پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:12:14 - سه شنبه 15 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانات منتشرنشده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وداع باماه مبارک رمضان
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بخشی هایی از بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره وداع با ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بخشی هایی از بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره وداع با ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.

در گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای آمده است:
«بدرود ای ماه خدا»
سرخی غروب رمضان نزدیک می‌شود و سفره ضیافت‌الهی یک یا دو روز دیگر بیشتر گسترده نخواهد بود. کم‌کم موعد خواندن دعای چهل‌و‌پنجم صحیفه‌ی سجادیه فرا می‌رسد و بهترین و شریفترین روزها و ساعات سال با حلول هلال ماه نو به پایان خواهد رسید.
در روزهای پایانی ماه رمضان و با نزدیک شدن به عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از یک بیانات قدیمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دعای وداع امام سجاد علیه‌السلام با ماه رمضان را برای اولین‌بار منتشر می‌نماید.
«السلام علیک یا شهرالله الاکبر» بدرود ای بزرگترین ماه خدا، و ای جشن اولیاء خدا. «السلام علیک یا اکرم مصحوب من الاوقات.» بدرود ای شریفترین و عزیزترین مصاحب، از وقتها و زمانها. و ای بهترین ماه از لحاظ روزها و ساعتها. «السّلام علیک من شهرٍ قربت فیه آلامال» بدرود ای ماهی که آرزوها در آن به ما نزدیک شد یعنی ما با تلاش خودمان، تلاش مضاعفان به آمال و آرزوهای حقیقی و انسانی خودمان نزدیک شدیم، و به همین ترتیب با این جملات و کلمات این ماه مبارک را بدرود می‌گوید امام سجاد و از لیلهالقدر و از دعا و از قرآن و از مغفرت در این ماه به گرمی و مشتاقانه حرف می‌زند و بعد از خدای متعال درخواست می‌کند؛ که خدایا آنچه را که در این ماه به ما رسیده این را برای ما نگه دار، و آنچه را که از این ماه ما به‌دست نیاوردیم این محرومیت ما را به عنوان یک نقص، به عنوان یک ضعف، مورد ترحم خودت قرار بده و برای ما جبران کن. و بعد هم آرزو می‌کند امام سجاد که یکبار دیگر این ماه برگردد.
سخنرانی در روز ۲۹ رمضان در نهاد ریاست جمهوری ۱۳۶۶/۳/۷

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب