پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:57:52 - شنبه 21 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زین حسن تا آن حسن صد گز رسن
ضرب المثلی سیاسی «زین حسن تا آن حسن صد گز رسن» که امروزه زیاد به چشم می خورد.

به گزارش ” صبح رابر“؛ سید حسن نصرالله متولد ۳۱ اوت ۱۹۶۰ در بیروت پس از ترور سید عباس موسوی به دست نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۲ میلادی به مقام دبیرکلی حزب‌الله لبنان رسید. سید حسن نصرالله، مرد مقاومت و یک سیاستمدار بسیار صادق و نه یک دیپلمات، بلکه یک انقلابی است.

لبنان مهد مقاومت و مردان مرد همچون سید حسن نصرالله است، موفق ترین رهبر جهان عرب که در کنفرانس کشورهای اسلامی  چند سال قبل در تهران، سید حسن نصرالله  پس از سخنرانی رهبر انقلاب هنگامی که حضرت آقا در حال عبور از سالن کنفرانس بود، خودش را به حضرت آقا رساند و در مقابل  شیوخ عرب کشورهای حوزه خلیج فارس (عمروعاص ها و شریح های قاضی زمان)و تمامی سران کشورهای اسلامی دست  ایشان را بوسیدند.                              ۴۳۵۲۴_۴۲۵

بوسه بر دستان عالم منادی وحدت

سید حسن نصرالله بوسه بر دستان مقام  معظم رهبری را اینگونه بیان کرد: سال ۹۲رسانه های جهان مرا به عنوان مرد سال نامیده اند و در کشورهای عربی نیز، عنوان موفق ترین رهبر جهان عرب را به من داده اند. و چون مراسم به طور مستقیم در جهان پخش می شد،  مناسب دیدم که به همه بگویم من سرباز رهبر انقلابم.

در جایی دیگر سید حسن نصرالله میگوید: اگر مردم ایران حضرت آیت‌الله‌ العظمی  سید علی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)را می شناختند رفتارشان با ایشان اینگونه نبود. منظور سید حسن  نصرالله کسانی است که خود را به خواب زمستانی زده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای، همواره در جهان اسلام به عنوان منادی وحدت میان مسلمانان و مذاهب اسلامی شناخته شده و همگان را به پرهیز از اختلاف و تفرقه افکنی دعوت نموده اند.

این اعتقاد راسخ ملت ماست که بسیاری از کشورهای اسلامی به علت نداشتن “رهبر” بر دشمنان و مشکلات فائق نمی‌آیند؛ فلسطین، عراق، افغانستان و…

و این نعمت بزرگ الهی به ملت ماست که همه مردم، پشت سر یک رهبر انقلاب کردند و پیروز گشتند. بعد از آن رهبر الهی، جانشینی شایسته و بر حق سکاندار این انقلاب شد؛ رهبری که نه فقط رهبر ایران بلکه رهبر جهان اسلام است،‌ مطلبی که شاید ما بی‌توجه به ‌آن باشیم، اما دیگران متوجه آن هستند.

مسئولیّت ماست که این امام عظیم را به امّت بشناسانیم تا از برکات وجود این‌چنین رهبر، فقیه و متفکّری بهره‌مند شود. متفکّری که به خیر امروز و فردا و دنیا و آخرت امّت می‌اندیشد. کسی که در تمام سطوح با چالش‌هایی پنجه در پنجه می‌اندازد.

آمریکایی که از حقوق بشر، کرامت و آزادی برای ما سخنرانی می‌کند. این خون‌های پاکی که دیروز ریخته‌شد شاهد جدیدی بود از فزونیش ‌یاری سیاسی و تاریخی که امام خمینی قدّس سرّه الشّریف آن را به وجود آورد و پیش برد و پس از ایشان حضرت امام خامنه‌ای آن را ادامه داد.
پس وقتی از رهبری حکمت‌دان، شجاع، مدیر و تدبیرگر صحبت می‌کنیم، به واسطه‌ی این شواهد است، شواهدی که در برابر آن‌چه می‌دانیم و [هنوز] امکان بیانش نیست.

سیدحسن نصرالله، مردی که شجاعت ، دلیری و ولایتمداری اش ستودنی است

سید حسن نصرالله : شجاعت ما از شجاعت رهبر انقلاب است

نظر آیت الله اعرافی در خصوص دبیر حزب الله لبنان:

سال‌ها قبل اوایل دولت بوش، یادم هست سید حسن نصرالله گفت مطلعم چگونه با اشغال دو کشور در زمان بوش و حوادثی که در منطقه رخ داد همه رهبران و بزرگان منطقه ترسیده و قالب تهی کرده بودند و در کل منطقه یک نفر پیدا شد که نترسید؛ خم به ابرو نیاورد، با شجاعت ایستاد و یک کلمه هم عقب‌نشینی نکرد و او رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود. ایشان می‌گفت با همه وجودم حس می‌کردم که چگونه همه عقب نشستند و درجا زدند و فقط یک نفر هیچ ضعفی از خود نشان نداد و باکمال شجاعت ایستاد. علناً گفت که اگر ما شجاعتی داریم از شجاعت ایشان و این مطلب مهمی است. کسی که در سخت‌ترین عرصه‌های مقاومت حضور دارد و مقابل ارتشی با آن قدرت قرار گرفته است، می‌گوید هر چه دارم از رهبری است. این جمله ما را به یاد فرمایش حضرت امیرالمؤمنین (ع)، مظهر شجاعت می‌اندازد که در نهج‌البلاغه می‌فرمایند در جنگ وقتی خیلی شرایط برایمان سخت می‌شد به پیامبر (ص) پناه می‌بردیم. حالا تصور کنید شجاعت پیامبر (ص) چقدر بوده است. سید حسن نصرالله هم می‌گوید نقطه اتکا و الهام‌بخش شجاعتمان مقام معظم رهبری است.

موارد زیادی در خاطرم هست. درباره جنگ ۳۳ روزه چند داستان راجع به امدادهای غیبی گفت که بعداً منتشر شد و نمی‌خواهم به آنها بپردازم. ایشان می‌گفت امدادهای غیبی را خیلی بیش از اینها در جنگ حس کرده‌ایم و جرئت نمی‌کنیم همه‌اش را بگوییم، چون کسی باور نمی‌کند. می‌گفت در طول جنگ و حوادث مختلف چند بار نامه خدمت مقام معظم رهبری دادم و هر بار که جواب می‌آمد می‌دیدیم جواب‌ها منطبق با واقعیت است. تعجب می‌کردیم علی‌رغم این فاصله و عدم حضورشان در متن حوادث چقدر دقیق و به‌جا راهنمایی می‌کنند.

شجاعت و مسئولیت را از سید حسن نصرالله یاد بگیرید 

“بومالک الفیشی” یکی از فرماندهان انصارالله یمن خطاب به برخی مسئولین ایرانی گفت: شجاعت و مسئولیت را از سید حسن نصرالله یاد بگیرید. کسی که پایداری می کند و حرفش را برای خدا می زند.”

مقاومت برای دفاع از کشور همچنان باقی است

سید حسن نصرالله گفت: ایران با وجود تمامی توطئه ها قدرتمند است و به آرمان های خود درباره مسئله فلسطین و قدس پایبند است و پایبندی ایران به موضوع فلسطین فراتر از چانه زنی های سیاسی است.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت:که در روز قدس تاکید می کنم که مقاومت باقی مانده و از وطن دفاع می کند و از قدرتش ابدا هیچ چیزی کاسته نشده است.

هشدار سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی

سیدحسن نصرالله بمناسبت پنجمین سالگرد پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه افزود : رژیم صهیونیستی پس از این جنگ سعی کرد با تبلیغات ،‌ مانورهای نظامی و دروغ پردازی و شایعه علیه مقاومت اطمینان از دست رفته به خود را احیا کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت : مقاومت در لبنان امروزه از نظر روحیه، نیروی انسانی و تجهیزات در وضع بهتری قرار دارد و سران رژیم صهیونیستی در آینده نیز هیچ دستاوردی جز شکست درلبنان نخواهند داشت.

وی  پیروزی مقاومت در جنگ سی و سه روزه را پیروزی تاریخی و الهی دانست و به حاضران گفت: شما این پیروزی را با خون، درد، اشک، فداکاری و پایداریتان رقم زدید.

سید حسن نصرالله عوامل اصلی پیروزی درجبهه مقاومت ثبات قدم، اطمینان متقابل، امید به پیروزی ، ایمان، پایداری مردم در همه عرصه ها از جمله عرصه سیاسی دانست و افزود: تسلیم نشدن در برابر شروط، فشارها و حل و فصل هایی که به نفع لبنان نبود.ارتش و نیروهای امنیتی از خود استقامت نشان دادند و مهمترین عامل در این پایداری که خود عاملی برای دیگر پایداری ها و استقامت هاست، پایداری مبارزان مقاومت است که در میدان های نبرد ثابت قدم ایستادند.

چرا ما غافلگیر نمی شویم؟ زیرا ما فرض می کنیم که اسرائیل دارای تسلیحات و فناوری های مختلفی است که از آمریکا و بدون هیچ محدودیتی دریافت کرده است، از این رو با هیچ چیزی غافلگیر نخواهیم شد، اما شما (اسرائیل)که همیشه از موضع قدرت و استکبار بر ما نگاه می کنید، زمانی که دیدید مقاومت دارای طرح و برنامه، شجاعت و جسارت و نیز برخی انواع سلاح های پیشرفته است غافلگیر شدید.

سید حسن نصرالله روز شنبه (۲۸ اسفند۹۴) طی سخنرانی اظهار داشت، “هرگاه امریکایی‌ها با درگیری‌های مواجه می‌شوند که منافع آن‌ها را به خطر می‌اندازد و یا تاثیر منفی بر این منافع می‌گذارد، فوری وارد عمل شده و از رژیم‌ها می‌خواهند که ضمن کناره­گیری از شکست‌ها عبرت بگیرند.”

وی افزود: “این درحالی است که امریکایی‌ها همیشه عوام فریبی کرده و می‌خواهند بگویند که تنها کشوری هستند که به مردم فکر می‌کنند.”

دبیرکل حزب‌الله در عین حال هشدار داد، این گونه رفتارها “با امید کمک و یا فریب مردم … تنها برای بازگرداندن آن‌ها به خانه‌هایشان بدون دست‌یابی به خواسته‌های انقلابی” انجام می‌شود.

وی در آمیختن خون ایرانی و لبنانی در سوریه را بیانگر وحدت سرنوشت و یکپارچگی نبرد (با اسرائیل) دانست و تأکید کرد: از زمانی که دولت‌ها و جریان‌های سیاسی نبرد (با دشمن صهیونیستی) را تجزیه کردند وارد زمان شکست‌ها شدیم و هنگامی که خون این سرنوشت را یکی کرد، وارد دوران پیروزی‌ها شدیم.

نصرالله گفت: این شهدا در کنار سایر مجاهدین در خط مقدم جبهه‌ها و در رأس شهدای دیگر هستند و دنیا و تمام متعلقات آن نمی‌تواند بین آن‌چه مجاهدین به آن ایمان و عشق دارند فاصله بیاندازد.

ای کاش مسئولین ایرانی نیز از سید حسن  نصرالله دبیر حزب الله  لبنان، درس شجاعت و  ولایتمداری را بیاموزند که در راه دین نترسند و در راه دفاع از اسلام با پیروی از ولایت حرکت کنند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب