پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:21:29 - پنجشنبه 5 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رونق اقتصادمقاومتی درخوشه های سبز و طلایی گندم /تصاویر
درفصل بهار ونزدیک شدن به فصل برداشت گندم خوشه های سبزو طلایی این محصول زیبایی خاصی رابه منطقه می بخشدکه چشم هربیننده ا ی راخیره می کند.

به گزارشصبح رابر“؛به نقل ازصبح منوجان“اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون زاست، بخش کشاورزی نقش عمده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و باید از ظرفیت های بخش کشاورزی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن بهره برد.

در شهرستان منوجان کشاورزی مهمترین بخش مورد توجه در منطقه است چرا که پتانسیلهای منطقه ، شرایط آب و هوای مناسب ، آب کافی و زمین حاصلخیز و فصل های مستعد از جمله نعمت هائی هستند که خود به خود باعث رونق کشاورزی در منطقه شده است .

20160322_154744

اگر این روزها مسیرتان به شهرستان منوجان بیفتد و یا برای لحظاتی هرچند کوتاه در شهر منوجان  توقف کنید، حتما چشم تان به خوشه های سبز وطلایی گندم خواهد افتاد.

اهمیت اقتصادی گندم چه از نظر تولید و چه از نظر تغذیه در دنیا بیش از سایر محصولات کشاورزی می باشد.حتی در مناطقی که به علت متغیر بودن شرایط اقلیمی و خشکی محیط ،امکان تولید نباتی نباشد می توان گندم تولید نمود.

20160322_154826

تولید گندم در درجه اول برای تغذیه انسانها  و در درجه دوم برای تغذیه پرندگان و حیوانات و مصارف صنعتی می باشد.

گندم از نظر تولید و سطح زیر کشت مهمترین محصول کشاورزی است و افزایش محصول آن روز به روز مورد توجه قرارگرفته و از نظر اقتصادی و تامین غذای اصلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

20160322_154846

گندم در کشور ما بسته به شرایط آب و هوایی در زمستان های مختلف در تاریخ متفاوتی کشت می شوند و کشت این محصول در مناطق جنوبی  از نیمه دوم آبان ماه شروع شده تا نیمه اوایل دی ماه ادامه یافته و برداشت این محصول دراوایل اردیبهشت  اغاز می شود.

20160322_154906

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب