پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:37:43 - چهارشنبه 10 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن های عروسی به کدام جهت می رود!
باید گفت این روزها زوج های جوان، قطار زندگی خود را چگونه بر روی ریل حرکت می دهند.

به گزارش “صبح رابر”؛ ازدواج سنت بسیار حسنه ای است. این سنت دیرینه که از قدیم الایام آمیخته با مسائل فرهنگی، آداب اسلامی، جشنها و شورهای محلی، سروده ها و بازیهای سنتی و… بوده وازجذابترین و پررنگ ترین جشن های شادی هر  منطقه ای  به حساب می آمد.

متاسفانه باگذر زمان وتحولات جامعه بشری از لحاظ فرهنگی، این سنت در مراسمات خود نیز از تاثیرات فرهنگی غربی وغیراسلامی بی تاثیرنمانده است ودستخوش آسیبهای اصالتی ومحتوایی جدی شده است.

سادگی، صفا و بعد معنوی مراسم وصال زوجین، رنگ خود را به تجمل گرایی، چشم و هم چشمی و… باخته است. بتدریج مراسم و جشن عروسی و نامزدی هم از اصالت سنتی دور شده به طوری که بعضی وقت ها زندگی برای بعضی ها خیلی سخت  می شود آن هم  فقط برای یک شب.

 

ارگ یا موسیقی غیربومی که در فرهنگ وسنت ما نبوده است، رقصهایی که گاهی از شرع تخطی می کنند و جای شبهه دارند، اسراف و ریخت و پاشهایی که در دین ما نفی شده اند، تجملات طلا وجواهر، مهریه های نامتعارف همچون تعدادسکه به سال تولد، تیراندازی و رگبارگلوله به قیمت آزار همسایه ها در مراسمات عروسی و… تنها گوشه هایی از این آسیبها هستند و در هرمنطقه ای نه تنها شهرستان رابر و شاید در سطح استانی و کشوری این آسیب شناسی مصداق فراوان دارد.

ولیمه شب عروسی سنت پسندیده ای است که پیامبر اکرم (ص) به آن  سفارش نموده ولی این سنت ها تحت عنوان سنت مسلمان کارهایی انجام می دهند که کافر هم انگشت به دهن می مانند .

گناهان و آلودگیهایی که در این برنامه صورت می گیرد بی شمار است از صدای بلنداکوهای داخل سالن عروسی که با آلودگی صوتی فضای داخل سالن را برای مدعوین غیر قابل تحمل می کند، لباسهای مبتذل که خانمها می پوشند و در محضر آقای داماد خود نمایی می کنند که در شب عروسی ظاهرا به همه زنان فامیل محرم می شود، رقصهای مختلط ، بستن مسیر تردد مردم در خیابانها توسط کاروانهای عروسی، ایجاد سر و صدای زیاد در نیمه شب و ایجاد مزاحمت برای مردم مثل زدن تفنگ و بوق ماشین و لایه کشیدن و … که نفرین مردم را در نیمه شب عروسی برای خود می خرند.

خلاصه صدها موارد دیگر در این مراسم شاد و مقدس به مناسبت آغاز زندگی مشترک، که برکت  از زندگی این افراد رخت بر می بندد.

براستی  چرا آمار طلاق در جامعه  امروزی افزایش یافته است؟

چرا سنتی که قراراست سبب آرامش زندگی شود، اما آرامش را سلب می کند؟

و خیلی چراهای دیگر…

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب