پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:55:22 - شنبه 12 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آرمان فلسطین بخشی از هویت دینی و انقلاب ماست
امام جمعه رابر با بیان اینکه مسئله فلسطین، مسئله ای نیست که مخصوص مردم فلسطین باشد بلکه یک موضوع دینی است، گفت: آرمان فلسطین بخشی از هویت دینی و انقلاب ماست.

به گزارش“صبح رابر”؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه رابر درخطبه های  آخرین جمعه ماه  مبارک رمضان، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی به برخی از  راهکار مانع  از بروزلجاجت در زندگی خانوادگی اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از راهکارها  زمینه سازی  است،  لجاجت از حالات  نفسانی و معلول یک علت دیگر است،  کسی که می خواهد خود و همسرش را از این حالت لجاجت باز دارد باید زمینه هایی پیدایش لجاجت را از بین ببرد.

وی، تحمیل به نفس را یکی دیگر از راهکارها لجاجت دانست و افزود: تحمیل به  نفس یا مقابله  عملی با  مقتضای  لجاجت است  در  روایتی از امیرالمومنین (ع)  که می فرماید:  اگر  بردبار نیستید خود را بردبار بنمایید ولذا در بحث تحمیل به نفس بهترین  راهکار برای  جلوگیری از لجاجت است.

حجت الاسلام صادقی خطاب به جوانان که در بحث  لجاجت و یکدندگی کوتاه بیایند، عنوان داشت: یکی دیگر مواردی که می تواند جلوگیری از بحث  لجاجت و لجبازی  داشته باشد؛‌ بحث مشورت خانوادگی است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه با لجاجت جز اختلاف و درگیری  به  جایی  نمی رسید، گفت: یک دندگی در موارد بسیاری از آن جا سرچشمه می گیرد که همسر احساس می کند در فرآیند تصمیم گیری جایی ندارد و همسرش خودسرانه تصمیم هایی درباره ی زندگی مشترک می گیرد. در این شرایط، او نیز که خود را بر حق می داند، بر موضع خویش پافشاری می کند، در یکدندگی و لجبازی با  شکست  اختلاف در خانه  مواجه می شوید که این معضل را با کمک فکر، خرد جمعی و  مشورت خانواده  حل و فصل نمایید.

امام جمعه رابر با اشاره به  اینکه خداوند ۲ رسالت مهم؛ خارج کردن  مردم از  ظلمات  به  سمت  نورانیت و تبیین روزهای خاص و فتوحات خاص را به  حضرت  موسی (ع)  ابلاغ  فرمود،  گفت: در  انقلاب  ایام الله  متعددی  داریم که به  گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت  امام خمینی(ره) با نامیدن  این  روز  به  اسم  قدس و فلسطین در شرایطی که  مردم روزه دار  و  حال معنوی دارند  خواسته اند تا با این حرکت  نمادین از به  حاشیه کشیدن  آرمان  فلسطین جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه  مسئله  فلسطین  ۲ بحث  دارد، بیان داشت: مسئله فلسطین بحث مکتبی  و  مسئله سیاسی دارد، در بحث مکتبی،  قدس  قبله اول  مسلمین، محل  معراج  نبی مکرم اسلام حضرت محمد  (ص) و  آیه صریح  قرآن در سوره اسراء در مورد این  مکان  مقدس است طبق این  آیه  نه تنها  مسجد الاقصی بلکه محیط  اطراف آن نیز  مبارک است .

خطیب جمعه رابر قضیه  قدس را یک تکلیف  دینی خواند و افزود: آیات  و احادیث بسیاری درباره حمایت مظلوم  و  یاری کردن  ستم دیده در اسلام وجود دارد  که  کمک رساندن و حمایت از مظلوم ﯾﮏ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﯼ «ﺍﻟﺰﺍﻣﯽ» ﺍﺳﺖ.

وی با اشاره به  بُعد سیاسی مسئله قدس عنوان داشت:  اشغالگران قدس  تمام  سعی خود را می کند تا مسلمانان را به  جان هم انداخته و  مسئله و آرمان فلسطین و بیت المقدس را به حاشیه و بعد نیز  به فراموشی  سپرده  شود.

امام جمعه رابر با بیان  اینکه  مسئله  فلسطین،  مسئله ای نیست که مخصوص مردم  فلسطین باشد  بلکه یک موضوع دینی است، گفت: مردم  ایران از ابتدای  انقلاب این  شعار را سر می دادند  که “امروز  ایران، فردا فلسطین”و این خواسته خودجوش بود و نه اینکه  کسی  به آنها گفته  شود بلکه آرمان  فلسطین بخشی از هویت دینی و انقلاب ماست.

وی، در بخش  دیگر سخنانش تصریح کرد: کسانی که در فتنه  ۸۸ شعار “نه  غزه،  نه لبنان، جانم  فدای  ایران” را سردادند اینها ایران  اسلامی را  مد نظرشان  نبود بلکه ایرانی با  حکومت آمریکایی و  انگلیسی را  می خواستند، که باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد:  اگر احزاب و  گروهی  پشت  سر ولی فقیه  باشد، یقین  داشته باشد به این  مملکت  ضربه و ضرری  نخواهد خورد .

وی با طرح این سؤال که چرا  انقلاب ما بعد  از  ۳۷سال هنوز پا برجاست، خاطرنشان کرد : این مردم  همیشه درصحنه چه در  زمان  حیات حضرت  امام  گوش  به  فرمان  او بودید و در ابتدا  اوایل انقلاب  دربحث  دفاع  مقدس و بعد درزمان مقام معظم  رهبری گوش  به  فرمان ایشان هستند و این  بینش عمیق نسبت  به این  نظام  را نشان می دهد .

 

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه  ایران  اسلامی ، نزدیک به  ۲۱۹ هزار شهید  داده و  نزدیک  به ۳هزار صندلی در سه  قوه  داریم، عنوان کرد: نزدیک به  ۷۳ شهید برای  هر  صندلی خون  ریختند که اگر حضرت  آقا  به مسئولی گوشزد می کند از روی آنکه از تو  خوشش  نمی آید نیست، بلکه دلش  می سوزد که ۲۱۹ هزارشهید جان خودشان را  کف دست قرار دادند  که ما آسایش داشته باشیم .

وی با بیان اینکه خیال نکنید ایران،  بحرین ،  سوریه  و یمن است نه  ایران ایران است، ادامه داد: امروز مردم  روزه دار ضمن حمایت از مردم  فلسطین، مردم  غزه  و مسلمانان ، حمایت  از ارکان  مقدس  قرآن را   و  بالاتر از این موارد  نسبت به  نظاممان و  ارزشهایمان پایبند می باشیم ولو اینکه  اگر حقوق کارگر شهرداری ، حقوق بازنشتگان ، حقوق شرکت معادن  زغال  سنگ و غیره را نداده یا به تأخیر افتاده، گرسنگی را  تحمل و  صبر می کنیم  و  در راهپیمایی  روز  قدس  هم  شرکت  می  کنیم .

حجت الاسلام صادقی با  بیان اینکه امروز مردم همیشه در صحنه با حرکت خود  ثابت  کردند که  نسبت به  نظام  و ارزشها پایبند و پشت سر  رهبری حرکت می کنند، پشت  سر  کسی که  درسه قوه اطاعت از مقام معظم  رهبری، دفاع از ارزشها، ادامه راه خون  شهداء حرکت می کنیم .

وی ادامه داد: جناح، گروه و  احزاب نداریم ، برای ما ارزشی  بودن  یک  مسئول مهم می باشد.

در پایان خطبه ها نیز از مسئولین ، روحانیون  و مبلغین، مخصوصاً  خانواده های معزز  شهداء،  ایثارگران  و جانبازان  و  بالاخص آحاد مردم  همه  در سنین  مختلف  با زبان روزه در این  راهپیمایی  شرکت کردند تقدیر و تشکر به عمل آورد  و آرزوی موفقیت را از  خداوند منان  خواهان و خواستارشد.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب