پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:52:22 - سه شنبه 1 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نبود اداره سازمان تبلیغات در رابر/اصل کار برای یک روحانی موفق تبلیغ کردن دین مبین اسلام است
امام جمعه رابر با بیان اینکه متاسفانه در شهرستان رابر اداره سازمان تبلیغات نیست، گفت: یکی از وظایف مهم یک روحانی تبلیغ است یعنی باید مبلغ دین مبین اسلام باشد و لذا اصل کار برای یک روحانی موفق تبلیغ کردن دین مبین اسلام است.

به گزارش “صبح رابر”؛  اول تیرماه، همزمان با سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی (۱۳۶۰ ه.ش)، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گرفته است؛ رسالتی که توجه به آن در دنیای کنونی و با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار، اهمیتی دوچندان یافته؛ چرا که دشمن در کمین فرهنگ و دین جهان اسلام بوده و در صدد القای بی هویتی بر جامعه جهانی، به ویژه جهان اسلام است.

مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی)، با توجه به ضرورت امر تبلیغ می فرمایند: «برای این که بتوانیم بر فرهنگ غلط غربی غلبه کنیم و فرهنگ غنی اسلامی را ـ که بهترین و بزرگ ترین فرهنگ دنیا است ـ جای گزین آن سازیم، واجب است که نخست ایمان اسلامی در ذهن مردم و اندیشه های نو اسلامی به مردم ارائه شده و سپس این فکر با این پشتوانه به دنیا عرضه شود».

مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند. آنچه در کلام و قلم و هنر این سفیران سعادت موج می زند، بیدارگری نسل های امروز و فرداهاست و تبلیغ، هنری است جاودانه که با تلاش پی گیر مبلغان بر تابلوی هستی به نمایش در می آید. در این میان تبلیغ دینی از اهمیت شایانی برخوردار است.

به همین مناسبت حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه رابر در گفتگو با “صبح رابر”؛ با بیان اینکه  متاسفانه در شهرستان رابر اداره سازمان تبلیغات نیست، گفت: یکی از وظایف مهم  یک روحانی  تبلیغ است یعنی باید مبلغ دین مبین اسلام باشد و لذا اگر روحانی وارد کارهای دیگر می شود آنها فرع است، اصل کار برای یک روحانی موفق تبلیغ کردن دین مبین اسلام  است.

 وی با بیان اینکه، طلاب پس از گذراندن  یک  دوره ای از تحصیلات( پایه ششم) به بعد و یا  اینکه  پدرشان مبلغ باشد می توان خدمت تبلیغی انجام دهد، افزود: پدرم روحانی بود از کودکی پای منبر او بودم لذا وقتی وارد مؤسسه  شدم از همان سالهای  اول تبلیغ در مناطق  محروم  و دور دست از جمله غرب  ایران در استان کرمانشاه، روستاهای گیلان غرب؛ یا در شهرهای مرزی افغانستان  در استان زاهدان با توجه به نبود امکانات در ایام محرم  و ماه رمضان به آنجا برای تبلیغ دینی می رفتم و در ابتدای  ورود به حوزه سعی می کردم در  روستاهای که معمولاً  کمتر به آنجا مبلغ  می رفت، مبلغ  باشم .

حجت الاسلام مهدی صادقی با اشاره به علاقه  زیادیش به تبلیغ با توجه به اینکه در شهرهای  بزرگ و مراکز  استان ها و شهرهایی  که جمعیتش از لحاظ  بحث  فرهنگی بالاتر بود، کار تبلیغات می کرد ولی تبلیغ در روستاها و شهرهای دور دست و دور افتاده را ترک نکرد، عنوان داشت:  در روستاهای دور افتاده نیز احتیاج  به  مسائل دینی و  احکامی  داشتند .

 وی به تفاوت دغدغه های  دیروز و امروز تبلیغ  اشاره کرد و افزود: در زمان گذشته ارتباط ها چه از طریق  تلفن ، موبایل، تلویزیون،  اینترنت، ماهواره و فضای  مجازی خیلی کم بود، یادم که آن زمان یک  شبکه تلویزیونی یا ۲ شبکه می گرفت، در آن زمان تبلیغات خوب بود البته امکانات فرهنگی هم کم بود،و آن ارتباطات امروزی در آن زمان  اصلاً نبود،  خیلی ها تلفن هم نداشتند الان در دورترین  روستاهای ایران،همه امکانات  وجود دارد، طرف شاید آب  آشامیدنی و بهداشتی یا مواد غذایی آنچنانی ندارند، اما می بینیم همه ارتباطات امروزی بحث  تبلیغات دشمن در آن روستاها رفته  و لذا تبلیغ  در این دوره از زمان خیلی سخت تر نسبت به زمانهای  قبل است.

امام جمعه رابر تأثیر اینترنت را در تبلیغات دین مبین اسلام  زیاد خواند و تصریح کرد: دشمن در کمین فرهنگ و دین جهان اسلام بوده وقتی که  دشمن از طریق  اینترنت،  فضای مجازی و امثال اینها وارد می شود  مبلغ  هم باید  پا به  پای دشمن جلو بیاید  و آسیب شناسی  کند .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب