پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:27:38 - دوشنبه 9 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“اقتصاد مقاومتی از حرف تا عمل”
رهبر انقلاب در آغازین روز سال جاری ، شعار اقتصاد مقاومتی /اقدام و عمل رابرای سال ۹۵ قرار داد تامسئولین به آن توجه ویژه کنند لذا امیدواریم دولت مردان در سال جاری به اجرای عملی نه حرفی اقتصاد مقاومتی همت نمایند و ضمن توجه به تولیدات داخلی و کمک به پرورش استعدادهای جوانان در جهت استفاده از توانمندی های داخلی برنامه ریزی نمایند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از “کارگران کرمان” ؛سال های متوالی است که رهبر فرزانه انقلاب با ابتکار و هوشمندی  برای خروج از مشکلات اقتصادی و رهایی از تحریم های ناجوانمردانه اتم استکبار  طرحی به نام  برنامه اقتصاد مقاومتی را ارائه کرده و این برنامه را تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی  و قطع وابستگی به خارج وکشورهای غربی می داند .

اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر انقلاب , یعنی تکیه بر توانایی های داخلی واستفاده حداکثری از پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی  که  توجه به علم وتخصص جوانان انقلاب ، مستعد به تلاش جهادی  ،حمایت از طرح های تولیدداخل  و استفاده از محصولات داخلی از عوامل  مهم تحقق و موفقیت اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی  از سوی اقتصاددانان و صاحب نظران تایید شده است و حتی نمونه های موفق آن در کشورهای جهان از جمله آلمان بعد از جنگ جهانی  را مثال می زنند که با اتکا به توانمندی های درونی خود در تکانه های اقتصاد جهانی کمتر آسیب می بیند.

باید یاد آور شویم که علی رغم  تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرا و زمینه سازی بستر های اقتصاد مقاومتی, لکن در قوه مجریه  تنها در حد حرف مانده است واز آن به عنوان شعار استفاده می کنند ، نه تنها حمایتی از تولید داخل نمی شود بلکه سیاست های غلط دولت مردان و گرایش به اقتصاد سرمایه داری و واردات بی حد و حصر بعضی از کالاهای مصرفی و سرمایه ایی منجر به ورشکستگی تولیدکنندگان  داخلی کشور شده است.

در طول تاریخ نشان داده شده است که ،هرگاه تولیدات یک کشور متوقف شود وابستگی آن کشور به سایر دولت ها بیشتر می شود که این عامل  یکی از بزرگترین ضعف ها در نظام کشور ها محسوب می شود ، وابستگی اقتصادی موجبات ، زمینه سازی برای فشار و تحریم ها را بر علیه کشورهایی که تابع عقایدشان نیستند را فراهم می کند .

استکبار از حربه وابستگی اقتصادی همیشه استفاده کرده است  لذا  در صورتی نیازهای ضروری اقتصادی کشور را برآورده می کند که مطیع ان ها شده و عملا دست از استقلال اندیشه خود برداشته وغلام حلقه بگوش آنها شوند و همه ی تحقیر های کشورهای استکباری را تحمل نماید.

استکبار به سرکردگی آمریکا نشان داده است و برای کشورهایی که زیر چتر خیالی آنان پناه گرفته اند سودمند نبوده و مستکبرین تنها به دنبال کسب منافع نامشروع خود بوده اند لذا عدم توجه مجریان در دولت های قبلی و دولت فعلی در عمل به اقتصاد مقاومتی مجددا رهبری معظم انقلاب راپشت تریبون کشاند تا عمل به  طرح نجات بخش اقتصاد مقاومتی را برای مسئولین اجرایی را یادآور شود و به آن تاکید ویژه کند.

رهبر انقلاب در آغازین روز سال جاری ، شعار اقتصاد مقاومتی /اقدام و عمل رابرای سال ۹۵ قرار داد تامسئولین به آن توجه ویژه کنند لذا  امیدواریم دولت مردان در سال جاری به اجرای عملی  نه حرفی اقتصاد مقاومتی همت نمایند و ضمن توجه به تولیدات داخلی  و کمک به پرورش استعدادهای جوانان در جهت استفاده از توانمندی های داخلی برنامه ریزی نمایند.

تنها راه آزادی از تحریم های استکبار ,قوی شدن در اقتصاد است و اینکه سعی کنیم نیازهای ضروری و اولیه داخلی را خودمان تهیه و تولید کنیم , تا این نقطه ی ضعف به یک نقطه ی قوت مبدل شود, ان شاءالله.
والسلام.

محمودزارعی

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب