پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:43:16 - چهارشنبه 31 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران زیر چتر امنیت نیروهای مسلح/ رونمایی از موشک ذوالفقار و سامانه های موشکی خاتم ۵ و ۷
مراسم رژه نیروهای مسلح صبح امروز همزمان با ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رژه نیروهای مسلح صبح امروز همزمان با ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

 

عربستان را خلع سلاح اسلامی،انسانی و قانونی می کنیم/برادران عرب خوزستان به تنهایی کفایت آل سعود را می کنند

 

عربستان را خلع سلاح اسلامی،انسانی و قانونی می کنیم/برادران عرب خوزستان به تنهایی کفایت آل سعود را می کنند

سرلشکر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رژه نیروهای مسلح که همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلاء مدیریت در جهان اسلام را مشاهده می‌کنید که جنگ و خونریزی را به دنبال دارد. این شرایط بیانگر پیام غدیر است که هدایت جامعه مگر با مدیریت انسان‌های صالح، امکان‌پذیر نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد زندگی، کار، درآمد، پیشرفت و نشاط و شادابی در جامعه وجود نخواهد داشت. بنابراین امنیت، فراتر از کارهای عادی است. اگر پیشرفت و آرامش را می‌خواهیم، ابتدا باید امنیت وجود داشته باشد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بهترین سند برای این ادعا، نگاه به دهه اول انقلاب اسلامی است که ناامنی و ترور و شورش در استان‌های کشور را صادر کردند و در آن دوران دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده‌ایم. مسئولان هنوز نتوانسته‌اند در خوزستان عقب‌ماندگی‌های آن دوره را جبران کنند و این نشان می‌دهد که جنگ و ناامنی چه تبعاتی دارد و اهمیت امنیت را نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به شرایط پس از دهه نخست انقلاب گفت:در ۲۰، ۳۰ سال اخیر عده‌ای همواره تلاش می‌کردند که جنگی راه بیاندازند اما موفق نشدند. در کنار ما کشورهای ناامنی وجود دارد. در سوریه و عراق میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. امروز در بحرین، یمن و حتی ترکیه ناامنی وجود دارد. در عربستان نیز خفقان و استبداد بزرگ‌ترین ناامنی است اما با این حال، ایران ما از امنیت کامل برخوردار است؛ لازم است این امنیت حفظ شود و باید این امنیت عمق پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم حفظ امنیت اظهار کرد: امنیت بدون ایجاد اقتدار امکان‌پذیر نیست، برای حفظ امنیت باید اقتدارسازی کنیم و خودمان باید تانک و موشک‌های خود را بسازیم؛ این اتفاقی است که برای نخستین بار پس از ۳۰۰ سال در کشور در حال رخ دادن است. در دوره‌های قاجار و پهلوی، آمریکا و انگلیس با ندادن فشنگ، شاهان ما را اداره می‌کردند اما امروز اگر هواپیما و موشک هم ندهند، هیچ تاثیری ندارد.

رضایی افزود: در تسلیحات نظامی ۱۰ برابر اقتصاد، در تحریم بوده‌ایم. در دوران دفاع مقدس در زمانی که دشمن خرمشهر را به تصرف خود در آورده بود، حتی صدور سیم خاردار را به ما ممنوع کرده بودند و در مقابل هر چه را که دشمن می‌خواست، در اختیار او قرار می‌دادند و حتی سلاح‌های شییمایی به دشمن بعثی دادند اما این معجزه بزرگی بود که تمام این بندها را توانستیم بشکنیم.

وی با بیان این‌که اقتدار ایران اسلامی باید ادامه پیدا کند، گفت: هر چه بُرد موشک‌های ما بیشتر باشد، جنگ کمتر اتفاق می‌افتد و امنیت ما بیشتر می‌شود. کسانی که نگران قدرت نظامی ما هستند، هراس دارند که به ایران حمله کنند و وای به آن روز که کشورهای اطراف ما احساس کنند که اگر به ایران حمله کنند، اتفاقی نخواهد افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تقویت اقتدار نظام در کشور عنوان کرد: در کانون این اقتدار،‌ نیروهای مسلح هستند که به خوبی وظیفه خود را می‌دانند و مرتبا در آمادگی و گوش به فرمان رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا هستند. نیروهای مسلح از مرزها تا منازل وظیفه خود را می‌دانند و به خوبی مطلع هستند که چگونه باید عمل کنند.

رضایی ادامه داد: همچنین نیروهای مسلح متوجه هستند دست‌هایی وجود دارد که به دنبال آن است تا بین مردم و نیروهای مسلح تفرقه ایجاد کند. هم ارتش و هم سپاه آگاه هستند و هیچ‌وقت برادری و وحدت خود را از دست نمی‌دهند. شهدای بزرگی در این کشور از سپاه و ارتش در کنار هم مبارزه کرده‌اند و در عملیات‌های دفاع مقدس، خون ارتش و سپاه با هم عجین شده است؛ این باور و وحدت مهم‌ترین سرمایه در قدرت است.

وی با اشاره به اهمیت قدرت‌سازی گفت: هم قدرت‌سازی و هم استفاده از قدرت مهم است. باید پیش از وقوع جنگ، از قدرت استفاده کرد تا جنگی رخ ندهد و هم در شرایط ناامنی باید در کمترین زمان و با کمترین هزینه، ناامنی را برطرف کرد. امروزه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا به خوبی می‌داند که چگونه از اقتدار کشور باید استفاده کرد. فرماندهان نیروهای مسلح نیز می‌دانند چه موقع باید دشمن را تهدید کرد و چه موقع تهدید دشمن را خنثی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: کشورهای اطراف به بدترین شیوه از قدرت نظامی استفاده می‌کنند. وضعیت عربستان و ترکیه را باید مشاهد کرد، آنها الفبای استفاده از قدرت را نمی‌دانند، ابتدایی‌ترین اصول استفاده از نیروهای مسلح را نمی‌فهمند و آن را درک نمی‌کنند. اما در ایران استفاده از قدرت به منظور بازدارندگی است تا جنگی رخ ندهد.

رضایی با بیان این‌که وظیفه نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جنگ است، گفت: شاهد آن هستیم که در سه، چهار سال گذشته عربستان بارها تلاش کرده که ما را عصبی کند. جهان شاهد است که چگونه عربستان با توهین کردن و فشارهای غیرانسانی و غیراسلامی همانند کشتار حجاج در خانه خدا، تلاش می‌کند ما را وارد درگیری کند اما ما صبر و تحمل می‌کنیم. برای آن‌که سیاست ما این است که با صبر و تحمل فرصتی را ایجاد کنیم تا در زمانی که کوچک‌ترین غلطی بکنند، آنچنان سیلی به گوش آنها بزنیم که از جای خود بلند نشوند. عربستان باید بداند که در پشت این صبر و تحمل، یک حکمت سیاسی وجود دارد.

وی افزود: عربستان و آل‌سعود بدانند که اگر ایران از خود بردباری و نجابت نشان می‌دهد، در آن یک حکمت سیاسی و نظامی نهفته است. ما اکنون عربستان را خلع سلاح اسلامی، انسانی و قانونی می‌کنیم و مشروعیت را از عربستان می‌گیریم تا اگر کوچک‌ترین غلطی از جانب آنها رخ دهد، با سیلی ما مواجه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم نیست تمام ملت ایران با متجاوزی مانند آل‌سعود مواجه شود بلکه مردم خوزستان و برادران عزیز عرب خوزستان، کفایت همه آل‌سعود را می‌کنند و همان‌گونه که در دفاع مقدس و مواجه با صدام حسین، نخستین شهدای ما برادران عرب بودند. نخستین کسانی که در برابر ارتش بعثی ایستادگی کردند، برادران عرب خوزستان بودند. تمام مردم خوزستان از اقوام مختلف عرب، بختیاری، لر، دزفولی، بهبهانی و شوشتری در انقلاب و دفاع مقدس دین خود را ادا کرده‌اند و همواره آمادگی کامل را دارند.

رضایی گفت: بهتر است آل‌سعود و کشورهایی که طمع دارند، به این فکر کنند که در بردباری ملت ایران چه حکمتی نهفته است و بیشتر به خود بیاندیشند؛ اقتدار نیروهای نظامی ایران و آمادگی ملت ایران از وقوع هر جنگی جلوگیری می‌کند.

 

 

هر تلاش و اظهارنظری برای تضعیف توان دفاعی بازی در زمین دشمن است

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم صبح امروز رژه نیروهای مسلح که در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد. طی سخنانی اظهار داشت: راهبردها و برنامه‌های دفاعی نیروهای مسلح ایران هوشمندانه و دقیق و متناسب با تامین امنیت در داخل و خارج از کشور و پاسخگویی سریع، قاطع، به موقع و موفق به تهدیدات جبهه دشمن طراحی و پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که آمادگی‌های دفاعی در طراز ایران اسلامی و در سطح قابل قبولی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تجربه ۳۸ سال گذشته به ویژه دوران پرافتخار دفاع مقدس موجب شده که در عرصه استقلال حوزه دفاعی و نظامی و دستیابی به سامانه‌ها و فناوری‌های دفاعی نیروهای مسلح با خلاقیت و ابتکار با آمادگی کامل مسیر  اتکای خود را پیش ببرند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در این جهت طراحی و تولید سامانه‌ها و تجهیزات دفاعی در حوزه‌های مختلف دریایی، زمینی، هوایی، موشکی با قدرت ادامه خواهد یافت و اقدام اخیر رژیم جنایتکار آمریکا در ارائه یک بسته حمایتی نظامی از رژیم صهیونیستی که تلاشی مذبوحانه برای تامین امنیت پوشالی این رژیم است ما را در قدرت‌افزایی نظامی خود مصمم‌تر می‌سازد.

وی بیان کرد: آزمایش‌های نظامی و رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طبق جدول و زمان‌بندی تعیین‌شده  ادامه خواهد یافت و تحت هیچ شرایطی مورد تغییر نخواهد گرفت و هرگاه ما صلاح بدانیم آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: ما باید همواره در وضعیتی باشیم که در عرصه نبرد و مقابله با دشمن از هیچ تهدیدی غافلگیر نشویم و این آمادگی‌ها و سامانه‌های دفاعی ما هستند که در روز مبادا دشمن را غافلگیر خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر ما خواهان صلح و جلوگیری از وقوع جنگ هستیم که اینطور هم هست تنها با قدرتمند شدن ساختار دفاعی نظامی کشور است که می‌توان به آن رسید. در واقع پیشرفت و امنیت دو روی یک سکه هستند لذا با ارتقای توان بازدارندگی و توان دفاعی راهبردی می‌توان دشمن را از خیال‌پردازی نسبت به جنگ بر حزر داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با الهام از آموزه‌های تاریخی و منویات فرمانده معظم کل قوا انقلابی فکر می‌کنند، انقلابی عمل می‌کنند واین را مشی تغییرناپذیر قرار دادند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: تجربه دفاع مقدس و رشادت‌ها به ما آموخته است که باید با اشراف اطلاعاتی عمیق همواره مراقب غافلگیری راهبردی باشیم. به این جهت تمامی تحرکات دشمن در منطقه تحت رصد دقیق و موشکافانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و قاطعانه می‌گوییم ما قادر به تحلیل و خنثی‌سازی تحرکات دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قبل از اقدام خواهیم بود.

وی افزود: امنیت و آرامش کشور مرهون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس و تداوم آن به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش و سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و تلاشگران صنعت دفاعی است بنابراین هر تلاش و اظهارنظری برای تضعیف این توان ارزشمند ناآگاهی و بازی در زمین دشمن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان لنگرگاه ثبات در منطقه پرآشوب منطقه غرب آسیا هر گونه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه ارزیابی می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات منطقه را امنیت خود می‌دانند و همچنین چشم‌داشتی به خاک دیگران ندارد و برای هیچ کشوری در منطقه تهدید نیست.

سرلشکر باقری گفت: شبکه استکبار و صهیونیست امروز در شرایط دشواری قرار دارد. آنها دوران جدیدی را در منطقه تجربه می‌کنند که بارزترین خصیصه آن پایان هژمونی و سلطه آمریکا در منطقه و تزلزل اساسی در پایه‌های حاکمیت رژیم صهیونیستی است. تغییر آثار موازنه قدرت به نفع محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در حال وقوع است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

وی بیان کرد: دشمنان از توانمندی این ملت و محور مقاومت دچار وحشت راهبردی شده است لذا با خرید انواع تسلیحاتی، تربیت و حمایت تروریست‌ها و دغل‌بازی تلاش می‌کنند با محدودیت‌ها و فشارها را بر محور مقاومت افزایش دهند و با نگرانی در پی جلوگیری از الگوبرداری کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: موفقیت‌های محور مقاومت در پی جنگ‌های نیابتی و مقابله با تروریست‌ها را شکست خود می‌دانند، هدف نهایی آمریکا و رژیم صهیونیستی و و سایر حامیان تروریست‌های تکفیری در جنگ‌های تکفیری و نیابتی و فتنه‌های تروریستی نابودی زیرساخت کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق و حذف آنها از محور مقاومت و ایجاد نوعی احساس نیاز و ضرورت اتکا به آمریکا است، از بین بردن محور مقاومت، از بین بردن محور مقاومت ایران، سوریه و لبنان را در راستای منافع رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند و در نهایت به دنبال مقابله با افزایش نفوذ و توسعه محور مقاومت هستند که به فضل الهی تحقق نمی‌یابد.

 

 رژه نیرو های مسلح در استان چهارمحال و بختیاری

رژه بزرگ نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رضا محمد سلیمانی سردار سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری و فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای نظامی و انتظامی در مقابل استانداری برگزار شد.

سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مراسم رژه نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته ولایت و امامت اظهار کرد: ما باید به نسل حاضر برنامه هدفمندی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه لازم است گنجینه‌ای از واقعیت‌ها و ارزش‌های اسلامی را به جوانان نشان دهیم تاکید کرد: پیروزی غرورآفرین ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بر متجاوزین شیطان‌صفت باید برای نسل جوان بازگو شود.

سردار محمدسلیمانی یادآور شد: دفاع مقدس مظهر حماسه، آرمان‌خواهی، ایثار و ازخودگذشتگی است و دفاع مقدس برترین فضایی است که جامعه می‌تواند به آن ببالد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس سالگرد یک تجاوز نیست بلکه بزرگداشت یک حماسه عظیم است افزود: هشت سال دفاع مقدس مظهر و تجلی همه روحیات خوب و سازنده‌ای است که می‌تواند به حقیقت بپیوندد.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ برکات زیادی بود و ما از آن‌ها بهره بردیم اضافه کرد: در این هشت سال توانستیم عظمتی که در پرتو دفاع مقدس و ایثار ایثارگرانی که آن را بوجود آوردند را در یک برنامه هدفمند به مردم ارئه دهیم و این باعث استحکام نظام می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این موضوع که سپاه، رزمندگان، نیروهای نظامی و ارتش در سایه ولایت ایستاده‌اند تا مردم از نظام اسلامی بهره گیرند یاس و ناامیدی دشمن را به همراه دارد و ما امروز تنها قسمتی از توانمندی نیروهای مسلح را ارائه دادیم.

 

 رژه نیرو های مسلح در استان هرمزگان
رژه ملی ۳۱ شهریور بندرعباس با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار آب های نیلگون خلیج همیشه فارس با اقتدار تمام برگزار شد.
 رژه نیروهای مسلح در استان همدان برگزار شد
همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح استان همدان با حضور مسئولان استان، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راه دانا؛ در همدان و مرکز استان، این مراسم در میدان باباطاهر همدان برگزار شده و نیروهای مسلح از مقابل جایگاه رژه رفته و  باردیگر اقتدار، عزم و اراده خود را در حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

یگان هایی از پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، تیپ زرهی مستقل شهید قهرمان، سپاه انصارالحسین(ع)، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه ناحیه همدان، نیروی انتظامی و بسیج محلات در این آیین حضور داشتند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان در این مراسم گفت: نیروهای مسلح مایه افتخار و رمز پیروزی اتحاد بین مردم و نیروهای مسلح برای دفاع از ملت و میهن و نظام اسلامی هستند.

امیر رحمان افسری افزود: هشت سال جنگ تحمیلی با هداست امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با سربلندی پایان یافت و همه نیروهای مسلح و ملت باوجود نداشتن آمادگی و غافلگیری در برابر دشمن بعثی ایستادگی کرده و به زیبایی، رسالت خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه امروز نیز این گونه است، اظهار کرد: نیروهای مسلح با اقتدا به راه شهدا، آمادگی خود را حفظ کرده و به رهبری فرمانده کل قوای ایران برای دفاع از شرافت و عزت نظام جمهوری اسلامی تا سر حد جان ایستاده اند.

افسری تصریح کرد: رمز موفقیت ما این است که نیروهای مسلح، متحد و هم عهد تحت فرماندهی فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری بوده هستند.

 

رژه نیروهای مسلح یزد در آغازین روز هفته دفاع مقدس

صبح امروز همزمان نیروهای مسلح یزد با رژه مقابل نماینده ولی فقیه و مسئولان یزد، اقتدارو صلابت نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

 

اقتدار نیروهای مسلح خراسان جنوبی در رژه ۳۱ شهریور

رژه اقتدار نیروهای مسلح خراسان جنوبی در رژه ۳۱ شهریور در بیرجند با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

 

رژه بزرگ نیروهای مسلح در زنجان برگزار شد

 

دلاور مردان ارتش و سپاه و رادمردان نیروی انتظامی و بسیجیان جان‌برکف در استان زنجان امروز در محل برگزاری رژه نیروهای مسلح در زنجان اقتدار و عزت خود را به نمایش گذاشتند.

استاندار زنجان، امام جمعه زنجان، فرماندهان سپاه انصارالمهدی(عج) و تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان و جمع زیادی از مسئولان و مردم زنجان در این آیین حضور داشتند.
شرکت‌کنندگان در رژه نیروهای مسلح اقتدار مثال‌زدنی خود را نشان دادند تا بگویند که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، همواره آماده‌اند.

رژه نیروهای مسلح در زنجان

رژه نیروهای مسلح در زنجان

رژه بزرگ اقتدار نیروهای مسلح در کرج برگزار شد

رژه بزرگ نیروهای مسلح با حضور یگان‌های پیاده و محمول از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همزمان با ۳۱ شهریور (اولین روز هفته دفاع مقدس) در کرج آغاز شد.
در این مراسم ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی استان البرز توان رزمی نیروها و آمادگی یگانهای خود را به نمایش خواهند گذاشت. همچنین این مراسم با حضور مسئولین استانی اعم از استاندار البرز، نماینده ولی فقیه استان،  اعضای شورای تامین، خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در جایگاه آغاز شد.

 

آغاز رژه بزرگ اقتدار در کرج

استاندار البرز در این مراسم با اشاره به تاریخچه تهاجم  رژیم بعثی به ایران انقلابی گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس این بود که به دنیا ثابت شد ما جنگ طلب نیستیم  و تا پای جان از تمامیت ارضی و ارزشهای خود دفاع میکنیم.

وی افزود: ما ثابت کردیم تنها تعیین کننده پیروزی در میدان جنگ صلاح و مهمات نیست بلکه ایستادگی مردانه با توکل و معنویت است و رزمندگان ما با اتصال به قدرت لایزال الهی و ولایتمداری در حالی که حداقل امکانات را در اختیار داشتند تمام معادلات دشمن را بهم ریختندو او را به زانو در آوردند.

سید حمید طهایی ادامه داد: اکنون نیز صحنه دفاع عوض شده است و همانگونه که آن روزگار با دستان خالی از داشته های خود دفاع کردیم امروز نیز در جنگ اقتصادی با کار و تلاش مضاف در حوزه های اقتصادی و تولید با همان رو حیه ایثار گری به پیروزی خواهیم رسید.

استاندار البرز ادامه داد: امروز مسئولین کشور و مردم باید دست در دست هم وحدت خود را در مقابل دشمنان حفظ نمایند و با ایثارگری در زمینه های خود کفایی ، اتکا به اقتصاد داخلی، تلاش در جهت رونق و توسعه صادرات بتوانند کشور را به سمت برون رفت از مشکلات هدایت کنند.

ارشد ناجای استان البرز، امیر سرتیب دوم، نوذر نعمتی در مراسم رژه اقتدار کرج که با حضور نیروهای مسلح و یگان‌های پیاده و سواره ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در بلوار ماهان برگزار شد گفت: امروز در اقصی نقاط دنیا آوازه اقتدار ایران اسلامی پیچیده است و آزادیخواهان جهان از ما الگو برداری می کنند و اینها همه ثمره ایستادگی ها و جانفشانی های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و از جان گذشتگی آنان است.

وی افزود: اینچنین روزی که گرد هم جمع می شویم برای این که یادمان نرود همیشه باید در حال دفاع و آمادگی باقی بمانیم و این آمادگی داشتن برای جنگیدن نیست بلکه برای دفاع است.

این مسئول خاطر نشان کرد: امنیت نظام در گرو ایستادگی و وحدت بین مردم و مسئولین آن است و همین مسئله است که چشم طمع دشمنان را به داشته های نظام جمهوری اسلامی کور کرده است.

ارشد ناجای استان البرز در پایان گفت: نظام اسلامی ایران خیال حمله و تهاجم به هیچ کجا را ندارد ولی برای دفاع از ارکان خود تمام وقت ایستاده است .

در ابتدای این مراسم از چند خانواده شهید به نمایندگی از تمام خانواده شهدای استان البرز تقدیر شد

آغاز رژه بزرگ اقتدار در کرج

 

رژه نیروهای مسلح استان مازندران

 

 

 

 

 

 

 

 رژه نیروهای مسلح استان قزوین
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح استان قزوین  با اجرای رژه و حرکات رزمی، قدرت و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قزوین در مقابل لشگر ۱۶ زرهی اظهار کرد: فرمان کسب قدرت، توانمندی، آمادگی دفاعی و سرکوب دشمنانِ بندگان خدا در همه عالم، از سوی خداوند صادر شده است.

وی تصریح کرد: تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، که مجوزشان را از وحی و قرآن گرفته‌اند، با نیروهای مسلح در هر جای دیگر دنیا این است که ما از خدا فرمان گرفته و برای اجرای فرمان خدا از نیرو، قدرت و عزت خودمان استفاده می‌کنیم.

امام‌جمعه قزوین در ادامه افزود: دیگران برای هوا و هوس رانی، کشورگشایی، گسترش ظلم و سیطره بر بندگان خدا، به دنبال قدرت و توان نظامی هستند، اما بندگان خدا برای خاموش کردن آتشِ جنگ‌هایِ خانمان سوزِ هوس رانان ظالم، به میدان می‌آیند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: نیروهای مسلحی که مجوز حرکتشان را از قرآن گرفته‌اند، برای امنیت جهانی تلاش می‌کنند، برای حفاظت و حراست از کرامت انسانی از قدرت‌شان استفاده می‌کنند و برای فرو نشاندن سیطره دشمنان خدا دست به سلاح می‌برند.

وی ادامه داد: برای همین منظور، به هر میزانی که برد سلاح‌های ما افزایش می‌یابد و به هر میزانی که موشک‌های ما نقاط دورتر را نشانه می‌گیرند، به همان اندازه سیطره شیطانی دشمنان، کم‌تر و کوتاه‌تر می‌شود و مردم و مستضعفان احساس آرامش و امنیت می‌کنند.

عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال فرمان داده: «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّه»؛ یعنی مهیا کنید خودتان را و هر چه می‌توانید بر قدرت‌ خود در مقابل دشمن بیفزایید؛ موشک‌های ما باید هر روز مخرب‌تر، هول‌انگیزتر و با برد و تخریب بیشتر نسبت به گذشته شوند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: این قدرت و توان نظامی باید برای دشمنان خدا که همان دشمنان مردم و بندگان خداوند هستند، این‌گونه باشد و باید این موشک‌ها همان‌قدر که برای دشمنان رعب و وحشت و ناامنی ایجاد می‌کنند، برای مردم و مستضعفان در هر کجای دنیا پیامبران صلح، دوستی، امنیت و آسایش باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره مجدد به آیه شریفه «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّه»، اذعان کرد: خدا از ما می‌خواهد دو نوع نیرومندی و قدرت از خود نشان دهیم؛ یک نیرومندی و قدرت نظامی است و دیگری نیرومندی معنوی، فرهنگی و انسانی؛ که کرامت، عزت و مردم‌دوستی از مصادیق آن است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما باید شدت، خوف و خطر برای دشمنان خدا و آشتی و سلم و دوستی برای مردم به همراه داشته باشند، یادآور شد: خدا فرموده: «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» یعنی باید بین خودمان، توده‌های مردم و حتی ملت‌های بیرون از مرزها پیام دوستی، صلح و آشتی به ارمغان بیاوریم و در مقابل کفار و دشمنان سرسخت باشیم.

عابدینی اظهار کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم: با بیان «انّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ» به امام حسین (ع) که وارث همه انبیا و اولیا هست، نشان می‌دهیم که ما نیز با شما همراه هستیم و با آنکه با تو سر جنگ ندارد، آشتی هستیم.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: دوست‌داران امام حسین (ع) تنها شیعیان نیستند و صدها میلیون مسلمان ولو این‌که اسم شیعه ندارند، اما عاشق اهل بیت (ع) و عاشق امام حسین (ع) هستند، صدها میلیون مسیحی علاقه‌مند به امام حسین (ع) هستند و این که رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «أنَا مَدینَهُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها» یعنی از راه امرالمؤمنین و اولاد ایشان، جهان به پیروی از پیامبر خاتم، اسلام و قرآن قدم بر خواهد داشت و ما منتظر چنین روزی هستیم.

وی بیان کرد: خدای متعال وقتی ما را به پایداری، ثبات قدم و جنگ با دشمن دعوت می‌کند می فرماید: وقتی مقابل دشمن قرار می‌گیرید، ثابت قدم و محکم باشید و زیاد از خدا یاد کنید؛ زیرا شما برای خدا و بسترسازی عبادت و بندگی، برای آمادگی جهان برای توسعه عدالت فراگیر و جهانی می‌کوشید، بنابراین همواره باید به یاد خدا، همراه با فرامین الهی و مجری دستورات خدا در قرآن کریم باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: این معنا به خوبی تفاوت نگاه یک نیروی مسلح تربیت شده در دانشگاه قرآن و دین را با آن‌هایی که ظلم، جنایت و شرارت از آن‌ها می‌جوشد، نشان می‌دهد.

عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال می‌فرماید شما وقتی اهل ذکر و ایمان شدید، موشکی که شلیک می‌کند و تیری که به سمت دشمن روانه می‌کنید، این شما نبودید که دست به این کار زدید، بلکه خداوند خواست که این تیر به هدف اصابت نماید.

وی یادآور شد: این‌که خداوند می‌فرماید: «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمی» یعنی گلوله شما قهر، خشم و انتقام الهی است و جهنم را برای دشمنان به همراه می‌آورد، چنان‌که همین گلوله امنیت و آسایش را برای دوستان خدا فراهم می‌کند.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: امام علی(ع) وقتی خاطرات خودشان از جنگ‌هایی که در کنار رسول خدا بودند بیان می‌کنند، می‌فرمایند: ما در حقیقت چیزی نداشتیم، سلاحی نداشتیم و دشمن خیلی قوی بود اما ما با ایمان و عقیده در مقابل دشمن ایستادیم و وقتی خدا ایمان و صداقت را در ما دید، برای ما پیروزی و برای دشمنان شکست را به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یک مؤمن پیروزی و شکست را در میدان جنگ نمی‌بیند، زیرا هم پیروزی مؤمن و هم شکست دشمن با اراده خداوند محقق می‌شود و ما باید لیاقت و شایستگی کسب پیروزی الهی را که از سوی خدا نازل می‌شود، در خودمان ایجاد نماییم.

وی ابراز کرد: ما آینده را آینده روشن و پیروزی جبهه حق بر باطل در همه عرصه‌های بین‌المللی می‌بینیم، ما آینده جهان را آینده برچیده شدن اشراری مانند داعش که تحریک شده امریکا، اسرائیل، انگلیس و سعودی‌های همانند یهودی‌ها هستند، می‌دانیم و آینده جهان را آینده گسترش اسلام و نیروهای مسلحِ مسلمان در همه جای عالم می‌دانیم.
عابدینی خاطرنشان کرد: ما ایمان داریم به وعده الهی که فرمود: «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون»؛ خدا وعده داده که آینده جهان را بندگان شایسته خدا مدیریت خواهند کرد.

امیر رضایی، فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در این مراسم ضمن خیر مقدم به خانوادههای شهدا، جانبازان و آزادگان، گفت: دفاع ما در سالهای دفاع مقدس دفاعی پاک از ارزش‌ها و اهداف پاک و خالص بود.
وی افزود: معمار کبیر انقلاب هدایتگر یکی از مظلومانه ترین دفاع‌های تاریخ بودند و ملت و رزمندگان کشور با هدف رضایت خدا و به پشتوانه رهبری و ولایت فقیه توانستند در مقابل دشمنان اسلام بایستند.
این مسئول ادامه داد: ما به هویت جمعی نظامیان کشور اعم از سپاهیان، نیروهای مسلح ارتش و نیروهای انتظامی افتخار می‌کنیم که ما تنها نیروی مسلح مکتبی با کارایی عملیاتی همراه با منطق و بصیریت هستیم.
رضایی افزود: نیروهای نظامی کشور با ساماندهی نیروها، ارتقا کیفیت آموزش و تکیه بر تواناهایی‌های معنوی در اعماق قلب نیروها به قدرت واقعی در منطقه رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان‌های عقیدتی سیاسی در بطن نیروهای مسلح، تصریح کرد: ما توانسته ایم با تحقیقات علمی و تولید تسلیحات موشکی و دریایی و زمینی متناسب با جغرافیای کشور و بومی سازی این تسلیحات کام های موثری را برداریم.
این مسئول ادامه داد: نیروهای مسلح با حضور در مناطق پرچالش و پرخطر دنیا با اقتدار و صلابت و قدرت بازدارندگی منافع جمهوری اسلامی را در منطقه حفظ کرده است.
رضایی اظهار کرد: باور داشته باشیم با تکیه بر توانایی‌های نظامی خود می‌توانیم با قدرت‌های سلطه گر جهان مقابله کنیم و هم اکنون نیز به عنوان نیروی مسلح موفق در منطقه هستیم و آمادکی خود را همگام با دامنه و حجم تهدیدات دشمن افزایش می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: دفاع برای ما هچنان در همه عرصهها باقی است و در شرایط پیچیده آمادگی دفاع را داریم.

فرمانده گروه مخازن آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ در طول تاریخ بوده که از زمین، هوا و دریا مورد هجوم دشمن قرار گرفت.

نظری بیان کرد: نیروهای مسلح به ویژه ارتش به کمک سپاه، نیروهای مردمی و بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر رژیم عراق ایستادگی کرده و نگذاشتند وجبی از این وطن به دست دشمن بیافتد.

وی افزود: با پایان جنگ تحمیلی توسط رزمندگان اسلام از ۲۵ کشور اسیر به اسارت گرفته شده بود و حدود ۳۵ کشور هم از رژیم بعثی حمایت مالی، اقتصادی و تجهیزاتی کردند.

این مسؤول با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که هر روز در جنگ برکاتی داشتیم، ادامه داد: در این زمینه انقلاب به دنیا صادر شد و ابهت ابرقدرت‌ها هم درهم شکسته شد.

فرمانده گروه مخازن آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک اضافه کرد: راهبرد انقلاب اسلامی پدافندی و دفاعی است که به فرمایش مقام معظم رهبری با هیچ کشوری سر جنگ نداریم.

نظری خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که تا خون در رگ ما است، از مملکت و خاک کشور دفاع می‌کنیم.

 

 رژه نیروهای مسلح در استان کرمانشاه برگزار شد
رژه نیروهای مسلح در استان کرمانشاه از دقایقی پیش در شهرستان های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و روانسر برگزار شد.
صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد.

در این رژه که در شهرستان های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و روانسر برگزار شد، نیروهای نظامی و انتظامی توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

اقتدار نیروهای مسلح کرمان در اولین روز از هفته دفاع مقدس
رژه مقتدرانه نیروهای مسلح کرمان در اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

img_1472-copyimg_1500-copyimg_1505-copyimg_1537-copy

رژه نیروهای مسلح استان قم برگزار شد
این مراسم با حضور  آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم، سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی‌بن‌ ابیطالب(ع) قم، صادقی استاندار قم، فرماندهان نیروهای ارتش مستقر در استان، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج قم و دیگر مسوولان استانی برگزار شد .

در ابتدای این مراسم آیت الله سعیدی به ایراد سخنرانی پرداختند و در ادامه گروهان‌های نمونه سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان قم، نیروی انتظامی و نواحی مختلف بسیج با رژه از مقابل جایگاه، اقتدار و آمادگی خود را نمایش دادند.

رژه نیروهای مسلح در بوشهر

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهر بوشهر در حاشیه مراسم رژه گفت: ایام دفاع مقدس باید فرهنگی جاودان برگزفته از ایثار و شهادت باشد و برای نسل های آینده همچون افتخاری باشد و در تاریج جهانیان خوش درخشد و الگویی برای دفاع از میهن اسلامی باشد.

امام حمعه بوشهر اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مدیریت مقام معظم رهبری توانسته در جغرافیا و هندسه استکبار جهانی جایگاهی مهم و راهبری داشته باشد و برای آزادی انسان ها عدالت محوری خداگرایی را بنیان نهادند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و بخصوص نیروهیا مردمی بسیجف خانواده معظم شهداء در جاجای ایران اسلامی خوش درخشیده و در استان بوشهر به واسطه همسایگی و نگهبان خلیج فارس نشان افتخار برای امنیت هستند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنان زیادی دارد و همه دشمنی ها در منطقه و جهان بابت اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، به دلیل این است که فرمانده کل قوا با استواری کامل حامی نیروهای نظامی است و با پشتوانه بسیج امنیت در کشور حاکم است.

وی عنوان کرد: مردم و نیروهای مسلح استان بوشهر امتحان داده، ولایتمدار و پرتلاش در عرصه‌های انقلاب آماده دفاع مقدس هستند و عزت خود را در خلیج فارس به خوبی قابل مشاهده است.

امام جمعه بوشهرتصریح کرد: حرکت و نمایش رژه های نیروهای پیاده، یگان های موتوری و موشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشان از آمادگی کامل تجهیزات نیروهای مسلح و اقتدار مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

 

 

 

رژه نیروهای مسلح در لرستان

در اولین روز از هفته دفاع مقدس و هم‌زمان با سراسر کشور  صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان، استاندار و مسئولان ارشد نظامی و انتظامی استان رژه نیروهای مسلح استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

در این مراسم که در میدان کریم‌خان زند منطقه گلدشت شرقی خرم‌آباد برگزار شد؛یگان‌های نمونه نیروهای  نظامی،انتظامی، ارتش،بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حضور جمع بسیاری از مردم توان دفاعی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

مراسم رژه نیروهای مسلح لرستان2

مراسم رژه نیروهای مسلح لرستان5

مراسم رژه نیروهای مسلح لرستان14

مراسم رژه نیروهای مسلح لرستان15

رژه نیروهای مسلح در فارس
آیت الله اسدالله ایمانی درآئین رژه یگان های مسلح به مناست سی وششمین سالگرد دفاع مقدس درسخنانی اظهار داشت: بقاء انسان ها درزندگی به دفاع بستگی داردو اگرکشوری از قدرت نظامی، آمادگی لجستیکی، توکل به پروردگار عالم ونیز به تکنولوژی روزدنیا مجهز نباشد دربرابر حمله نظامی شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه اگر صنایع دفاعی درزمینه ابزارهای دفاعی توفیق حاصل نماید آرامش،آسایش وامنیت درایران برقرارمی شود، افزود: درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وبا تشکیل دولت موقت با برگرداندن تجهیزات وتسلیحات خریداری شده خسارت فراوانی را بر امنیت کشور ایجاد کردودراین راستا نباید اجازه داد چنین اشتباهاتی باردیگر درجامعه اسلامی شکل گیرد.

نماینده مردم فارس درخبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عده ای براین باورهستند که عصر گفتمان است ونه عصرموشک باید اذعان داشت دریک قرن شاهد۸۰هزارجنگ دردنیا بوده ایم ودرچنین شرایطی دشمن ابتدا جنگ تمدن رامطرح کردند آنگاه جنگ درون تمدن ایجاد گردید .

آیت الله ایمانی تصریح کرد:با آمادگی کامل نظامی دشمن هرگزبه فکرحمله وتجاوز به آب وخاک کشور ایران اسلامی نخواهد افتاد وهمواره موضع انفعالی به خود خواهد گرفت.رژه

رژه نیروهای مسلح در استان مرکزی
سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله در مراسم رژه نیروهای مسلح استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس اقشار مختلف مردمی برای مقابله با دشمن عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و در این مسیر تمام هستی خود را بر طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایثارگری‌ها کردند و حماسه آفریدند؛ هستند در این میان هنوز هم خانواده‌هایی هستند که مصائب آن دوران را همچنان تحمل می‌کنند و ابراز یک لحظه پشیمانی هم نمی‌کنند چراکه برای رضای الهی و برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی مشکلات را تحمل می‌کنند و عزیزان خود را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: خانواده‌هایی که بدون هیچ چشم‌داشتی در دوران دفاع مقدس تنها برای عزت اسلام از همه هستی خود گذشتند؛ امروز هم ما ملت همیشه در صحنه ایران همچنان مقاوم در مقابل دشمن می‌ایستیم و سر فرود نمی‌آوریم و با تبعیت از مسیر شهدا و برگزیدن شهادت عزت خود را تضمین می‌کنیم.

 35

 

33

32

31

 

25

24

23

22

21

 

5

 

 

2-1

13

8

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب