پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:52:51 - شنبه 24 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سکوت در مقابل دستگیری شیخ زکزاکی؛ شیخ نمر را اعدام کرد
سکوت دنیای اسلام در مقابل بازداشت و توهین های پیاپی به شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی ، باعث گستاخی آل سعود و اعدام شیخ نمر شد.

به گزارش صبح رابر، به نقل از” آرمان کرمان” ؛  جهان در چند هفته ی گذشته شاهد اعمال شدید ترین و بی اخلاق ترین رفتارها و کشتارها با شیعیان نیجریه از سوی دولت این کشور بود ؛ که نه تنها مورد اعتراض مسلمانان جهان واقع نشد بلکه همراهی و تایید کشورهای غربی و خصوصا آمریکا و اسرائیل را به دنبال داشت.

مردم نیجریه تشیع را با نام خمینی (ره) می شناختند و به عشق امام خمینی و انقلاب اسلامی مسلمان و شیعه شده بودند ؛ شیخ زکزاکی یکی از میلیون ها مرید روح الله با تلاش های فراوان خود توانست شیعیان نیجریه را از اقلیت به اکثریت تبدیل کند.

اما همه ی بی احترامی و تعرض ها به رهبر شیعیان یک کشور در جهان اسلام بدون واکنش باقی ماند؛ سکوتی تلخ که نه تنها شیعیان نیجریه را ناامید از پشتیبانی جهان اسلام کرد ، بلکه پیامد های فراوانی را نیز در برداشت.

سکوت در مقابل دستگیری شیخ زکزاکی شیخ نمر را اعدام کرد.

دولت کثیف سعودی که مدتهاست به صورت مستقیم دستان نجسش به خون هزاران زن و مرد و کودک یمنی آغشته است، طی بیانیه ای اعلام کرد که شیخ نمر رهبر شیعیان این کشور را که مدتهاست در بند و اسارت بود ؛ اعدام کرد.

این اعدام در پی سکوت فراوان جامعه ی اسلامی صورت گرفته است ، چرا که اگر از همان ابتدا دنیای اسلام در پی دستگیری شیخ نمر ؛ تعرض به مسلمانان در کشور های مختلف ؛ تجواز عربستان به یمن ؛ کشتار همه روزه ی هزاران مسلمان در سوریه و عراق به خوبی و به موقع واکنش نشان می داد ؛ مسلما شیع نمر امروز اعدام نمی شد.

اگر جوامع اسلامی پس از وقوع فاجعه منا که هیچ دلیلی به جز بی لیاقتی آل سعود در برگزاری کنگره ی عظیم و بین اللملی حج نداشت ؛ سکوت نمی کردند و به هر طریق ممکن فریاد سر می دادند ، امروز شیخ نمر اعدام نمی شد.

اگر مسلمانان جهان در برابر کشتار هر روزه ی مسلمانان در فلسطین ، غزه ، عراق و سوریه ، تنها یک لحظه احساس وظیفه می کردند و فریاد سر می دادند ؛ امروز شیخ نمر اعدام نمی شد.

اگر وحدت تنها کلمه ی بین مسلمانان بود و در مقابل دستگیری شیخ زکزاکی و کشتار مردم مظلوم نیجریه ، سکوت نمی کردند و به ریسمان وحدت الهی جنگ می زند ؛ امروز شیخ نمر اعدام نمی شد.

و اگر برخی خواص بی بصریت به جای تفرقه افکنی در میان مردم ایران و فکر و خیال بافی های انتخاباتی با نفوذی که به قول خودشان در کشور عربستان دارند ، در این موضوع دخالت می کردند ، امروز شیخ نمر اعدام نمی شد.

و این سکوت ها بود که باعث ، شیخ نمر اعدام شود.

یادداشت از : عمید شجاعی

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب