پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:41:22 - جمعه 18 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خشم مردم در برابر عربستان طبیعی است/حمله به سفارتخانه کار درستی نبود/دولمتردان نباید دربرابر تعرضات عربستان سکوت کنند
امام جمعه مشهد گفت: باید دولت و مسئولان ما پاسخگوی جوهره انقلابی و جریان بسیجی حزب الهی این مردم باشند، این درست نیست که در موضع‌گیری‌های سیاست خارجه فقط برخورد شود و این برخورد به نوعی باشد که کشش این جوهر انقلابی را نادیده بگیرد.

به گزارش “ صبح رابر“، به نقل از صبح توس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خوف و ترس از خداوند متعال موضوعی نیست که بد باشد و در خوف از خدا عبادت کردن فضیلت دارد، اگر انسان عبادتش حتی با نگاه نجات از عذاب جهنم باشد این فرد اول خود را دیده و بعد خداوند را مشاهده کرده است.

وی بیان کرد: این‌که به درگاه خداوند می‌گوییم بارالهی چشم دل‌های ما را نورانیتی اعطا کند که چشم دل ما به نقطه نورانیت وحدت تو اصابت کند به این معناست که چشم دل انسان به سمت خداوند معطوف می‌شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز ۱۸ دی‌ماه سالروز آغاز حرکت انقلابی در اوج نهضت امام راحل و اتصال نهضت به پیروزی انقلاب در سال ۵۶ است و روزنامه اطلاعات مزدور ستم‌شاهی آن روز مقاله‌ای با اسم مستعار رشیدی مطلق نوشته شده بود و بی‌حجابی را نوعی فضیلت دانسته و حجاب را کهنه پرستی عنوان کرده بود و وجود امام بزرگوار را مورد اهانت قرار داده بود.

وی تأکید کرد: وقتی این مقاله منتشر شد در حوزه‌های علمیه علما و فضلای ما هم از آن خبردار شدند و قیامی در روز ۱۹ دی از شهر قم به صورت مرمی شروع شد و نهایت این حرکت در همه شهرهای ایران و تمام کشور رخ داد که جریان نهضت امام بزرگوار را به پیروزی انقلاب متصل کرد، لذا امروز در حقیقت روز نمایش بصیرت است، هم بصیرت برای شما خواهر باحجابی که بداند حجابش سرآغاز حرکت انقلابی شد و هم برای آنهایی که بی‌حجابی دارند، بدانند بی‌حجابی با یک سابقه تاریخی ابزار سرکوب کردن اسلام و دین خدا به وسیله دشمنان خدا بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز روز نمایش بصیرت مردم ایران است، گفت: در روزنامه اطلاعات این مباحث را نوشتند تا انقلاب امام راحل را منزوی کنند اما این مقاله سبب شور انقلابی مردم شد و قصه به جایی رسیده که امروز این نظام ۳۷ سال است که به عنوان صف مقدم با همه دشمنان خدا در ستیز قرار دارد.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: چند روز قبل بر حسب شهادت نمایندگان، برخی از کشورها و سفرا پیشنهاد فروش ماشین‌های سفارت خود را داده بودند و در حقیقت آتش‌افروزی در یک نقطه سفارت بهانه‌جویی برای آنها بود که با کشور ما قطع رابطه کنند، البته این افتخاری است که یک موجود مزدور آمریکایی و صهیونیستی در مملکت ما با این مردم نتوانسته زندگی کند.

وی ادامه داد: این یک نقطه افتخار در تاریخ ما بوده و آنچه که مهم است این بوده که مردم با بصیرت ما در همه حرکت‌های انقلابی نباید میدان به دشمن بدهند و راه را برای اجرای شگردهای شیطانی آنها باز کنند، اصولاً در این کشور حمله به سفارتخانه و تهاجم به خانه یک کشور دیگر برخلاف مصالح و آبرومندی این تشکیلات انقلابی است که باید توجه به حرکات و خشم انقلابی خود داشته باشیم و با بصیرت این خشم را نشان دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امیدواریم ارائه خشم انقلابی با یک حرکت ضد مصلحت نظام قطع شود، یادآور شد: در زمان امام راحل وقتی فرمان ارتداد سلمان رشدی به خاطر کتاب آیات شیطانی داده شد، مردم از سفارت انگلیس بالا رفتند و رهبر معظم انقلاب که رئیس جمهور وقت بودند در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند به عنوان یک مسئول و روحانی به شما می‌گویم از دیوار سفارت رفتن ضرر قطعی هم به اسلام و هم به انقلاب می‌زند، لذا این که مردم خشم خود را از یک دولت ضد دینی در مقابل نمایندگی آن نشان بدهند حق مردم است اما از دیوار بالا رفتن تجاوز فیزیکی به حوزه مسئولیت نظام است.

وی عنوان کرد:  امروز در تمام منطقه امن‌ترین کشور، ایران است و ما نباید بهانه به دست دشمن بدهیم لذا امیدوارم این مسائل حل شود و نیروهای ما با بصیرت در خط رهبری حرکت کنند، همچنین باید گفت از آن طرف سیاستمداران و مسئولان باید بدانند از روز اول انقلاب یک جوهره انقلابی در این مردم وجود داشته که آن جریان حزب الله است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: به عنوان مثال در فتنه ۸۸ شروع حرکت ۹ دی که حرکت چند میلیونی مردم بود را همین جوهره انقلابی به وجود آورد، لذا هم‌اکنون هم این جریان وجود دارد و تعیین‌کننده ماهیت این کشور همین جوهره انقلابی در دل این ملت است.

وی خاطرنشان کرد: باید دولت و مسئولان ما پاسخگوی جوهره انقلابی و جریان بسیجی حزب الهی این مردم باشند، این درست نیست که در موضع‌گیری‌های سیاست خارجه فقط برخورد شود و این برخورد به نوعی باشد که کشش این جوهر انقلابی را نادیده بگیرد، لذا این ملت و این بسیجی‌ها و حزب‌الهی‌ها رهبر دارند و رهبرمان اعلام کردند که من یک انقلابی هستم و دیپلمات نیستم، وقتی رهبر انقلاب می‌گویند من انقلابی هستم مجلس، دولت و سیاستمداران ما هم باید انقلابی باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: واقعاً چهار سنگ زدن به شیشه سفارت بدتر است یا اینکه دو بچه معصوم را در جلوی خانواده‌هاشان مورد تجاوز در گیت امنیتی دولتی قرار دهند؟ آیا فقط باید به قطع عمره اکتفا کنیم؟ چرا سیاستمداران ما امروز در برابر دولت ناپاک سعودی این مسائل را مطرح نکردند، تا امروز هر کسی بیاید با ما قطع ارتباط کند لذا وقتی بنا شد خشم قهرمانانه نیروهای انقلابی ما به وسیله مجلس و دولت پاسخگویی نشود طبیعی است تراکم انفجارها در کمتر از هشت ماه در حوادثی همچون اهانت به جوانان معصوم کشور، فاجعه منا و گردن‌زدن یک عالم روحانی شیعه به جرم حرف زدن طوری می‌شود که مردم به خشم می‌آیند و خشم مردم طبیعی است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب