پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:41:53 - سه شنبه 23 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شبکه های اجتماعی را حذف کنید/ بهترین استعدادها در شهرستان رابر است
مصدقه شیخ حسینی گفت: نیاز نیست هیچ مراسمی شرکت نکنید، ولی همان مقدار که در خانه درس می خوانید واقعا مفید باشد و شبکه های اجتماعی را حذف کنید، من در مراسمات و جشن ها شرکت می کردم ولی قبل از امتحانات نهایی وات ساپم را حذفم کردم ،واقعا وقت زیادی از بچه ها می گیرد، خیلی مشغولشان می کند.

به گزارش “صبح رابر”؛ سال ۸۱ بود که  خانم‌ سعیده‌ امیرتیموری‌ رتبه‌ ششم‌ کنکور را در رشته‌ علوم‌ انسانی‌ از شهرستان رابر با وجود مشکلات مناطق‌ محرم  کسب نمود و  هر ساله  دانش آموزان زیادی دراصلی ترین  آزمون علمی  سالانه کشور موفیقیت هایی  کسب نمودند .

نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ اعلام شد و  چند نفر از دانش آموزان شهرستان رابر رتبه های دو  رقمی و سه  رقمی کسب نمودند.

مصدقه  شیخ  حسینی  ۱۸ سال دارد ساکن شهرستان رابر ، در دبیرستان فرزانگان  شهرستان بافت  درس خوانده و رتبه  ۸۷ رشته  ریاضی منطقه و ۲۵۶زبان  را کسب نموده ، در ادامه مصاحبه ای با وی داشتیم  که خواندن آن خالی از لطف نیست .

۵۱۱۳

صبح رابر: عوامل موفقیت  خود را  چه می دانید؟

علت های زیادی داشت اول انگیزه ، دوست داشتم  در دانشگاه مطرحی درس  بخوانم و  خیلی برایم مهم بود که در چه دانشگاهی درس می خوانم و همچنین  پدر و مادرم  خیلی  برایم زحمت  کشیدند می خواستم  یک  جوری  زحمات شان را   جبران  کنم.

صبح رابر: در کنکور چقدر درس خواندید؟

برای موفقیت خوب باید درس بخوانید و ساعت مطالعه  زیاد مهم  نیست مهم  اینکه موقعی درس می خوانید با تمرکز درس  بخوانید  من ساعت مطالعه خودم بالا نبود روزی  ۴ یا ۵ ساعت  درس می خواندم  ولی واقعا  هنگام درس خواندن  تمرکز داشتم هواسم به  کتابم  بود، بعضی ها۱۰ تا ۱۲ ساعت  می خوانند  اما  در آن  ۳ یا ۴ ساعت مفید از آن در نمی آید اگر  بتوانید زیاد و با تمرکز بخوانید  فوق العاده است و خیلی هم  خوب می شود.

صبح رابر: چرا رشته ریاضی را انتخاب کردید؟   

اولین  ملاک من علاقه بود البته آن موقع بازار کار را در نظر نگرفته بودم، با  درس های  خواندنی مشکل داشتم با ادبیات  و زیست راحت کنار نمی آمدم  ولی ۲ساعت مسائل  ریاضی و فیزیک  را  حل می کردم و متوجه  گذر زمان نمی شودم  ولی درس ادبیات هر ۵ دقیقه ای یکبار نگاه می کردم که این  یک ساعت ادبیات که برای  خودم  گذاشته ام  تمام شود .

وهمچنین رتبه آوردن در رشته ریاضی نسبت به رشته  علوم تجربی  خیلی راحتر است،  تراکم  جمعیت آن  کمتر و راحتر می شد رتبه آورد.

صبح رابر: دوست دارید چه رشته ای قبول شوید؟

دوست دارم مهندسی صنایع  صنعتی شریف تهران  قبول شوم

صبح رابر: چرا مدارس تیزهوشان بافت را برای تحصیل انتخاب کردید؟

من ۷ سال در مدارس تیز هوشان و فرزانگان بافت درس می خواندم، دوره  ابتدایی ام که تمام شد راهنمایی و دبیرستان را در بافت درس خواندم، دلایل  زیادی دارد، متاسفانه بچه های رابر آنطور که باید نتیجه نمی گیرد، در مدارس بافت چه فرزانگان و  تیزهوشان، رقابت بیشتری دارندو رقابت در بچه های رابر خیلی نیست .

صبح رابر: چند نفر از بچه های رابر در کلاس شما بودند و آنها چه رتبه هایی کسب کردند؟

کلاس ما ۱۲ نفر بود و ۵ نفر آنها رتبه زیر هزار کسب  نمودند که ما سه نفربچه رابری بودیم و هر سه رتبه زیر هزار شدیم، خودم رتبه ۸۷، فاطمه میر گنجانی  ۳۴۷ و عزل سلاجقه  ۷۲۲ و همچنین در سال  قبل رتبه  های  خیلی خیلی خوبی داشتیم اگر۱۷ یا ۱۸   نفردربافت رتبه های زیر هزا  داشت  ۷ و ۸ نفر آن  رابری بودند رتبه ۷۲ خانم  شمس الدینی ، ۱۱۶ آقای فیروزی، ۳۸۰شعبانی، ۲۰۷عطایی،رتبه۴۰۰ آرزوشمس الدینی، زینب شمس الدینی رتبه ۸۳رشته تجربی  وخیلی از افراد دیگر ولی  متاسفانه به اسم  بافت تمام می شود هیچ اسمی از رابر نیست، چون دانش آموز بافت حساب می شود.

صبح رابر: توصیه شما به دانش آموزان  رابری جیست؟   

بچه ها از تفریحات خود نگذرید ولی  شبکه های اجتماعی را خواهش می کنم حذف  کنید  با برنامه  ریزی درس  بخوانید  هر چند ساعتی که درس می خوانید تمرکز داشته باشید، با  دقت  درس بخوانید  قدر زحماتی که برایتان  کشیده اند پدر و مادر و  اطرافیانتان را بدانید اگر رتبه هم  بیاورید بیشتر خوشحالی اش برای خودتان است و سختی ها یکسال است آنقدر زود  می گذرد  که اصلاً باور نمی کنید،  منبع  خوبی را برای درس خواندن انتخاب کنید  و کسی  بتواند  ثبت نام در  قلم چی  کند  خوب است طبق برنامه  پیش بروید،تا درس ها را به طور کامل خوانده شود و خیالت  تخت می شود  همه را تمام  کردید وخودتان را  اصلاً دست کم  نگیرید، استعدادی که  بچه های رابر دارند  هیچ کدام از  بچه ها  ندارد .

صبح رابر: چه  صحبتی با مسئولین دارید؟

به نظر من  باید مسئولین برنامه ریزی کنند  بیشتر  اهمیت به بچه های کنکوری بدهند و میزان موفقیت یک مدرسه را از روی  نتیجه ای که در کنکور می گیرند می سنجند، فلان مدرسه  تعداد قبولی در  کنکور زیاد داشته پس  همان مدرسه را برای  درس خواندن انتخاب می کنند دبیران هم مهم  است.

دبیر های مطرحی در بافت تدریس می کند رابر هم  دبیرهای  بسیار مطرح مثل آقای  فیروزی دبیر ریاضی  آقای مهدی پور  دبیر شیمی دارد اما  این چند نفر کافی نیست همه باید تلاش کنند که بچه ها رابر نتیجه بگیرند درحالی که از نظر استعدادی واقعا بچه های رابر با استعدادترند و اگر بخواهیم  بگوییم  بچه های بافت و سیرجان نتیجه می گیرند این به خاطربا استعدادی آنها  اصلاً نیست و بچه های رابر استعداد دارند ولی خوب به آنها بها داده نمی شود،این عوامل بیرونی ۴۰ یا  ۵۰ درصد در موفقیت تأثیر دارند و باید بچه های رابر انگیزه داشته باشند خودشان بخواهند و تلاش کنند بچه های رابر قدر نمی دانند سال گذشته ۲یا ۳ دبیر مطرح را دعوت کردند ولی استقبال نکردند.

بچه ها و خانواده ها باید استقبال  داشته باشند و  تلاش  خودشان هم  خیلی مطرح است بچه ها خودشان زحمت بکشند تا به آن نتیجه ای که می خواهند برسند.

dsc05115

صبح رابر: از مشکلات سد راه تحصیل تان برایمان بگویید

من هفت سال،  اول  صبح  می رفتم بافت و بعداظهربرگشتم ، ساعت یک ربع به سه به خانه  می رسیدم ، خیلی سخت بود خسته تا نهار و استراحت می کردید ۶ می شود  نسبت به سایر بچه ها  ۲ یا ۳ ساعت  عقب می ماندم.

مسیر رفت و برگشت  ۴ یا ۵ سال با مینی بوس و  ۲یا۳ سال  شخصی و کرایه ها اوایل  کمتر بود و  ماه های اخر به  ۱۵۰هزار تومان  می رسید،  آموزش و  پرورش به هیچ عنوان تقبل نکردنداوایل  رفتیم اموزش  پرورش رابر گفتند به ما هیچ  ربطی  ندارد  شما دانش آموز  شهرستان بافت  هستید، رفتیم  آموزش  پرورش بافت گفتند:  شما  دانش آموزان ساکن رابرهستید و هیچی برای ما  قائل نشدند.

آنجا  که شهر خودت  نیست بچه های مدرسه می گفتند مگر شهر شما  مدرسه  ندارد آمدی  اینجا درس  بخوانید از این جور حرفها می زدند ولی خب باید تحمل کرد.

رابر امکانات به آن صورت زیادی ندارد من به شخصه، هیچ  کلاس کنکوری  شرکت  نکردم، در کنار هر کتاب درسی یک  کتاب تست داشتم خصوصا  سال  آخر اصلاً  نیازی به تشریحی خواندن  زیاد نیست  آنقدر به  کتاب مسلط باشید و  موضوع را آنقدر خوب  فهمیده باشید  که هر تستی مطرح کنند  بتوانید آن تست را بزنید، باید به بچه  های  رابر بها داده شود و خودشان هم بخواهند و  پیگیر باشند و از  دبیرهای مطرحی که برایشان می آیند و  دبیرانی که هستند واقعا  استفاده ببرند و  قدر بدانند.

ما این همه سال بافت رفتیم که از یک دبیر خوب و از شرایط  خوب  استفاده  کنیم وقتی شرایط همین جا برای بچه ها فراهم شود  چرا باید به بافت بروند!،  خیلی سخت است هفت سال آمد و رفت،  بچه های خودشان دوست  دارند  در شهر خودشان درس بخوانند  من  دوست دارم اگر رتبه هم می آورم  برای  شهر خودم باشد، به اسم رابر  باشد  البته دبیران و مسئولان بافت هم  زحمت کشیدند که ما به اینجا رسیدیم، آنها  بها به بچه های کنکوری می دهند، پیگیر کار بچه های کنکوری شان هستند حالا  اگر آزمون  بیرون  شرکت می کنند پیگیر آزمون هم بودند، همین انگیزه ها را بیشتر می کرد،‌ بچه ها  بیشتر  تقویت  می شودند به نظر من  واقعا  باید مسئولان  رابر  بخواهند یک شهرستان با این همه استعداد، خیلی بد است که  از بچه های با استعداد رابر  رتبه آنچنانی نداشته باشیم .

صبح رابر: از چه سالی  و چگونه برای کنکورشروع کردید؟  

از تابستان  سال  چهارم  که قرار بود من  پیش دانشگاهی بروم  شروع کردم،  ساعت مطالعه زیاد نبود میانگین  ۴ ساعت  در  روز، به نظرم موفقیت اینکه وقتی درس می خوانی واقعا درس بخوانی  نیازی نیست از تفریح خودت بزنی،  نیاز نیست هیچ مراسمی  شرکت نکنید، ولی همان مقدار که در خانه درس می خوانید واقعا مفید باشد و  شبکه های  اجتماعی را  حذف کنید،  من  در  مراسمات و جشن ها شرکت می کردم ولی  قبل از امتحانات  نهایی  وات ساپم را حذفم  کردم ،واقعا وقت زیادی از بچه ها می گیرد، خیلی  مشغولشان می کند، خودت  باید  بخواهید من  نمی توانم این اشتباه محض است ؛ آزمون ها برنامه ای هم کمک  می کند من قلم چی امتحان می دادم.

صبح رابر:  درخواست شما از آموزش و پرورش شهرستان رابر چیست؟

خواهش می کنم  به فکر بچه ها باشید، برنامه ریزی کندهمه تلاش کنید مدرسه رابربه حدی برسد که بچه ها دیگر نخواهند به  بافت بروند، بچه ها فقط به خاطر موفقیت شان بافت می روند، آنها می خواهند در یک مدرسه ای درس بخوانند که تا یک حدی تضمین شده باشد کاری کنیم که  بچه ها رتبه  بیاورند،  تلاش کنیم ، دبیران خوبی که در شهرستان داریم استفاده کنیم و  اگر نداریم  دعوت  کنیم، کلاس بگذاریم، بچه ها هم استقبال می کنند و کسی که بخواهد به جایی برسد  مطمئنا بچه ها و  خانواده ها  استقبال می کنند یک برنامه ریزی درست و صحیح مخصوصا برای  بچه های سال  آخر مهم است.

صبح رابر: از دغدغه های تان برایمان بگویید؟

دغدغه اصلیم در حال حاضر انتخاب رشتهبود که  اول تبریک  به خاطر رتبه و بعد موج منفی به خاطر بازار کار می گویند  ۱۰ سال  تهران  درس  بخوانید و اخرش بیکار هستی موج منفی زیادی داشت ، و بازتاب  خیلی خوبی نداشت  مهم علاقه است  .تشویق می کردند بچه را به رشته  تجربی که  بازار کار دارد بلاخره بیکار نمی مانید.

صبح رابر: از چه سالی عضو کتابخانه شدید؟ و آخرین کتاب غیر درسی که مطالعه کردید و بترین کتاب غیر درسی که مطالعه کردید چه بود؟

ابتدایی بودم عضو  کتابخانه شدم تا  یک سال  قبل از کنکور کتاب های غیردرسی زیاد می خواندم و آخرین کتابی که خواندم  زندگی نامه  آقای کورش بود، نمی خواهم شعاری  صحبت کنم  ولی بهترین کتابی که خواندم قرآن و زیارت عاشوراست، آدم  با خواندن  قرآن احساس آرامش می گیرد.

صبح رابر: سخن آخر

برای  همه معلمانم خصوصاً خانم  عبدالله پور معاون و خانم  رجایی دبیر زبان  آرزوی موفقیت می کنم  هیچ  چیز به اندازه اینکه نام شهرمان  بدرخشد و بچه ها افتخاری برای شهرشان باشد، آدم را خوشحال نمی کند .

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب