پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:40:48 - سه شنبه 25 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام نتایج آزمون ارشد از ساعت ۱۲ امروز
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ در ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۲۵ خرداد‌ماه خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”کارشناسی ، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ در ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۲۵ خرداد‌ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: نتایج اولیه‌ آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ کلیه‌ داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه‌ داوطلبان ساعت ۱۲ امروز روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. کلیه‌ی داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می‌تواند برای اطلاع از وضعیت علمی و رویت کارنامه خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

آغاز فرآیند انتخاب رشته از ۳۰ خرداد

وی افزود:اطلاعیه‌ تکمیلی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه انتخاب رشته و غیره روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه  روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد فرآیند انتخاب رشته نیز توضیح داد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید از روز یکشنبه ۳۰ خرداد لغایت چهارشنبه ۲ تیر ماه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان این‌که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵، ۷۶۱ هزار و ۲۷۳ داوطلب ثبت‌نام نموده‌اند، افزود: از این تعداد ۳۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر زن و ۳۶۸ هزار و ۷۱۴ نفر مرد هستند.

توکلی ادامه داد: آمار ثبت‌نام کنندگان سال ۱۳۹۵ نسبت به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴، ۵۱ هزار و ۷۴۰ نفر کمتر است.

وی در ادامه در مورد داوطلبانی که علاقه‌مندی خود را به شرکت در آزمون کد رشته‌ امتحانی دوم اعلام کرده‌اند نیز اظهار کرد: از ۷۶۱ هزار و ۲۷۳ داوطلب، ۶۸ هزار و ۵۴۸ نفر علاقه‌مندی خود را به شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام نموده‌اند و با توجه به آمار ثبت‌نام کنندگان و آمار علاقه‌مندان به کد رشته امتحانی دوم برای برگزاری آزمون ۸۲۹ هزار و ۸۲۱ کارت ورود به جلسه صادر گردیده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ در صبح و عصر پنج‌شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه در ۶۶ شهرستان مختلف کشور و ۱۴۸ حوزه امتحانی برگزار شد.

توکلی ادامه داد: از ۷۶۱ هزار و ۲۷۳ داوطلب ثبت‌نام کننده ۵۶۶ هزار و ۱۵۸ داوطلب در جلسه حاضر بودند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۴۸۸ داوطلب برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز حاضر شدند.

بیش از ۴۴۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند

وی در ادامه در مورد آمار داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، گفت: به طور کلی ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد ۲۲۴ هزار و ۳۸۸ نفر زن و ۲۲۰ هزار و  ۱۵۱ نفر مرد هستند. از ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب، ۳۲ هزار و ۱۹۷ داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب