پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:42:22 - چهارشنبه 2 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طولانی‌ترین تونل انتقال آب خاورمیانه/اشتغالزایی تعداد ۱۹۰ نیروی بومی در پروژه
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت:۹۰۱ نفر تاکنون در پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان مشغول به کار شده‌اند و ۳۲۰ نفر در محدوده فاز دوم کار می‌کنند که از این تعداد ۱۹۰ نفر از اهالی منطقه هستند.

به گزارش“صبح رابر”، عصر امروز عملیات اجرایی فاز دوم حفاری طولانی‌ترین تونل انتقال آب خاورمیانه به طول ۳۸ کیلومتر از سد شهیدان امیرتیموری شهرستان رابر با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، معاون سیاسی استاندار، معاون عمرانی ، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان ، مدیر کل آب منطقه ای و جمعی از مسئولین استانی وشهرستانی آغاز شد.

photo_2016-06-22_22-14-29

محمدرضا بختیاری دراین آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم حفاری طولانی‌ترین تونل انتقال آب خاورمیانه از سد شهیدان امیرتیموری شهرستان رابر اظهار داشت: طولانی‌ترین تونل انتقال آب خاورمیانه ۳۸ کیلومتر است و در دو فاز ۱۹ کیلومتری اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: فاز نخست تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان آذر ماه سال ۹۴آغاز شد و امروز فاز دوم این پروژه کلید خورد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه حفاری تونل به مقدمات زیادی نیاز دارد، عنوان کرد: پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان بسیار زودتر ازموعد مقرر کلید خورد و امروز شاهدیم فاز دوم پروژه به دستور استاندار کرمان آغاز شد و امیدواریم این فاز نیز مانند قطعه نخست رکورد بزند.

photo_2016-06-22_22-14-37

بختیاری اضافه کرد: ۹۰۱ نفر تاکنون در پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان مشغول به کار شده‌اند و ۳۲۰ نفر در محدوده فاز دوم کار می‌کنند که از این تعداد ۱۹۰ نفر از اهالی منطقه هستند.

وی یادآور شد: عوامل، کارشناسان و تکنسین‌های تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان از خارج استان کرمان هستند و بقیه از داخل استان جذب شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از سال گذشته قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان بهترین پیمانکار کشور و از پیمانکاران مطرح دنیا کار اجرای این پروژه را آغاز کرده ، ادامه داد: ۱۵ پیمانکار و مشاور در پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان از داخل استان آموزش می‌بینند و در آینده به ظرفیتی خوب برای کرمان تبدیل می‌شوند.

photo_2016-06-22_22-14-22

بختیاری افزود: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان پیمانکار در پروژه حفاری تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان کرده است و ابتدا این پروژه را شش ساله دیدیم اما پروژه با توجه به بحران آب کرمان پنج ساله به مناقصه گذاشته شد و امیدواریم با پیگیری استاندار و سایر مسئولان این پروژه دو سال زودتر به پایان رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲٫۵ کیلومتر از فاز نخست حفاری تونل آبرسانی کرمان تمام شده است، اضافه کرد: از این پس ماهانه ۵۰ کیلومتر تونل حفر می‌شود.
بختیاری خاطرنشان کرد: به همت رزم حسینی استاندار کرمانی کارهای بزرگی در بحث آب استان کرمان در قالب طرح همیاران آب انجام شده که در سطح کشور بی‌نظیر است.

عملیات  حفاری  بزرگترین تونل انتقال آب با ۲ دستگاه تی.بی.ام در حال انجام است و این  یکی از طرح هایی که توانسته بخشی از بحران آب  کرمان را  حل کند. ظرفیت  تونل  ۲۳ مترمکعب  در ثانیه می باشد که در ابتدا بهره برداری تونل فقط  سد شهیدان  امیرتیموری( صفا رود) برای انتقال آب به کرمان می باشد و  در آینده  از همین تونل  برای انتقال  آب  دریای عمان  به شهرهای شمالی استان کرمان استفاده خواهد شد.

photo_2016-06-22_22-14-02 photo_2016-06-22_22-14-16

گفتنی است استاندار کرمان در  بدو ورود به رابر به روستاهای ننیز اولیا، سفلا، سیه بنوییه و گنجان این شهرستان سفر و با حضور در گلزار شهدای این روستاها به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

  1. ناشناس   تیر ۳, ۱۳۹۵  

    بعضی از عکس ها درست شبیه کلنگ زدن جاده مستقیم رابر به کرمانه که اون پروژه چند سال است که خبری ازش نیست چقد مردم ساده اند که تو این مراسم ها شرکت میکنند این پروژه هم ناتمام میمونه مسئولین وعده ی سر خرمن به ملت میدن بیمارستان رابر قرار شد پایان خرداد ۹۵ تحویل داده بشه پس چی شد ؟

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب