پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:30:21 - جمعه 30 فروردین 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تقدیر وتشکر نیازبه لشکر کشی ندارد
به گزارش “صبح رابر“۲۹ فروردین مراسم جشنی با حضور یکصد هزار نفر از سراسر کشور در استادیوم آزادی «با ندای لبیک یا خامنه ای» برگزار خواهد شد. در روزهای اخیر مخالفت هایی از سوی مسئولان و مردم متوجه این مراسم شده است.جشنی چند میلیاردی که دولتی‌ها می‌گویند انتخاباتی نیست؛ پس از دست کم دو هفته […]

به گزارش “صبح رابر“۲۹ فروردین مراسم جشنی با حضور یکصد هزار نفر از سراسر کشور در استادیوم آزادی «با ندای لبیک یا خامنه ای» برگزار خواهد شد. در روزهای اخیر مخالفت هایی از سوی مسئولان و مردم متوجه این مراسم شده است.جشنی چند میلیاردی که دولتی‌ها می‌گویند انتخاباتی نیست؛ پس از دست کم دو هفته موج سازی رسانه‌ای، جشن پرسروصدای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حالی در استادیوم یکصدهزار نفری آزادی در برگزار می‌شود که مسئولان برگزاری آن می‌گویند برای تقدیر از اعضا و خادمان سفرهای نوروزی ۹۲ برگزار می‌شود؛ تقدیری که بار نخست در هفدهم فروردین امسال در ۳۱ استان کشور برگزار شد و اکنون قرار است دوباره این تقدیر با جزییاتی بسیار بیشتر و در استادیوم انجام شود.مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی کشور هر سال در فضایی بسیار کوچک تر از استادیوم آزادی که عمدتا سالن اجلاس سران یا مرکز همایش های صدا و سیما بود با حضور رئیس جمهور برگزار می گردید؛ اما امسال که سال پایانی دولت است و چند ماه بیشتر تا زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی نمانده است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده است که این مراسم را تحت عنوان «جشن» در استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار خواهد کرد. و در این جشن دختران و پسران مختلط بودند آیا مسئولین و متولیان  به دو توصیه اولی حضرت آقا تاکنون عمل کرده اند؟

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که غفلت سنگین متولیان امر در برابر رشد روزافزون بی‌حجابی، بی‌عفتی و گسترش وحشتناک مفاسد اخلاقی و البته همراهی و تسهیل در مسیر گسترش آن در بسیاری از مواقع دست دشمن را برای طراحی براندازی نرم و خانه به خانه کاملا باز گذاشته است، تهاجمی که به تعبیر مولای متقیان هر ملتی را ذلیل خواهد کرد و تهاجمی که سرباز مهاجم و قربانیان و امکانات و تلفات آن همه و همه، درونی و خودی‌اند!سوال در این مورد که دختر و پسر، می توانند به طور مشترک به اردوهای تفریحی و سیاحتی بروندپرسیده شده  و جواب همه مراجع: با توجه به اینکه اختلاط دختران و پسران باعث مفسده است، باید از آن اجتناب شود. (۳۷)
مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، حاضران این جشن را این گونه معرفی کرده است: «سخنران اصلی این برنامه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور خواهد بود و پس از ایشان سایر مسئولان ارشد طرح نوروزی به ارائه آمار می‌پردازند. در این مراسم برخی از مقامات سیاسی هم حضور خواهند داشت؛ اما اینکه دقیقا چه کسانی به جشن می‌آیند را نمی‌دانم‌».
بنا بر این گزارش، کارکنان بیست نهاد همراه با خانواده‌هایشان از جمله دعوت شدگان به این جشن هستند.

این نهاد‌ها عبارتند از:
وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و سازمان هوا‌شناسی کشور.
گروه‌های موسیقی اقوام ایرانی از سراسر کشور به همراه تمامی کارکنان معاونت‌های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها نیز از مدعوین دیگر این برنامه هستند. همچنین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و شرکت رایتل حامیان مالی این برنامه شده‌اند.
گفته می‌شود، در پی هماهنگی با وزیر ارتباطات مقرر شده ‌که شرکت رایتل وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، مسئولیت پذیرایی (بسته‌های پذیرایی و ناهار روز مراسم) را به سبک هواپیمایی و توسط کترینگ هواپیمایی ماهان تهیه و آماده و در میان مدعوین توزیع کند که برای این کار هزینه هر نفر ۴۰ هزار تومان برآورد شده است».
حدود ۲۵۰ هزار قطعه کارت دعوت چاپ و آماده توزیع شده است که پیش بینی می‌شود مدعوین بیش از ۱۲۰ هزار نفر باشند.
تعدادی از نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و تشکل های دانشجویی نسبت به برگزاری جشن دولت در استادیوم آزادی واکنش نشان داده و آن را میتینگی انتخاباتی توصیف کردند.
اخبار غیر رسمی حاکی از هزینه های سنگین برای برپایی این جشن است، نکته قابل تامل دیگر، بنرهای تبلیغاتی این جشن است که از عنوان »لبیک یا خامنه ای« استفاده شده است.
هشدار شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس و جریانات سیاسی و گروه های مردمی برای رسیدگی شورای نگهبان به میتینگ ۱۰۰ هزار نفری دولت در استادیوم آزادی به فارس گفت که ماده ۶۸ قانون انتخابات بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی به مفهوم عام آن تصریح دارد.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با استناد به این ماده قانونی رفتار برخی کاندیداها را که اقدامات شان در ماه های اخیر مصداق تبلیغات بوده، مورد بررسی قرار داده و آن را در بررسی صلاحیت ها لحاظ خواهد کرد.
قرار نیست میلیاردها تومان هزینه شود تا مسئولان از خودشان تشکر کنند
نایب اول کمیسیون اجتماعی مجلس درباره برپایی جشن ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم آزادی به بهانه تجلیل از خادمان نوروزی می گوید: چنین همایشی بدعت بسیار غلطی است آنچه مسئولان انجام می دهند وظیفه شان است و قرار نیست میلیاردها تومان هزینه شود تا مسئولان از خودشان تشکر کنند بلکه باید از مردم تشکر شود که این سوءمدیریت ها را تحمل می کنند مردم در شرایط اقتصادی کنونی این گونه هزینه کردها را نمی پذیرند.
حسین طلادرباره استفاده از شعار «لبیک یا خامنه ای» در بنرهای تبلیغاتی این جشن نیز می گوید: در انتخابات امسال، همه شعار پیروی از ولایت را می دهند اما نمی دانیم چقدر این افراد به این موضوع اعتقاد دارند.
تمام نشانه ها قرار از میتینگ سیاسی دارد
به گزارش فارس، همچنین حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس در این باره می گوید: هرگونه سوءاستفاده از امکانات بیت المال برای اهداف سیاسی، جناحی و انتخاباتی توسط هر کسی که باشد خلاف قانون و شرع و با بازخورد منفی مردم همراه خواهد بود.
وی می افزاید: تمام نشانه ها قرار از میتینگ سیاسی دارد و متاسفانه با منش سال های گذشته احمدی نژاد سازگاری ندارد، مردم از این چیزها بدشان می آید اگر مردم در دو دولت قبل اقبالی به احمدی نژاد داشتند احساس کردند این رفتارها صورت نمی گیرد و اگر ببینند همچون روسای جمهور قبلی از بیت المال برای منافعشان، استفاده می کنند مردم بدشان می آید.

می خواهند فتنه ایجاد کنند
حجت الاسلام شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز درباره استفاده از عنوان «لبیک یا خامنه ای» در بنرهای تبلیغاتی جشن استادیوم آزادی می گوید: آنها به دنبال این هستند که با عنوان ولایت، فتنه را ایجاد کنند اما بزرگان در برابر این اقدام سکوت نخواهند کرد.
.
بیاتیان متذکر شد: برگزاری همایش ۱۰۰ هزار نفری با رویکرد انتخاباتی و سیاسی آن هم از بودجه بیت المال به لحاظ شرعی و قانونی خلاف است.
مخالفان چه کسانی هستند؟

طیف مخالفان و منتقدان این جشن اما از خانه ملت و حتی برخی نمایندگان حامی دولت تا بیوت مراجع تقلید برای برگزاری این جشن نیز فرا‌تر رفته است، به طوری که: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید، جشن دولتی استادیوم آزادی را شائبه‌دار دانسته و گفته است: مراسمی که از تمام نقاط کشور، دانشجویان و کارمندان را جمع می‌کنند تا در یک میتینگ انتخاباتی شرکت کنند، چه دردی از مردم دوا می‌کند؟
وی با بیان اینکه این گونه اقدامات که بالغ بر صد‌ها میلیون تومان از بیت‌المال باید برای آن هزینه می‌شود، یک خیانت است، تصریح کرد: چرا به مردم دروغ می‌گویید، آشکارا بگویید این یک میتینگ انتخاباتی است و مسائل را برای مردم روشن کنید».
در مجلس شورای اسلامی، چندین نفر از نمایندگان انتقادهای تندی به این جشن وارد دانسته‌اند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته: «با توجه به اینکه از امکانات دولتی در مراسم مذکور استفاده می‌شود، این امر مغایرت قانونی دارد و یک تخلف آشکار به شمار می‌رود و با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده، این تخلف قانونی برای رد صلاحیت کسانی که در این عرصه گام می‌گذارند، کافی است و ارگان‌های نظارتی بخصوص شورای نگهبان باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشند».
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم از برگزاری این جشن و اهداف سیاسی آن انتقاد کرده و گفته: «برخی از افراد مورد نظر در دولت در معرض عموم و سخنرانی قرار می‌گیرند تا دیده شوند. اگر کاندیدای دیگر نیز چنین کارهایی انجام دهند، مردم نسبت به این موضوع اعتراض کرده و عنوان می‌کنند که از پول بیت المال استفاده شده است؛ بنابراین، باید دولت از انجام این کار خودداری کند. چون استفاده از امکانات دولتی و بیت المال برای اهداف انتخاباتی و معرفی یک نفر به عنوان کاندیدا خلاف قانون است‌».

تبلیغ انتخاباتی توسط رئیس جمهور، کار سخیفی است
با اشاره به مراسم تجلیل از دست‌اندر‌کاران نوروزی که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود، با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی مردم هیچ ضرورتی به برگزاری این همایش وجود ندارد، گفت: چرا سال‌های گذشته این مراسم برگزار نمی‌شد؟ مگر سال‌های قبل عید نوروز نداشته و دستگاه‌ها خدمات رسانی نمی‌کردند؟
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه معرفی کاندیدا و کارهای تبلیغاتی اقدام اخلاقی و در شأن یک دولت نیست، افزود: در قانون اساسی، دولت مجری برگزاری انتخابات است؛ بنابراین باید بی‌طرفی خود را نشان دهد، نه علاقه‌مندی به کاندیدای خاص که وی را با خود در سطح کشور همراه کرده و بین خودشان گل و پرچم رد و بدل کند این‌ها کارهای سخیفی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این اقدام برای خود رئیس جمهور پسندیده نیست، تصریح کرد: توصیه می‌کنم آقای احمدی‌نژاد وزین‌تر و سنگین‌تر برخورد کند تا شایبه‌هایی مبنی بر ورود به انتخابات و عدم تمایل به پس دادن قدرت توسط وی بوجود نیاید.

برگزاری همایش صد هزار نفری از سوی دولت، تأسف انگیز است
با اشاره به برگزاری همایش ۱۰۰ هزار نفری دولت برای تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی در استادیوم آزادی،  برگزاری این همایش از سوی دولت بسیار تاسف انگیز است، چراکه دولت نباید در ماه‌های پایانی کار خود این چنین مراسم پر هزینه‌ای را برگزار کند.
در ‌نوروز بسیاری از ارگان‌ها برای مردم زحمت کشیدند اما این وظیفه آن‌ها بوده است؛ بنابراین، اگر بخواهیم از آن‌ها تشکر کنیم نیاز به برگزاری چنین همایش‌هایی آن هم در این سطح گسترده نیست.  ضرورتی در برگزاری این چنین‌ همایش‌‌ها از سوی دولت برای تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی و کسانی که در نوروز تلاش کرده‌اند نیست، تجلیل از آن‌ها می‌تواند در مقیاس کوچکتری نیز صورت گیرد.دعوت شدگان در ساعت ۵ عصر نهار خوردندو یک سیم کارت رایتل هدیه گرفتند.

میتینگ انتخاباتی آزادی، برای تحمیل کاندیدای دولت به مردم است
 در ادامه با طرح این پرسش که برگزاری این همایش چه توجیهی دارد، افزود: منابع مالی بسیار وسیعی که برای برپایی این جشن انتخاباتی تدارک دیده شده، یک اقدام و نمونه بارز بهره‌برداری و سوءاستفاده آشکار از امکانات عمومی و بیت‌المال برای انتخابات است که کاری خلاف شرع و قانون به شمار می‌رود.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان‌ اینکه تأمین منابع هزینه‌ای برپایی این همایش مشخص نیست، اظهار داشت: آیا آب‌کشی و جاده‌کشی روستا‌ها، بیمه بازنشستگان، حمایت از تولید برای اشتغال جوانان و تکمیل پروژه‌های مهر‌ماندگار مهم‌تر است یا برگزاری میتینگ انتخاباتی؟
اما جشن استادیوم آزادی واکنش سخنگوی شورای نگهبان را هم درپی داشته است. «عباسعلی کدخدایی» در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس و جریانات سیاسی و گروه‌های مردمی برای رسیدگی شورای نگهبان به مراسم صد هزار نفری دولت در استادیوم آزادی به فارس، گفت که ماده ۶۸ قانون انتخابات بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی به مفهوم عام آن تصریح دارد.
کدخدایی گفته: «بر اساس قانون استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی به هر شیوه و با هر وجهی ممنوع است و در این خصوص تفاوتی به کسانی در نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی و دولتی به امکانات دسترسی دارند و کسانی که فاقد این دسترسی هستند، وجود ندارد‌».
فرمانده نیروی انتظامی هم چند روز قبل از برگزاری مراسم با آن مخالفت کرده بود. سردار اسماعیل احمی مقدم گفته بود: «برگزاری این مراسم در استادیوم یکصدهزار نفری بهانه‌های مختلفی را به دست گروه‌های رقیب در انتخابات داده تا مدعی شوند که انتخابات ما ناسالم است. این موضوع می‌تواند اعتماد عمومی را خدشه دار کند. این موضوع پیامدهای سیاسی بسیاری داشته و می‌تواند آغازگر مشکلاتی در فضای سیاسی و انتخابات باشد‌».
به گفته رئیس پلیس کشور برگزاری این مراسم با توجه به محدودیت‌های خدماتی و رفاهی ورزشگاه مشکلاتی را برای حاضران پدید می‌آورد.
دامنه انتقاد از جشن استادیوم آزادی البته فرا‌تر از این‌ها بود. علاوه بر انتقاد حجت الاسلام حمید رسایی از این اقدام دولت، لحن «غلامعلی حداد عادل» هم با «لشکرکشی» دانستن این جشن گفته: «بنده صریحا مخالف این موضوع هستم و آن را خلاف شعارهای صرفه‌جویانه دولت می‌دانم.
‌اگر این صدهزار نفر حداقل ۵۰۰ هزار تومان هزینه بر دوش ملت به دلیل آمدن به تهران و اقامت در آن بگذارد، رقم بسیار بالایی می‌شود که نیازی نیست برای تشکر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی اینچنین لشکرکشی شود‌».
لذا اگر در برگزاری این همایش از منابع دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی هزینه شده باشد خلاف قانون است؛ همچنین اگر خبرنگاران بخواهند می‌توانیم نامه سازمان بازرسی را در اختیار رسانه‌ها گذاریم».اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از برگزاری چنین جشنی، از دستگاه های مربوط خواست اجازه ندهند این مراسم با هزینه بیت المال برگزار شود.

منبع :تابناک ،فرهنگ نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب