پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:23:04 - چهارشنبه 25 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قلعه تاریخی منوجان در آستانه نابودی/تصاویر
قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است در مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی شهر تاریخی منوجان چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از“مینوجهان”قلعه منوجان یکی از قلعه‌های تاریخی استان کرمان محسوب می شود که در مرکزشهر منوجان واقع شده‌است. قدمت این قلعه به اوایل دوران اسلامی باز می‌گردد. این بنای تاریخی با توجه به قرار گرفتن در شهر منوجان از جمله جذابیت‌های گردشگری منطقه به شمار می‌رود.

قلعه تاریخی منوجان  از نظر تاریخی همزاد ارگ بم محسوب می‌شودو  نماد قدمت و سند اصالت و ایستادگی مردم منوجان است که  در حال حاضر این قلعه‌های تاریخی بدون هیچ نگهداری در معرض حوادث طبیعی  است که این موضوع به روند تخریب و نابودی آنها سرعت بخشیده است.

SAM_9845

قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است  به علت عدم رسیدگی مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی شهر تاریخی منوجان چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

SAM_9842

البته مرمت های غیر اصولی و غیر کارشناسی در چند سال پیش بلای دیگری بر سر این سند تاریخی در منوجان آورده که هر باره قسمتی از آن فرو می ریزد.

SAM_9849

در نتیجه قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است در مقابل دیده همگان در حال تخریب و نابودی است و برای جلوگیری ازنابودی آن مسئولان باید به فکر راه‎حل باشند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب