پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:05:56 - چهارشنبه 9 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نفسی که از تهرانی ها بریده می شود/ ۱۰ درصد آب کمتر مصرف کنیم
حرارت در شهر تهران این روزها غوغا می کند گویی خورشید تا توانسته فیتیله را بالا کشیده تا مردم پایتخت نشین ایران در داغ ترین ماه سال یعنی مرداد بی سابقه ترین حرارت را به تجربه بنشینند و رمضانی داغ را لمس کنند.   به گزارش”صبح رابر “به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا؛ حرارت […]

حرارت در شهر تهران این روزها غوغا می کند گویی خورشید تا توانسته فیتیله را بالا کشیده تا مردم پایتخت نشین ایران در داغ ترین ماه سال یعنی مرداد بی سابقه ترین حرارت را به تجربه بنشینند و رمضانی داغ را لمس کنند.

 

به گزارش”صبح رابر “به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا؛ حرارت در شهر تهران این روزها غوغا می کند گویی خورشید تا توانسته فیتیله را بالا کشیده تا مردم پایتخت نشین ایران در داغ ترین ماه سال یعنی مرداد بی سابقه ترین حرارت را به تجربه بنشینند و رمضانی داغ را لمس کنند.

در حالی که حدود دو ماه پیش مسئولان آب و فاضلاب کشور خبر از پر شدن سدها و آسودگی خاطر برای تامین آب در سطح تهران را داده بودند اما ورق برگشته و گرمای طاقت فرسا کم کم پایتخت نشینان را مبدل به پر مصرف ترین مصرف کنندگان آب در طی روز در سطح جهان مبدل ساخته است.

به نحوی که بر اساس آمار سازمان آب و فاضلاب تهران سرانه مصرف برای هر تهرانی به بیش از ۴۰۰ لیتر افزایش پیدا کرده است و به طور کلی تهرانی ها در روز سه میلیون و ۴۲۰هزار متر مکعب آب مصرف می کنند این در حالی است که این رقم مصرف طی ۵۰ سال گذشته در کشور بی سابقه بوده است.

این رقم های نجومی مصرف برای شهروندان تهرانی در شرایطی به ثبت رسیده که آمار سرانه مصرف جهانی برای هر فرد روزانه ۱۳۰ لیتر است یعنی با این اوصاف این روزها تهرانی ها سه برابر حد متعارف در دنیا به مصرف آب گرایش پیدا کرده اند.

هر چند افزایش حرارت و برودت هوا در تهران افزایش یافته و حتی تا ساعات بامدادی روز بعد تابش زمینی حرارت اجای نفس راحت کشیدن از مردم را گرفته اما شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که حجم تولید آب قابل مصرف دارای محدودیت های خاص خود است و نمی توان با این خیال که آب مصرف شده را به راحتی جایگزین کرد دل به دریا زد.

عدم همراهی در مصرف و مدیرت آن یقینا جیره بندی آب و یا افت فشار را به همراه خواهد داشت که مطمئنا هیچ یک از ما در برابر آن نمی توانیم تحمل بیاوریم. در همین رابطه سید مهدی ثمره هاشمی مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواسته تا مردم مصرف آب را کنترل و بهینه کنند تا روزهای گرم سال جاری بدون مشکل و با حداقل تنش پشت سر گذاشته شود.

وی این اخطار را نیز داده که در صورت عدم تغییر روال مصرف، احتمال بروز مشکلاتی همچون افت فشار و قطعی آب وجود دارد.

شهروندان تهرانی باید به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از منابع آبی تهران از قبیل چشمه ها، قنوات و چاه ها خشک شده اند در حالی که بر میزان مصرف کنندگان افزوده شده است. لذا ضروری است با همکاری و همراهی مردم میزان مصرف به ازای هر نفر ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش یابد تا این حرارت نفس گیر در تران پایان یابد و هیچ شهروندی از بی آبی صبرش طاق نشود.

 

منبع خبر: ندای انقلاب

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب