پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:25:22 - سه شنبه 18 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای انجام یک سونوگرافی چقدر باید دست به جیب شد؟
متولیان بهداشت و سلامت شهرستان بافت در حالی از ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی خبر می دهند که مردم این شهرستان از ارائه نشدن برخی خدمات درمانی ضروری و نبود پزشک متخصص سونوگرافی کافی بشدت رنج می برند.

به گزارش “ صبح رابر“؛ به نقل از ”اقطاع“، میزان ارائه خدمات سلامت و همچنین تجهیزات پزشکی در هر شهر به گونه ای نمایانگر میزان توسعه و پیشرفت آن شهر می باشد و در سطح کلان بر جلوگیری از مهاجر فرستی، افزایش توریست پذیری ، سرمایه گذاری و … شهرها تاثیر مستقم دارد.

 

متولیان بهداشت و سلامت شهرستان بافت در حالی از ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی خبر می دهند که مردم این شهرستان از ارائه نشدن برخی خدمات درمانی ضروری و نبود پزشک متخصص سونوگرافی کافی بشدت رنج می برند.

یکی از شهروندان بافتی در گفتگو با خبرنگار اقطاع، در این خصوص اظهار داشت: بنا به تشخیص پزشک معالجم باید سونوگرافی انجام می دادم و وقتی به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بافت مراجعه کرد به من گفته شد، پزشک ما فقط بیماران بستری را سونوگرافی می کند و شما باید به کرمان یا سیرجان بروید یا بعد از تعطیلات نوروز مراجعه کنید.

وی ادامه داد: از آنجا که به دلیل برخی مشکلات و مسافت امکان مراجعه به شهر دیگری را نداشتم اصرار کردم اما گفتند ، “خانم، شما تنها مراجعه کننده نیستید، روزانه افراد زیادی مثل شما مراجعه می کنند اما پزشک ما افراد سرپایی را ویزیت نمی کند فقط باید بستری باشید”

گفتنی است که تا چند ماه قبل مردم شهرهای رابر و ارزوئیه نیز به دلیل نبود تجهیزات و پزشک متخصص سونوگراف به شهرستان بافت مراجعه می کردند.

یکی از شهروندان رابری نیز در همین خصوص گفت: قبلا برای درمان به پزشک متخصص سونوگراف شهر بافت مراجعه می کردیم اما پس از اینکه این پزشک از این شهر مهاجرت کرد برای انجام سونوگرافی مجبوریم به شهرهای دیگر مراجعه کنیم که هزینه ای اضافی بر ما تحمیل می کند.

همچنین یکی ار شهروندان ارزوئیه گفت: چند ماه قبل تجهیزات سونوگرافی شهرستان ارزوئیه خریداری شده اما به دلیل نبود پزشک متخصص مجبورم برای سنوگرافی همسرم به شهر حاجی آباد مراجعه کنیم.

 

متاسفانه خبرنگار ما علی رغم تلاشها و تماسهای مکرر موفق به گفتگو با مسئولین بهداشت و سلامت شهرستان بافت جهت پاسخگویی نشد.
امید آن می رود که مسئولین شهرستان و استان در این خصوص تدابیر لازم را اندیشیده و دغدغه های مردم سه شهرستان محروم را از میان بردارند.

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب