پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:20:36 - چهارشنبه 26 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سونامی تعطیلی کارخانه ها به «شیردونه»بافت رسید
به دنبال تعطیلی معنا دار کارخانه های مختلف در شهربافت، چند روز گذشته شاهد آگهی فروش کارخانه شیر” شیردونه” شهر بافت بودیم. کارخانه ای که به گفته مدیر عامل آن، یک ماه است کرکره آن پایین کشیده شده و کارگران آن بیکار شده اند .

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از ”اقطاع“، در سالهای اخیر با توجه به افزایش تحریمهای مختلف از سوی دشمنان، راهکاری که همانند یک اکسیر می تواند اقتصاد جامعه را از تشعشعات تحریم دور نگه دارد، توسط امام خامنه ای(مد ظله العالی) مطرح شد و آن”اقتصاد مقاومتی” و توجه به تولیدات بومی بود.

در راستای تحقق راهکار معظم له، پر واضح  است که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی  توجه و حمایت  مسئولین  ازکارخانه ها و بنگاههای تولیدی می باشد.

اما روند حمایت مسئولین در شهر بافت به گونه ای دیگر رقم خورده است!

به دنبال تعطیلی معنا دار کارخانه های مختلف در شهربافت،  چند روز گذشته شاهد آگهی فروش   تنها کارخانه  شیر” شیردونه” شهر بافت بودیم. کارخانه ای که به گفته مدیر عامل آن،  یک ماه است ، کرکره آن پایین کشیده شده و کارگران آن بیکار شدند.

رستگار ، مدیر عامل کارخانه “شیردونه” بافت  در گفتگو با”اقطاع“، در خصوص علت تعطیلی این کارخانه اظهار داشت: این کارخانه در آمدزایی خوبی دارد، که ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰-۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار بودند، اما بنده سرمایه گذار غیر بومی بودم و به علت مشکلات رفت و امد نمی توانستم کارخانه را به خوبی مدیریت کنم .

وی در ادامه عوامل تعطیلی این کارخانه، افزود: شیر مورد نیاز این کارخانه در شهرهای بافت، ارزوئیه و همچنین صوغان وجود دارد اما چون ایستگاه جمع اوری شیر وجود ندارد و ساماندهی نشده دامداران آن را گرانتر از شهرهای دیگر به فروش می رسانند و ما مجبوریم از شهرهای همجوار شیر مورد نیاز کارخانه را تامین کنیم.

این سرمایه گذار یکی دیگر از علل تعطیلی کارخانه را عدم حمایت ارگانهای دولتی عنوان کرد و گفت: اکنون مقادیر زیادی از تولیدات ما به دلیل قطع برق و گاز فاسد شده است، بنده در شهر سیرجان حضور داشتم که از قبض برق و گاز اطلاع پیدا کردم و امکان واریز سریع قبض را نداشتم  و مسئولین ذیربط بدون اخطار  گاز و برق کارخانه را قطع و شیر ها ی کارخانه در مخزن فاسد شد.

وی خاطر نشان کرد:  در این یک ماه که ما به مشکل برخوردیم و کارخانه تعطیل شده حتی فرماندار نیز به این کارخانه سر نزد.

گفتنی است که این کارخانه اولین کارخانه ای نیست که به این دلایل قابل حل، تعطیل می شود بلکه این درد مشترک سرمایه گذاران زیادی است که سرمایه خود را به این شهر آوردند اما به دلیل نبود همکاری و حمایت مسئولین به این سرنوشت دچار شدند

همه این مشکلات در حالی است که برخی مسئولین بافت از جمله فرماندار به کرات در همایشها و جلسات مختلف از حمایت و بوسیدن دست سرمایه گذاران دم می زدند.

به دنبال پیگیرهای اقطاع، امام جمعه بافت نیز در این خصوص اظهار داشت: این از برکات پسا برجام است که شاهد تعطیلی یکی دیگر از کارخانه های فعال شهرستان بافت می باشیم. شنیده ها حاکیست که اخیرا نیز کارخانه کاله رامسر تعطیل و ۳۰۰ کارگران آن اخراج شدند و اکنون هم کارخانه شیر بافت با ۱۵ کارگر تعطیل شده است.

حجت الاسلام مهدی زاده ادامه داد: این یعنی ولنگاری در اقتصاد مقاومتی، یعنی بی توجهی مدیران در رفع مشکلات کارخانه داران  و تولید کنندگان داخلی، که اگر تدبیری می اندیشیدند امروز شاهد تعطیلی تنها کارخانه شیر بافت نبودیم.

وی بیان داشت: در حالی است که مسئولین در تلاش برای راه اندازی و ادامه کار کارخانه فولاد بافت هستند متاسفانه ضربه ای دیگر با تعطیلی این کارخانه(شیر) بر پیکره اقتصاد شهرستان بافت وارد آمد.

امام جمعه بافت با اشاره به وظیفه مسئولین در جلوگیری از تعطیل کارخانه ها تصریح کرد: مسئولین به جای اعلام امار و ارقام غلط در خصوص اقتصاد مقاومتی،  به قشر ضعیف جامعه توجه داشته و به دنبال رفع مشکلات مرم و همچنین سرمایه داران و سرمایه گذاران در این شهر باشند.

وی در پایان ابراز داشت: جای سوال است که چرا مسئولین در شهر بافت آنقدر عرصه را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تنگ می کنند تا اینکه آنهایی هم که  قبلا سرمایه گذاری کردند از این کار خود خسته و پشیمان می شوند.

در ادامه تصاویری از تعطیلی کارخانه و محصولات فاسد شده ان مشاهده می کنید:

۲۰۱۶۰۶۱۴_۱۳۲۶۴۴

۲۰۱۶۰۶۱۴_۱۳۲۳۰۵

۲۰۱۶۰۶۱۴_۱۳۲۱۴۶

۲۰۱۶۰۶۱۴_۱۳۱۹۲۲

۲۰۱۶۰۶۱۴_۱۳۲۱۵۴

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب