دو قطب مهم را به وجود اورد (دو قطب فرهنگی و تاریخی) تا اناری و دیگر هموطنان از اثار ان بهرمند شوند.

منبع: انار ما

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب