پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:18:42 - چهارشنبه 5 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهر ما، همیشه خانه ما نیست
برخی به بهانه فرا رسیدن فصل گرما شلوارک می پوشند یا سینه را باز می گذارند و با لباس منزل به مکان های عمومی می آیند؛ بدپوششی را به اوج خود می رسانند و برخی ها از لباس های نامتعارف و گاها زننده استفاده می کنند.

به گزارش ” صبح رابر“؛ این روزها اگر سری به خیابان های شهر رابر بزنید، خواهید دید که بعضی از مردها  با شلوارک از ماشین خود  برای خرید بیرون می آیند. آیا حجاب فقط مختص خانم ها می باشد؟!

در جامعه  زمانی حرف از حجاب می شود، ناخودآگاه فکر ها متوجه خانم ها می شود اما واقعیت اینکه حجاب مخصوص زن نیست و مرد هم باید خودش را در حجاب و لفافه ای از گزند روزگار حفظ کند.

قرآن میفرماید:«قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُم‏»( نور-۳۰) بر اساس  این آیه  و روایات فراوان، مرد هم در قبال جامعه وحفظ حریم های اخلاقی جامعه مسئولیت دارند .

برخی به بهانه فرا رسیدن فصل گرما شلوارک می پوشند  یا سینه را باز می گذارند و با  لباس منزل بیرون می آیند؛ بدپوششی  را به اوج خود می رسانند و برخی ها از لباس های نامتعارف و گاها زننده استفاده می کنند. آیا پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه  نمی توان آن راحتی را فرآهم آورد.

این روزها بخش عمده ای از زندگی و دغدغه های فکری مردم  و یا بهتر بگوییم پوشش مرد و زن ، دختر و پسر را به خود اختصاص داده که گاه برای به دست آوردن آن  وقت ها صرف می شود و حتی از خط قرمزهای خیلی مهم می گذرد.

مسأله حجاب یکی از دستورات و سفارشات مکرر دین مبین اسلام است که رعایت و حفظ آن از واجبات دینی است و بیشترین خیر و سعادت بشری در آن نهفته است،یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه نوع پوشش بد مردان و زنان آن جامعه است،وقتی زن یا مردی پوشش نامناسب به تن می کنند و در اماکن عمومی حاضر می شود و به راحتی خود را تبدیل به نمایشگاه متحرکت می کند.

این داستان آنجا دردناک است که پای گناه  به ماجرا باز شود که بعضی ها به عنوان راحتی به آن نگاه می کنند و بعضی برای  عریان نمودن قسمتی از بدن به جذب جنس مخالف میپردازند  و به نوعی به حراج عفت و بی غیرتی روی آوردند.

در این بین یک سوال عمده مطرح است که مهمانان زیادی  به دلیل آب و هوای مطبوع و همچنین طبیعت دلنوازش در این شهرستان ساکن شده اند، چرا نسبت به فرهنگ این شهرستان توجه ای ندارند؟!

این فقط گوشه ای از تجارت عفت وبی غیرتی است  واگر اینگونه پیش رود باید منتظر آسیبهای جدید اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان باشیم.

به‌راستی چه میزان برای  فرهنگ شهرمان ارزش قائل هستیم  و به چه  قیمتی حیا و غیرت خود را به حراج می گذاریم ؟

این نوشته نه برای طعنه و نه برای بازگفتن دردهایی که تمام مردم کوچه و بازار رابر می‌دانند، بلکه تلنگری نگران کننده است برای همه ما که نکند روزی همان فرهنگ غرب ، به رابر ما هم برسد.

انتهای پیام /

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب