پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:59:25 - جمعه 7 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری یادمان شهادت سرداراندیشه و فرهنگ شهیدکورش فیروزی در رابر/ عکس
در آستانه سالگرد شهادت غرور آفرین سردار اندیشه و فرهنگ قرآنی شهید محراب حاج کورش فیروزی از شهدای فاطمیه زاهدان در هفتم خرداد سال ۸۸ در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) توسط تروریست‌ های عضو گروهک «عبدالمالک ریگی» مراسمی به همین مناسبت با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و مردم شهیدپرور رابر در مسجد روستای گتک این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ در آستانه سالگرد شهادت غرور آفرین سردار اندیشه و فرهنگ قرآنی شهید محراب حاج کورش فیروزی  از شهدای فاطمیه زاهدان در هفتم خرداد سال ۸۸ در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) توسط تروریست‌ های عضو گروهک «عبدالمالک ریگی» مراسمی به همین مناسبت با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و مردم شهیدپرور رابر در مسجد روستای گتک این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ایمانی تبار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با ایراد سخنرانی افزایش اقتدار کشور و پیشرفت نظام را نشات گرفته از خون این شهدا دانست و اظهار داشت : نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر آمادگی کامل در حفظ امنیت و آرامش مرزها را دارد و قادر است تمام نقاط را برای دشمنان در هر کجا که باشند نا امن کند .

وی افزود: این شھید بااخلاق و مھربان موجب جذب بسیاری از دانشجویان به کانون قرآن و عترت شد و مانند برادر شھیدش ایرج به درجه رفیع شھادت نائل آمد.
گزیده ای از زندگینامه شهید کورش فیروزی  را در ادامه می خوانید:

شهید کوروش فیروزی در فروردین ماه سال ۱۳۴۸ در روستای گتک از توابع شهرستان رابر در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.مقاطع ابتدایی و راهنمایی و بخشی از مقطع دبیرستان را در مدارس روستا و بخش رابر با نمرات عالی سپری کرد.
وی از همان ابتدا با آوای دلنشین قرآن پدرش مانوس بود و علاقه بسیاری به تلاوت قرآن نشان می‌داد.
شهید فیروزی در سال۱۳۶۴ به سبب وابستگی و علاقه به برادر بزرگترش ایرج فیروزی که در رشته زیست شناسی در دانشگاه شیراز تحصیل می کرد راهی شیراز شد و مقطع دبیرستان را در این شهر ادامه داد اما این همنشینی زیاد طول نکشید چرا که ایرج به جبهه رفت و در سال ۶۵ به شهادت رسید.
این شهید والامقام  در سال ۶۹ جهت ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی وارد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شد.
از فعالیت‌های فرهنگی او می‌توان به عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان، تاسیس کانون قرآن و عترت دانشگاه در سال ۷۰ و همچنین تاسیس هیئت محبان حضرت زهرا(س) به همراه تعدادی از دانشجویان اشاره کرد.شهید فیروزی در سال ۷۸ ازدواج کرد که نتیجه آن دو فرزند به نام‌های محمد و ضحی بود.
در کنار فعالیتهای قرآنی ، موفقیت چشمگیر او در عرصه مدیریت حراست و روابط عمومی اداره کل منطقه ای آموزشی جنوب شرق کشور  و همچنین تحصیل در رشته حقوق باعث شد وی به درخواست مدیر عامل انتقال خون ایران  جهت تصدی مدیریت اداره کل حراست و اداره کل حقوقی سازمان انتقال خون به تهران رفت ولی این اقامت کوتاه بود زیرا سرانجام شوق وصف ناپذیرش به تبلیغ و ترویج قرآن در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به همراه نیاز دانشگاه زاهدان به توان مدیریتی او باعث شد تا راهی این استان شود و در سمت مدیر فرهنگی دانشگاه مشغول به کار شود.
شهید کورش فیروزی پس از ۱۸ سال جهاد فرهنگی و تلاش صادقانه در دانشگاه، در آخرین فعالیت فرهنگی خود به مناسبت ایام فاطمیه (س) مراسمی را با عنوان “پله پله تا ملاقات خدا” برگزار کرد و پس از ۵ شب مراسم، در غروب غمبار سالروز شهادت مادر سادات، مورخ ۷ خرداد ۸۸ در آخرین سماع عارفانه خویش با حضور در گلزار شهدای زاهدان سر بر آستان شهدا سایید و لحظاتی بعد محفل بزم خویش را در کنار دیگر ملکوتیان در مسجد علی‌بن ابیطالب (ع) گسترانید و در لحظه‌ای که زمین و آسمان به هم پیوند خورده بودند، در محراب عبادت و در حال نماز مغرب و استماع سوره مبارکه توحید، دعوت حق را لبیک گفت و از تنگنای عالم خاک به اوج عالم پاک به پرواز درآمد و با شهادت خود به مقام شهود الهی رسید.

در پایان این مراسم  با حضور بر گلزار شهدای گتک  به مقام این شهید مجاهد ادای احترام کردند.

SAM_5929 (Copy) SAM_5930 (Copy) SAM_5932 (Copy) SAM_5936 (Copy) SAM_5940 (Copy) SAM_5941 (Copy) SAM_5943 (Copy) SAM_5946 (Copy) SAM_5947 (Copy) SAM_5949 (Copy) SAM_5950 (Copy)

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب