پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:34:09 - پنجشنبه 1 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم کدام را باور کنند!؟/ روحانی ۱۶ شهریور ۹۳:ما از رکود عبور کردیم/ روحانی ۲۹ دی ۹۴: بزرگترین مشکل کشور رکود است+ فیلم
این روزها همین سردرگمی دولت در مباحث اقتصادی است که بازار کسب و کار را هم سردرگم کرده و در شرایطی که انتظار می رفت با اجرای برجام، شوکی حداقلی به بازار وارد شود، اما این اتفاق رخ نداده و حتی بعضا دستگاه های اقتصادی واکنشی معکوس به اجرای برجام داشتند.

به گزارش “ صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس دولت یازدهم که با وعده حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی پا در میدان انتخابات گذاشته بود، سرانجام موفق شد در انتخابات ریاست جمهوری پیروز رقابت شود و از بین کاندیداهای موجود حداکثر رای را کسب کند.

وعده حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی را می‌توان شیرین‌ترین وعده روحانی در انتخابات دانست که بسیاری از مردم را ترغیب کرد تا برگه رای خود را با نام حسن روحانی پرکنند.

اما با گذشت بیش از دوسال از عمر دولت یازدهم، مردم نه‌تنها شاهد حل صد روزه مشکلات اقتصادی نبودند بلکه بسیاری از مشکلات آنان افزایش یافته و هر روز اخبار گوناگونی از پایین آمدن قیمت نفت، افزایش قیمت دلار، افزایش رکود و مسائل این‌چنینی می‌شنوند.

دولت تدبیر و امید هم در این مدت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات از راه مذاکره با غرب و برداشتن تحریم‌ها به‌کار گرفته که این تلاش‌های دولت هم ناکام مانده و ما حتی در روز اجرای برجام شاهد اعمال تحریم از طرف دولت آمریکا برعلیه کشورمان بوده‌ایم.

اما آش وعده‌ی اقتصادی زمانی شور شد که درشرایطی که همه‌ی مردم منتظر شنیدن خبر‌های خوش اقتصادی از پس توافق هسته‌ای بودند، چهارتن از وزرای دولت یازدهم در نامه‌ای به رئیس جمهور هشدار دادند که در صورت نگرفتن تصمیم ضرب الاجلی وضعیت رکود به بحران تبدیل خواهد شد.

وزرای دولت در شرایطی هشدار وارد شدن به شرایط بحرانی را به رئیس جمهور دادند که روحانی پیش از این اعلام کرده بود که ما از رکود عبور کردیم.

پرده اول: از رکور عبور کردیم!

شهریور ماه ۹۳ بود که روحانی در مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی گفت: “ما به شما قول داده بودیم که بر رکود غالب خواهیم شد، ما طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کرده‌ایم؛ بخشی از آن را که نیاز به قانون داشت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم، اما امروز در کنار حرم علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) به ملت ایران اعلام می‌کنم ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم.”

اما چند روز پس از اعلام این خبر توسط روحانی تناقض‌گویی‌های مسئولان دولتی در این خصوص آغاز شد و اوج این تناقض‌ها در دولت نه همان نامه ۴وزیر، که صحبت‌های حسن روحانی در ۲۹ دی ماه ۹۴ بود.

پرده دوم: امروز مشکل ما رکود است!

روحانی روز گذشته(۲۹دی) در همایش “اجرای برجام” با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: کشور ما با خیلی از مشکلات ساختاری اقتصادی روبه‌رو است و من در نطق بودجه به برخی از آنان در مجلس شورای اسلامی اشاره کردم که ما در ۵ سال پیش رو باید چه کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

اما با توجه به اظهارت رئیس جمهور و وزرا سوالی برای مردم به وجود می آ‌ید و آن سوال این است که “کدام را باور کنیم؟” آیا از رکود عبور کرده‌ایم یا رکود بزرگترین مشکل کشور است؟! این روزها همین سردرگمی دولت در مباحث اقتصادی است که بازار کسب و کار را هم سردرگم کرده و در شرایطی که انتظار می رفت با اجرای برجام، شوکی حداقلی به بازار وارد شود، اما این اتفاق رخ نداده و حتی بعضا دستگاه های اقتصادی واکنشی معکوس به اجرای برجام داشتند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب