پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:00:47 - چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سایه غبار غربت بر مزار ۲شهید محمد آباد رابر سنگینی می کند
بی شک این همه عزت و بزرگی در یک قطعه جغرافیایی که برآمده از برکت قبور شهداست باید سرمنشاء آن به خوبی حفظ شود و به عنوان پایگاهی برای انتقال نشانه ها و ارزش ها و آرمانهای غنی به نسلهای بعد منتقل شود.

به گزارش “صبح رابر”؛رابر سرزمینی خوش آب و هوا، آرمیده بر دامنه کوه لاله زار، پوشیده از جنگلهایی کهن و غنی از درختان کمیاب ، شهری که در زیبایی طبیعی، فراتر است از آنچه رامسر جنوبش می نامند، سرزمین مردان بلند آوازه و خوش نام، جامع ترین خاستگاه ایمان و ایثار و رشادت در تاریخ انقلاب اسلامی، شهر مجاهدین خونین بال با نگین سرخ گنجان بر پیکر زیبایش، شهری که مدال آور عزت و ایثار تاریخ انقلاب ایران است.

photo_2016-07-08_09-50-33

اقلیمی نشئه از نفحات روح نواز ایثار و آزادگی و شهادت که اسطوره های بی ادعای روزگار را با سربند لبیک یا روح ا… پرورش داد و امروز هم نگاره گران عزت و ایثار در کران تا کران بلاد اسلامی نام و آوازه این ابرمردان بی ادعا و آرمیده در آغوش حق را در سطر سطر انقلاب بزرگ اسلامی به جوهر غیرت و ایثار نگاره گری می کنند.

بی شک این همه عزت و بزرگی در یک قطعه جغرافیایی که برآمده از برکت قبور شهداست باید سرمنشاء آن به خوبی حفظ شود و به عنوان پایگاهی برای انتقال نشانه ها و ارزش ها و آرمانهای غنی به نسلهای بعد منتقل شود.

photo_2016-07-08_09-50-28

بر اساس سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت زیارتگاه عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان است باید از این میراث ارزشمند دیارمان به عنوان تندیس عشق و ایثار و جوانمردی محافظت کنیم و گوشمان را بر اعتراضهای نجیبانه پدران و مادران داغدیده شهداء و جوانان جنگ ندیده دلخوش به همین یادگارهای به جا مانده از شهداء نبندیم.

هیچ عذری پذیرفته نیست که قبور دو شهید والا مقام در روستای محمدآباد در سه کیلومتری قنات ملک پرورشگاه شیران روز و دلاوران میدانهای جنگ در جهان امروز همچون سردار سلیمانی رو به نابودی باشد و هیچ مسئولی حتی به فکر این فاجعه هم نباشد.

دو شهیدی که هر کدام اقیانوسی از بیکرانه های ایثار را در خود دارند و به جرات می توان گفت واژه های معرف عظمت، در برابرشان هیچند. حال از انصاف به دور است که سنگ های قبور مطهر این شهدای گرانقدر تکه تکه شده باشد و مسئولین بزرگوار بی توجهی کنند.

هیچ توجیهی برای بی توجهی کردن به مزار این شهدای عزیز و مظلوم پذیرفتنی نیست زیرا که اگر به مردم هم گفته می شد که جذب اعتبار برای ساختن گلزار شهداء از توان مسئولین بنیاد شهید خارج است قطعا مردم قبور مطهر این سه شهید را از حالت فعلی در می آوردند. امیدواریم مسئولین شهرستان رابر و در راس آنها فرماندار محترم که خود از ایثارگران است با اهتمام ویژه به این موضوع هر چه زودتر غبار محرومیت را از چهره قبور مطهر این شهدای عزیز رفع کنند.

یادداشت ازحسام منظری توکلی

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب