پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:24:04 - پنجشنبه 27 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دخالت تلویزیون دولتی ترکیه در میراث فرهنگی ایران
به گزارش“صبح رابر”چند روزی است بحث جلوگیری میراث فرهنگی از ساخت حرم شهدای گمنام و قانونی یا غیرقانونی بودن آن در محافل رسانه ای داغ است. اما این موضوع بازهم بازتاب های گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.پس از آنکه بی بی سی فارسی در گزارشی مغرضانه سعی کرد از این رویداد برای تخریب […]

به گزارش“صبح رابر”چند روزی است بحث جلوگیری میراث فرهنگی از ساخت حرم شهدای گمنام و قانونی یا غیرقانونی بودن آن در محافل رسانه ای داغ است. اما این موضوع بازهم بازتاب های گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.پس از آنکه بی بی سی فارسی در گزارشی مغرضانه سعی کرد از این رویداد برای تخریب وجه ایران بهره برداری کند این بار وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه با پرداختن مغرضانه به اعتراض مردم کرمان به اقدامات میراث فرهنگی آن را هجوم لباس شخصی ها به میراث خواند.

دولت ترکیه که در روزهای اخیر درگیر اعتراضات مردمی به اقدام شهردار استانبول در تخریب میدان تاریخی تقسیم سعی کرد خود را دایه مهربانتر از مادر برای میراث فرهنگی ایران بداند.

anar

حال به همه رسانه های ضدا انقلاب و ضد ایرانی چند نکته را یادآور می شوم:

۱- در تمامی دنیا حتی ترکیه کشته شدگان در راه آزادی و حفظ مردم آن کشور از دشمن بسیار با ارزش هستند و آن را جزو میراث معنوی کشور خود می دانند. در ایران اسلامی نیز با وجود تاکید بر حفظ میراث باقی مانده از گذشتگان برای یادبود شهدا و جانبازان نیز تلاش دارند و این دو مغایر با یکدیگر نیستند.

۲- اعتراض مردم کرمان به صورت کاملا مسالمت آمیز و بدون هیچ گونه درگیری با پلیس بود. و اعتراض رسانه ها و مردم در چند روز براساس اصل هشتم قانون اساسی بوده است. حال آنکه اعتراض مردم ترکیه با برخورد تند پلیس ترکیه مواجه شد به طوری که  به گفته رسانه های ترکیه تمامی انبارهای گازاشک آور پلیس خالی شده بود.

۳- اعتراض مردم به عملکرد میراث فرهنگی به معنی بی اعتبار دانستن حق این سازمان در حفاظت از میراث فرهنگی نیست بلکه اعتراض اصلی آنها به این است که میراث فرهنگی که سالها ارگ انار را همچون بسیاری دیگر از اثار تاریخی استان کرمان به حال خود رها کرده است اینک چگونه تحت جوسازی چند سایت معلوم الحال در اقدامی که به زعم کارشناسان غیرقانونی بود اقدام به صدور بخشنامه ای شدید علیه ساخت حرم شهدای گمنام کرده است.

۴- دولت ترکیه و بسیاری از دولت های ضدایرانی سال ها از کلمه لباس شخصی برای اعتراضات مردمی استفاده می کنند که مخالف منافع و ایدئولوژی انها باشد. جالب آنکه آنها در اقدامی متناقض هر اقدامی هر چند توسط گروهک های تروریستی باشد را اعتراضات مردمی می خوانند.

منبع :سایت الهی

۵- مقام معظم رهبری: ”   از یک منظر این آثار متعلق به جباران تاریخ ایران است و نفرت از استبداد و جباریت اینگونه آثار را در چشم و دل انسانها از جمله متدینین بی جاذبه می کند اما از جنبه مثبت نباید فراموش کرد که این آثار به هرحال محصول سرپنجه هنرمند ذهن خلاق روحیه بلند نظر و «ذوق و ابتکار ایرانی» است و این واقعیات تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی را در سراسر کشور مایه افتخار ملت ایران و جزو مفاخر تاریخی این کشور قرار می دهد ایشان با اشاره به تلاش برخی کشورها برای ایجاد مفاخر مصنوعیِ تاریخی تأکید کردند مفاخر حقیقی تاریخ ملت ایران موجب تقویت اعتماد به نفس ملی است و لازم است مورد توجه بیشتر قرار گیرد

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب