پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:06:25 - جمعه 10 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز دور دوم انتخابات مجلس در ۵۵ حوزه انتخابیه / اخذ رای تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
۱۳۶ داوطلب نمایندگی مجلس برای کسب ۶۸ کرسی باقیمانده در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بسته شود.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مرحله اول انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار و در آن تکلیف ۲۰۷ حوزه نمایندگی مشخص شد که در نتیجه ۲۲۲ منتخب ملت مشخص شدند.

به این ترتیب امروز جمعه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶ داوطلب نمایندگی مجلس برای کسب ۶۸ کرسی باقیمانده در ۵۵ حوزه انتخابیه و ۲۱ استان در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بسته شود.

دور دوم انتخابات امروز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل اصفهان، ایلام، بوشهر، استان تهران، استان چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس،‌کردستان، کرمانشاه،‌گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد برگزار می‌شود.

 

أخذ رأی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان کشور آغاز شد

 

با دستور مستقیم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش و رأس ساعت ۸ صبح امروز فرآیند اخذ رای برای دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ هزار و ۳۵۰ شعبه در ۲۱ استان کشور آغاز شد.

بر همین اساس، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۳۶ نامزد برای تصاحب ۶۸ کرسی خانه ملت به رقابت می‌پردازند.
برای این دوره از انتخابات که در ۵۵ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود بیش از ۱۵ هزار شعبه و صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.
همچنین تعداد ۱۷ میلیون نفر در این ۲۱ استان واجدین رای دادن هستند که از این تعداد، ۶۰ هزار نفر رای اولی هستند.
تعداد ۳۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری دوره دوم انتخابات مجلس هستند همچنین ۱۹ میلیون تعرفه اخذ رای هم به چاپ رسیده است.

گفتنی است، همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی برای اخذ رای ضروری و الزامی است.

اخذ رای تا ساعت ۱۹ ادامه دارد/ مدارکی دال بر دخالت دولت در انتخابات بدست ما نرسیده است

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز پس از دستور آغاز اخذ رای دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز مرحله دوم انتخابات مجلس را آغاز می‌کنیم و امیدوارم خداوند متعال ما را در انجام این کار ما را در پناه لطف خود رهنمود کند تا بتوانیم انتخاباتی سالم، با شکوه و در فضایی امن برگزار کنیم.
وی افزود: از مردم عزیز ایران که در مرحله اول باشکوه و مصمم پای صندوق‌های رای حاضر شدند و در فضای قانونی و ارام مرحله اول را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه تمامی شعبه‌ها مورد تایید قرار گرفت و بدین وسیله توانستیم در مرحله اجرا و نظارت بلوغ سیاسی مردم را در عرصه جابجایی قدرت در نظام مردم‌سالاری دینی اثبات کنیم.
وزیر کشور با اشاره به آغاز رای‌گیری دور دوم  انتخابات تصریح کرد: انتخابات دور دوم مجلس در ۵۵ حوزه انتخابیه و در ۱۲۱ شهر برای مشخص شدن ۶۸ کرسی مجلس برگزار می‌شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: اخذ رای از ساعت ۸ صبح امروز در تمامی شعب آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت البته ما یک ساعت هم به این زمان اضافه کردیم لذا  اگر باز هم در برخی از استان‌ها و شعب لازم باشد مدت‌زمان اخذ رای را تمدید خواهیم کرد که این موضوع از طریق وزارت کشور و شورای نگهبان انجام و به استان‌ها اعلام می‌شود.
وی از مردم خواست تا در ساعات اولیه برای اخذ رای در شعب حضور پیدا کنند اظهار داشت: ما بر اساس استقبال باشکوهی که مردم در مرحله نخست داشتند یک ساعت به زمان مورد نظر اضافه کردیم و امیدواریم همچنان در این مرحله هم مردم حضوری باشکوه و حداکثری داشته باشند.
رحمانی فضلی همچنین اظهار داشت:‌ ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتایج را تا ساعت ۸ صبح روز شنبه اعلام کنیم.
وزیر کشور در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که برخی عنوان کردند که مسئولان دولتی در جریان انتخابات و قبل از آن دخالت‌هایی داشتند گفت: در مسیر برگزاری انتخابات در مرحله نخست و حتی بعد از شمارش از سوی تعدادی از کاندیداها تخلفاتی گزارش شد هیات‌های اجرایی نظارت به تمامی این مسائل رسیدگی کردند.
وی افزود: حتی بعد از ابلاغ صحت انتخابات اگر دوستان مواردی دارند که می‌تواند این موارد در چگونگی روند انتخابات تاثیرگذار باشد ما و شورای نگهبان مطمئنا بررسی می‌کنیم و حتی اگر در تایید نمایندگان تاثیرگذار باشد در مرحله اعتبارنامه گزارش آن را به مجلس می‌فرستیم تا بررسی شود.
وزیر کشور تاکید کرد: تا الان مدارکی دال بر اینکه دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و … نسبت به تخلفات در انتخابات به دست وزارت کشور نرسیده و اگر مدارکی وجود داشته باشد آن را بررسی می‌کنیم.
رحمانی فضلی همچنین درباره رد صلاحیت یکی از منتخبان مجلس دهم بعد از اعلام نتایج انتخابات نیز گفت: ما درباره این مساله با شورای نگهبان اختلاف نظر حقوقی داریم که آن را طی نامه‌ای با مستندات حقوقی به شورای نگهبان و سران قوا  ارسال کردیم و اعلام کردیم که نمی‌شود در مرحله‌ای که شمارش تمام شده یک نفر را رد کرد و بقیه به مجلس راه یابند.
وی افزود: البته شورای نگهبان معتقد است با استفاده از ظرفیت نظارت استصوابی این کار را انجام داده است.
وزیر کشور تصریح کرد: امیدوارم انشاءالله امکان بازنگری در این مساله از سوی شورای نگهبان با توجه به مستندات قانونی فراهم شود.
وی در ادامه نشست درباره بکارگیری ۷ هزار نیروی نامحسوس برای اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران گفت: این مساله به آن شکلی که مطرح شده نیست و اساساً طرح این موضوع باید در مراتب بالاتر مثل شورای امنیت و شورای اجتماعی کشور مطرح و بررسی شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: این که گفته شده نیروهایی خارج ناجا برای اجرای این طرح به کار گرفته درست نیست لذا اینها همه از نیروهای ناجا هستند که در شیفت‌های استراحت همکاری دارند و از آنها خواسته شده در مسائل ناهنجاری‌های اجتماعی مانند مقابله با شرارت‌ها و سرقت و در موارد محدودی مقابله با مساله بدحجابی کمک کنند و گزارش ارائه کنند که این به معنای اقدام مستقیم آنها نیست.

اشراف کامل امنیتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات/ در هیچ کدام از استان‌ها مشکل امنیتی نداریم

 

 حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور امروز ظهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای دور دوم انتخابات مجلس ۱۷ میلیون واجد شرایط رای دادن هستند،‌گفت: ستاد انتخابات کشور حدود ۱۹ میلیون تعرفه به چاپ رسانید که برای هر کدام از از ۲۱ استان که انتخابات در آن برگزار می‌شود رنگ تعرفه‌ها از یکدیگر متمایز است و امکان تخلف را به صفر می‌رساند.
وی افزود: تعرفه‌های دوره قبل را نمی‌توان برای مرحله دوم مورد استفاده قرار داد. همچنین در تمام شعب اخذ رای نماینده فرماندار، کاندیدها، شورای نگهبان و هیأت نظارت نسبت به نظارت و حسن اجرای انتخابات حضور دارند.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون امنیتی این وزارتخانه در جلسه ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به گزارشی که آقای ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور ارائه کردند در هیچ کجای کشور مشکل امنیتی وجود ندارد و تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی اشراف کامل دارند تا انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

سخنگوی وزارت کشور از اشراف کامل دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل خبر داد.

 

این خبر بروز رسانی‌ می‌شود

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب