پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:51:08 - شنبه 5 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ولایتمداری، استکبارستیزی و مقابله جدی با عامل فتنه و فتنه گران شاخصه های مهم انتخاب اصلح هستند
شهروندان رابری با بیان سه معیار مهم در انتخاب اصلح گفت: دینداری و ولایتمداری ، استکبار ستیزی و مقابله جدی با فتنه سه معیار مهم از انتخاب اصلح است که عزت مردم و نهایت ذلت و حقارت فتنه گران دانستند.

به گزارش” صبح رابر”؛  لحظه لحظه زندگی مملو از انتخابهای ریز و درشت است و هر چه انتخاب بزرگتر باشد نیاز به آمادگی و دقت بیشتری دارد .

امام خمینی(ره) فرمودند: «به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند.» «همه ما و شما آقایان همه و آنهایی که در اختیار شما هستند، همه باید کوشش بکنید که رضایت مردم را جلب بکنید در همه امور.»

مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:«همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است ،گزینش خوب و اگاهانه هم یک وظیفه است»

در همین راستا نظر برخی از شهروندان رابر در خصوص معیار یا ملاکهای انتخاب کاندیدای اصلح را جویا شدیم که در ادامه می خوانید :

مهدی پور در گفت و گو با خبر نگار ” صبح رابر “؛ یکی از معیار مهم انتخاب اصلح اعتقاد و پایبندی به اصل ولایت فقیه دانست و گفت : حضرت امام خمینی (ره) معنا و معیار اصلح را چنین بیان می فرماید: «اگر (انتخاب اصلح) برای خودتان باشد شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمانهاست، کی و از کجاست، مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد، یا غیر حزب، نه حزب اسباب این شود که غیر آن فاسد و نه صد در صد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست . و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، که اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان .

شهروند دیگری می گوید: ولایتمدار باشد و بصیرت داشته باشد؛ انتخاب اصلح، انتخابی است که در خط ولایت و رهبری و حمایت از مردم محروم باشد.

وی به سه معیار مهم در انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: دینداری و ولایتمداری ، استکبار ستیزی و مقابله جدی با فتنه سه معیار مهم از انتخاب اصلح است که عزت مردم و نهایت ذلت و حقارت فتنه گران دانست.

فاطمه مهدی پور معیار انتخاب اصلح را اینگونه بیان کرد : فردی ولایتمدار باشد، مرزبندی کاندیدا با فتنه ۸۸ و از تفکر غربی دور باشد.

فرد دیگری می گوید : معیار برای انتخاب اصلح ولایتمداری، پیرو خط رهبری و دلسوز نظام و اسلام باشد.

شهروند دیگری افزود : معیار من بسیجی برای انتخاب اصلح ایمان به خدا و راستگویی فرد منتخب است، نه ظاهر و اموال و مال و موقعیت شغلی فرد مورد نظر؛ و اینکه قبلاً این فرد چه کارهایی برای رفاه مردم جامعه و سالم بودن جامعه فعلی ما انجام داده و شناخت کافی نسبت به فرد منتخب داشته باشم.

پورابوالقاسم گفت : معتقد به ارزشهای اصل انقلاب و داشتن روحیه انقلابی یعنی کسی که با دشمن سر سخت وبا دوستان نرمخوو خیرخواه باشد نه برعکس باشد.

شهروند رابری می گوید : دیندار باشد؛ امام صادق(ع)می فرماید:عاقل در برابر حق تسلیم است،در سخن گفتن رعایت انصاف می کند، به کسی ظلم و اجحاف نمی کند،در پذیرفتن باطل سخت‌گیر است یعنی باطل در او نفوذناپذیر است و عاقل از دنیا می گذرد ولی دین خود را حفظ می کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) اولین شرط تکلیف و مسئولیت انسان را عاقل بودن می داند و کسانی که قدرت تعقل ندارند در واقع از مدار مسئولیت خارج اند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب