پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:45:34 - جمعه 28 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به نام اقتصاد مقاومتی به کام سرمایه داران/تا وقتی مسئول خاطی عذرخواهی نکند روشنگری می کنیم/بی اعتنایی سریالی مسئولین جیرفت به یادواره شهدا
حمیدرضا محمدی با انتقاد از سیاست هایی که به اسم اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده گفت:جلسات ستاد اقتصادی و توسعه می گیرند که مشکلات مردم را حل کنند اما مشاهده می شود تنها مشکل چند سرمایه دار و خودشان را حل می کنند و تعداد انگشت شماری از متمولین شهرستان را فربه تر و پولدارتر می کنند.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  دقیانوس ما ،سرهنگ حمیدرضا محمدی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جیرفت در مراسم یادبود سالگرد شهادت سردار شهید مهدی طیاری و شهیدان گردان خط شکن ۴۱۹ علی ابن ابیطالب در گلزار شهدای جیرفت با اشاره به اوصاف این شهید بیان کرد: سردار شهید حاج مهدی طیاری شجاعترین ، نترسترین و شوخ طبع ترین فرمانده گردان لشکر ۴۱ ثارالله بود ، اولین فرمانده گردانی بود که برای حمله به مواضع دشمن داوطلب می شد و وصف حالات وی را باید از خاک های نرم شلمچه و ارتفاعات خور نوازان و بیش از ۷۰ درصد شهیدانی که در این گلزار شهدا آرمیده اند و حاج  مهدی فرمانده شان بوده پرسید .

یادواره شهید مهدی طیاری (۱۴) copy

فرمانده سپاه جیرفت با ذکر خاطره ای از شهید طیاری فرمانده گردان خط شکن ۴۱۹ در جنگ تحمیلی گفت:در عملیات والفجر ۱۰ که در ارتفاعات خورنوازان به دلیل محدودیت ها و کمبود مواد غذایی رزمندگان غذای کافی برای خوردن نداشتند که بنده با چشمان خود مشاهده می کردم این شهید والا مقام برای اینکه سهمیه بیشتری نصیب رزمندگان گردان شود غذایی میل نمی کرد ولی دهان خود را برای اینکه سایرین متوجه نشوند تکان می داد.

محمدی با ذکر خاطره دیگری از رعایت حق الناس شهید طیاری گفت:سه روز قبل از شهادت وی و در عملیات بیت المقدس ۷ بنده به عنوان مسئول مخابرات گردان بودم و پس از اینکه رزمندگان برای قرائت نماز صبح و زیارت عاشورا حضور یافتند و همه آنها از چادر نماز خانه خارج شدند مشاهده کردم شهید طیاری با حالتی مضطرب نزدیک درب ورودی ایستاده و پوتین ها را نظاره می کند و به محضی که من پوتینم را پوشیدم به سمت من آمد و صورت مرا بوسید وگفت من از شما عذرخواهی می کنم زیرا هنگام خروج برای شرکت در جلسه ای در مقر لشکر شتاب داشتم که پایم روی پوتین شما گذاشتم و چون پوتین شما واکس زده بود خاکی شد وهرچه کردم خاک رویش پاک نشد منتظر ماندم تا ببینم متعلق به کیست واز او حلالیت بطلبم.

یادواره شهید مهدی طیاری (۱۱) copy

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید طیاری گفت :یک ماه قبل از برقراری آتش بس جنگ ۸ ساله تحمیلی در حالی که رزمندگان برای تک ایزایی در خط پدافندی شلمچه (عملیات بیت المقدس ۷) آماده می شدند ، این شهید بزرگوار در کنار حاج  قاسم و در حال توجیه نحوه عملیات بود که مورد اصابت  ترکش خمپاره قرار گرفت و منجر به شهادت وی شد .

وی در ادامه گفت :۹۹  درصد از شهدا در وصیت نامه هایشان گفتند امام ،رهبری و ولایت فقیه را تنها نگذارید ولی امروز چه شده که امام خامنه ای حرف از ولنگاری فرهنگی ،تهاجم فرهنگی و در سخنرانی دو روز پیش خود از جهاد فرهنگی سخن به میان می آورد .

بی اعتنایی سریالی مسئولین جیرفت به یادواره شهدا

محمدی خاطر نشان کرد :چه شده که مسئولینی که در شهرستان جیرفت که در راس امور هستند وقتی یادواره شهدا برگزار می کنیم حضور پیدا نمی کنند در نمازهای جمعه و جماعات شرکت نمی کنند و چه شده که همین مسئولین با وجود اینکه قول همکاری داده و صورت جلسه نوشته اند هنگام برگزاری یادواره ۴۹۵ شهید شهرستان پایشان را کنار کشیده و با وجود گذشت ۶-۵ ماه هنوز به تعهداتشان عمل نکرده اند ، این میز و صندلی شما به برکت خون همین شهدا است ودر صورتی که توفیق حضور در جبهه را داشتید قدر آن را می دانستید.

مسئولین نابخردی که جایگاه امام جمعه را زیر سوال می برند یا خیانتکارند یا نادان

وی افزود:چه موضوعی پیش آمده که مسئولین شهرستان ما که نه رزمنده بوده نه جانباز به خود اجازه می دهند از تریبونه ای رسمی و جراید عمومی جایگاه امام جمعه و نماینده ولی فقیه را زیر سوال ببرند که از همین جا و با حضور رزمندگان ،جانبازان و خانواده شهدا گوشزد می کنم مسئولین نابخردی که جایگاه امام جمعه را زیر سوال می برند یا خیانتکارند یا نادان.

یادواره شهید مهدی طیاری (۸) copy

فرمانده سپاه جیرفت یادآور شد:وظیفه سپاه نگهبانی و حفاظت از دستاوردهای این انقلاب است و تا زمانی که این افراد قصد تخریب داشته باشند ما خود را ملزم به دفاع از این دستاوردها می دانیم  .

از نام، خانواده و یادواره شهدا فراری هستند

وی گفت:برخی در جلسات و سخنان خود می گویند هرچه داریم از امام و شهداست اما در عمل از نام، خانواده و یادواره شهدا فراری هستند و هنگام کمک به برگزاری یادواره شهدا زیربار نمی روند و مسئولیت قبول نمی کنند.

وی یادآور شد: چند در صد از بودجه ادارات مربوط به امورات فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ شهید وشهادت در قالب برگزاری یادواره ها است ولی این امر تاکنون در جیرفت محقق نشده است.

به نام اقتصاد مقاومتی به کام سرمایه داران

وی با انتقاد از سیاست هایی که به اسم اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده گفت:جلسات ستاد اقتصادی و توسعه می گیرند که مشکلات مردم را حل کنند اما مشاهده می شود تنها مشکل چند سرمایه دار و خودشان را حل می کنند و تعداد انگشت شماری از متمولین شهرستان را فربه تر و پولدارتر می کنند.

شهر پایلوت اقتصادی با بودجه نهاد وابسته به رهبری پیگیری می شود نه دولت

وی افزود:شهر قلعه گنج را به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی بنام دولت اعلام می کنند حال آنکه اعتبارات آن توسط بنیاد مستضعفان وابسته به مقام معظم رهبری تامین می شود و دولت نقش مهمی در آن ندارد ولی با استفاده از بوق و کرنای رسانه ای آن را حاصل کارهای خود معرفی می کند.

به درک که در نمازجمعه شرکت نمی کنند ، مردم چندین گام از مسئولین جلوترند

وی خطاب به مردم گفت: اگر آسایش و آرامشی اکنون داریم به برکت خون شهدا و دم مسیحایی حضرت امام خمینی و رهبری های امام خامنه ای است ولی اینکه مسئولین ما به خود اجازه زیر سوال بردن ارزشها را بدهند جای بسی سوال و تاسف است و آنها می گویند در نماز جمعه شرکت نمی کنیم ، خوب نکنند به درک ، مردم همیشه نشان داده اند چندین گام از مسئولین جلوترند و با حضور خود در نماز جمعه از این جایگاه حمایت می کنند.

محمدی بیان کرد:در جلسات محرمانه تذکر می دهیم که کار فرهنگی کنید ، جلوی بی بندوباری ها ، بدحجابی ها ، قلیان فروشی ها و مشروب فروشی ها را بگیرید که می گویند این حرفها را نزنید از مرکز با این موضوع مشکل دارند ، این در حالی است که رهبری می قرمایند شما هر جا که هستید آنجا را مرکز سقل قرار دهید و آنجا کار فرهنگی کنید ولی حرکت مسئولین کاملا خلاف این فرمایشات است.

وی در ادامه گفت: این سخن که می گویند امام جمعه غیر بومی است و دلش برای جیرفت نمی سوزد حرف انسان های لائیک و بی دین است و در صدر اسلام نمونه هایی همچون سلمان فارسی وجود داشتند که از خیلی از بومیان بیشتر خدمت کرده اند.

یادواره شهید مهدی طیاری (۳) copy

محمدی همچنین با اشاره به دوران طلایی دفاع مقدس گفت:از مجموع ۹۲۰ هزار نفر افرادی که در جنگ حضور یافتند چه تعداد آنها بومی خوزستان بود ،ولی همه از جمله قریب ۱۲ هزار نفررزمنده و ۴۹۵ شهید از شهرستان جیرفت نیز برای دفاع از میهن اسلامی حضور یافتند ولی افرادی هم بودند که به بهانه های واهی از حضور در جبهه امتناع کردند و اکنون مشاهده می کنیم در بعضی پست های کلیدی حضور دارند .

تا وقتی مسئول خاطی عذرخواهی نکند روشنگری می کنیم

وی در پایان تاکید کرد:فردی که جایگاه امام جمعه را زیر سوال برده اگر از طریق همان تریبونی که به این جایگاه مقدس توهین نموده عذرخواهی نکند ما به روشنگری خود ادامه خواهیم داد.

اجرای تله تئاتر ، مداحی محمود روشان فرمانده کنونی گردان همیشه پیروز ۴۱۹ و خیرمقدمگویی توسط فرزند شهید مقبلی از دیگر برنامه های این یادواره بود.

یادواره شهید مهدی طیاری (۲۵) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۲۴) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۲۲) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۲۱) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۲۳) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۳) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۲) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۵) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۶) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۹) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۲۰) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۷) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۱۰) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۹) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۸) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۷) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۶) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۵) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۲) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۳) copy یادواره شهید مهدی طیاری (۴) copy

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب