پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:19:39 - یکشنبه 20 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توافق با FATF چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت؟
یک کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت : اگر فرضا ما با FATF توافق کنیم، قطعا ایران را فلج خواهد کرد و سرزمینی که گروهک های تروریستی و وحشی مثل داعش آرزوی ورود به آن را دارند خانه آنها خواهد شد.

به گزارش “صبح رابر “ اگر فرضا ما با FATF توافق کنیم چه نتیجه ای را به دنبال خواهد داشت؟

قطعا ایران را فلج خواهد کرد و سرزمینی که گروهک های تروریستی و وحشی مثل داعش آرزوی ورود به آن را دارند خانه آنها خواهد شد.

این مسأله واقعا خطری عظیم است که این حقیر به عنوان یک هشداری جدی برای ملت شهید داده و غیور و عزیز ایران ، قلمداد کرده و خواهش می کنم به طور جدی از ورود به آن ممانعت گردد.

آن طور که از دولتمردان خود انتظار می رود نباید بگذارند که دشمن با خواب هایی که برای ایران عزیز دیده بتواند روی ایشان تأثیر بگذارد و دولت و مجلس با تمام قدرت باید در برابر این هجمه آلوده دشمن که عاقبتی شوم را برای ملت ایران و این سرزمین به دنبال خواهد داشت بایستند و باری دیگر اقتدار و عزم مقدس ایران اسلامی یا به عبارتی ، ضرب شصت خود را به آنها نشان دهند.

خطر جریان تروریستی تکفیری در دنیا و مخصوصا کشور اسلامی ایران کاملا هویدا و روشن است و در تمام دنیا تنها کشوری که سینه سپر کرده و در مقابل این جریان خونین و مرگ بار و کثیف داعش ایستادگی کرده با توان نظامی که استکبار جهانی را به ستوه آورده ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اما مطمئنا اگر توافق FATF صورت بگیرد دیگر نمی توان این توان نظامی را مشاهده کرد و بلکه بر عکس ، باید قدرت گیری گروه تکفیری داعش را به نظاره نشست که به دنبال نابودی اسلام و بشریت است.

اعضای سازمان «اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی» از مراکز مالی و اقتصادی مهم جهان هستند. وظیفه این سازمان، بررسی فعالیت اقتصادی کشورها و اعلام نظر درباره سلامت اقتصادی و فعالیت مالی آنهاست و این که آیا کشور مزبور محل مناسب و قابل اعتمادی برای روابط تجاری و یا سرمایه‌گذاری هست یا نه؟

FATF در سال ۲۰۰۷ جمهوری اسلامی ایران را به اتهام حمایت از تروریسم و کمک‌های مالی به گروه‌های مقاومت در فهرست کشورهایی قرار داده بود که نظام مالی بین‌الملل را تهدید می‌کنند! و به سایر کشورها درباره «ریسک بالا»ی معامله و برقراری روابط تجاری و یا سرمایه‌گذاری در ایران هشدار داده بود! کارگروه اقدام ویژه FATF توضیح داده بود که ایران و کره‌شمالی دو کشوری هستند که بالاترین ریسک مالی و سرمایه‌گذاری در جهان را دارا هستند.

بانک مرکزی چگونه بیانیه ای صادر می کند که با سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و «کارگروه ویژه اقدام مالی» آن -FATF- به توافق رسیده است؟ و حال آن که هیچ توضیحی از جزئیات آن نمی‌دهد. از دید این سازمان ، حزب‌الله لبنان، سپاه قدس، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله و همه نیروهای مقاومت که برای حفظ و حراست از سرزمین‌های آباء و اجدادی خود با قدرت‌های استکباری و نظام‌های دست‌نشانده آنها درگیر هستند، «تروریست»! نامیده می‌شوند! و حال آن که تعریف ما از تروریسم با تعریف سازمان یاد شده، نه فقط مشترک نیست، بلکه یکصد و هشتاد درجه تفاوت نیز دارد. بنابراین اگر تعریف حریف از تروریسم را پذیرفته باشیم، باید برای برقراری روابط تجاری با کشورهای غربی، نه تنها از حمایت حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی و سایر نیروهای مقاومت دست بکشیم، بلکه از تولید موشک‌های بالستیک و تأمین بودجه سپاه قدس نیز خودداری کنیم!

FATF در تعریف خود از «تروریسم» کمترین تغییری نداده است و همچنان اعلام می‌کند حمایت یک کشور از گروه‌هایی که سازمان ملل آنها را در لیست گروه‌های تروریست قرار داده است می‌تواند روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با آن کشور را دارای ریسک بالا و تهدیدی علیه نظام مالی جهان معرفی کند. از این روی و با توجه به نگاه سازمان ملل به نیروی قدس، حزب‌الله و سایر نیروهای مقاومت بدیهی است که این سازمان حمایت از حزب‌الله و فعالیت سپاه قدس را برهم زننده صلح و آرامش منطقه و حمایت از تروریست‌ها بداند و بر همین اساس FATF عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها را فقط در صورتی امکان‌پذیر معرفی کند که جمهوری اسلامی ایران حمایت از حزب‌الله و سایر نیروهای مقاومت را متوقف ساخته و از فعالیت سپاه قدس دست بکشد!

سؤالی که از دولتمردان و مسئولین ذی ربط داریم این است که آیا توافق انجام گرفته با FATF دست کشیدن ایران اسلامی از حمایت حزب‌الله و سایر نیروهای مقاومت و متوقف کردن فعالیت نیروی قدس را شامل نمی‌شود؟! اگر چنین است چرا کشورهای تشکیل دهنده سازمان مبارزه با پولشویی کماکان بر تروریست بودن حزب‌الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین اصرار می‌ورزند و فعالیت نیروی قدس را مصداق حمایت از تروریسم می‌دانند؟! پاسخ این پرسش حتی اگر دولت محترم همچنان بر محرمانه بودن این توافق اصرار داشته باشد نیز به وضوح قابل درک است و آن، این که اگر توافقی صورت پذیرفته باشد- که صورت پذیرفته است- و چنانچه لازمه این توافق دست کشیدن جمهوری اسلامی ایران از حمایت حزب‌الله و فعالیت نیروی قدس باشد! صد البته بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران هرگز به این خواسته قدرت‌های استکباری تن نمی‌دهد و حاشا که مردم شریف و مظلوم این مرز و بوم اسلامی را دست بسته تسلیم آمریکا و متحدانش کرده و عرصه کشور را به تاخت و تاز تروریست‌های آمریکایی-اسرائیلی داعش و سایر گروه‌های تکفیری تبدیل کند.

نه فقط شواهد و اسناد موجود بلکه اعتراف صریح مقامات آمریکایی و اروپایی کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که گروه‌های تکفیری و مخصوصا داعش برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران طراحی و راه‌اندازی شده‌اند. بنابراین همه جریاناتی که به مقابله با تکفیری‌ها مشغولند و دراین راه از ایثار جان و مال و همه داشته‌های خود نیز دریغ نمی‌ورزند علاوه بر انجام یک تکلیف الهی و دفاع از مرز و بوم و مردم وطن‌ خویش، از جان و مال و نوامیس و امنیت مردم ایران نیز دفاع می‌کنند و بسیار احمقانه است اگر کمک مالی یا تسلیحاتی به آنان را-نستجیر‌ بالله- در حد صدقه! به آنها تلقی کنیم. بلکه تمامی آنان، مردمان پاکباز و فداکاری هستند که به امت واحده اسلامی اعتقاد دارند و از خاکریزهای پیش روی ایران اسلامی که ام‌القراء جهان اسلام است، پاسداری می‌کنند…

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر و شهدای مدافع حرم می‌فرمایند؛ «هدف اصلی از راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری و اقدامات آنها در عراق و سوریه، حمله به ایران بود اما قدرت نظام جمهوری اسلامی موجب شد آنها در همان عراق و سوریه زمین‌گیر شوند» و یا، آنجا که می‌فرمایند «دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام، دفاع از ایران است» و یا نظر سید حسن نصرالله که سپاه را باعث زمین ‌گیر شدن داعش و مانع پیشروی این گروه تکفیری دانسته بود.

بنابراین اگر دولت جمهوری اسلامی ایران در توافق با FATF نگاه و تعریف آنان را از تروریسم پذیرفته باشد ، خروجی آن ، خلع‌سلاح کردن ایران اسلامی از قدرت نظامی بازدارنده و ارسال کارت دعوت برای تکفیری‌های داعش و تن دادن به جنایات وحشیانه و فجیع آنان علیه مردم کشورمان خواهد بود! اتفاقی که حتی اگر دولت محترم از آن غفلت کرده باشد، ملت پاکباخته و پای در رکاب ایران اسلامی هرگز اجازه وقوع به آن نخواهند داد.

یادداشت از محمدی  کارشناس مسائل سیاسی

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب