پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:36:28 - شنبه 3 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز سال تحصیلی جدید در رابر با یاد ۴۱شهید دانش آموزی
همزمان با آغاز سال تحصیلی، دومین یادواره شهدای دانش آموزی رابر در دبیرستان نمونه رضوان با حضور حجت الاسلام سادات حسینی رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ دانش آموزان رابری آغاز سال  تحصیلی  جدید  را با  درس ایثار و شهادت مشق کردند، تا با بصیرت بر جهان خود بیندیشند، انگاری شهدا یاد روز اول مدرسه کردند و  درس مهر و ایثار را تدریس می کردند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی در روز سوم مهرماه ، دومین یادواره شهدای دانش آموزی رابر در دبیرستان نمونه رضوان با حضور حجت الاسلام سادات حسینی  رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.dsc05715dsc05821

بهترین راه پیشگیری از افکار غربی های، نقش الگو یی بودن معلمین است  

حجت الاسلام سادات حسینی در مراسم یادواره شهدای دانش آموز  ضمن  گرامیداشت هفته  دفاع  مقدس  خطاب به دانش آموزان  در مورد احترام  به معلم  گفت: حضرت علی (ع) می فرماید: هرکس کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده ی خویش کرده است، بزرگان  ما  این گونه  به اساتید خود  احترام می گذاشتند.

وی با بیان اینکه احترام به معلم همواره در زندگی  تأثیر  مثبتی دارد افزود: اگر اگر احترام  به معلم فراموش  شود  در عاقبت  به خیری ما  تأثیر منفی دارد.

dsc05802

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خطاب به  همکاران عنوان کرد: در جامعه  امروزی    فناوری اطلاعات  بسیار گسترده شده ، یک  روز تنها  فضای تربیتی در خانه  بود خیال همه راحت  بود  که تنها   تأثیر از   پدر و مادر  است  امروزه، فضاتی تربیتی  جدیدی حاکم بر جامعه  شده به اسم فضای مجازی ( تلویزیون، ماهواره و  شبکه های اجتماعی) نه تنها  در فرزندان مان  بلکه ممکن  است روی  خودمان هم  تأثیر منفی  بگذارد.

وی بهترین راه پیشگیری از آن تصمیماتی که غربی های برای  افکار ما گرفته اند را نقش الگوو اسوه  بودن معلمین  دانست و  افزود : همکاران نقش الگویی و اسوه بودن خودتان را فراموش نکنید حضرت علی (ع) می فرمایند مردم به مسئولین شان  شبیه  ترند تا به  پدر و مادران شان .

حجت الاسلام  سادات حسینی گفت: تمام کارهای ما زیر  نظر افراد محیط  کارمان (دانش آموزان، ارباب رجوع) است دانش آموزان، معلم خودشان را الگوی عملی خود قرار می دهند.

وی ادامه  داد: معلمان چگونه استفاده از فضای  مجازی می کنند آن ها هم  به همان  شکل  استفاده کنند از مهمترین روشهای  تأثیر گذار معلم است، چه در بحث نماز یا پوشش و حجاب و علم، معلم ما در آن بحث ها  الگو مناسبی باشد.

dsc05784

افتخار جهان اسلام و شیعه در مقابل همه استکبار ایستاده تا آسیبی به این کشور وارد نشود 

فرماندار رابر نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، یاد و خاطره شهدای دوران  دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: ملاک و ارزش برتری انسان ها نسبت به دیگری براساس آموزه های دینی و قرآن؛ علم آموزی، جهاد در راه خداست هشت سال مقاومت  کردند و جنگیدند..

وی افزود: بیش  ۳۵۰ مجاهد در راه  خدا در شهرستان رابر به  لقاءالهی پیوستند بین آنها  پیرمردهای محاسن سفید بود و نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله و جوانان دیگر هم بودند این ها  با  چه هدفی  رفتند  امروز آرامش و آسایشی که داریم، مرهون این خون شهداست.

dsc05777

علیجان سلیمانی عنوان کرد: از کشورهایی که در خاورمیانه (کویت، افغانستان ، یمن و  سوریه ) کشور ما امروز  تنها  جزیره  امن و  آسایشی است این  را  قدر بدانید  به  پاس این  نعمت  آرامش و آسایش  باید  شکرگذار خدا  باشید.

وی افزود:  امروز یکی از  فرزندان همین سرزمین،  که در همین مدرسه های رابردرس خوانده، امروز به عنوان افتخار جهان اسلام، افتخار جهان شیعه در مقابل همه استکبار(گروههای تکفیری ، داعشی وابسته به اسرائیل ، آمریکا و انگلیس)  ایستاده  تا  آسیبی  به این کشور وارد نشود.

dsc05773

فرماندار رابر خاطر نشان کرد: امروز به برکت سپاه پاسدارن، بسیجیان  قهرمان، نیروی انتظامی، ارتش و  سربازان گمنام امام زمان  این کشور در امن و آسایش است.

وی، تقوا، پرهزگاری و رعایت حلال و حرام یکی دیگر از ملاک های برتری خواند و گفت :  شما امروز با درس خواندنتان می توانید  یک  مجاهد وعالم  باشید.

سلیمانی با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس مسکن سفارش کرد: در طرح سرشماری به صورت  اینترنتی  که از امروز  سوم مهر آغاز  شده و تا  ۲۴ مهر ماه  ادامه دارد، ثبت نام کنید.

dsc05799

اولین وصیت همه شهدا پیروی از ولایت فقیه است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر نیز، ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۴۱ شهید دانش آموز شهرستان رابر اظهار داشت: چرا با گذشت ۳۶ سال از آغاز جنگ تحمیلی ما هم چنان هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم ، چرا برای شهدایمان یادواره می گیریم.

وی افزود: می خواهیم فراموش نکنیم که ما دشمنی داریم که تا نظام ما را از پای در نیاورد و تسلیم فرمان او نشویم دست بر نخواهد داشت.

سرگرد امام بخش با بیان اینکه آمریکای جنایت کار دشمن درجه یک ما بوده و خواهد بود تصریح کرد: یک روز جنگی هشت ساله را بر ما تحمیل کردند روزی تحریم ، روزی ترور ، روزی جنگ نرم و امروز لبخند و مذاکره . اینها تاکتیکهای دشمن است که همواره تغییر می کند ولی هدف تغیر نکرده و هدف تسلیم شدن ماست.

dsc05792

وی خطاب به  دانش آموزان افزود: وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید اگر ماهی یک بار هم شده یک وصیت نامه شهید را مطالعه کنید ببینید شهدا برای چه هدفی رفتند و خون جان خود را نثار کردند ، اولین وصیت همه شهدا پیروی از ولایت فقیه است.

فرمانده ناحیه مقاومت  بسیج  سپاه رابر تأکید کرد: تجربه چندین ساله بعد از انقلاب به ما نشان داده هر جا ولایتمدار بودیم و به فرمان ولایت عمل کردیم پیروز شدیم و هر جا از حرف ولایت فاصله گرفتیم شکست خوردیم.

dsc05723

مدیر آموزش و پرورش رابر نیز در ادامه این مراسم ضمن خیر مقدم،  با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت یاد وخاطره شهداگفت: سیره و راه  شهدا را در زندگی خود الگو قرار دهیم، امیدواریم همیشه چراغ راه ما باشند.

وی افزود: غافل نباشیم در این دنیایی که پر از غفلت است ما دچار غفلت و فراموشی نشویم.

گفتنی است از دیگر برنامه  این مراسم معنوی،با کلام نورانی قرآن مجید ، سرود جمهوری اسلامی،  خیرمقدم مدیر آموزش و پرورش رابر و  خیر مقدم  مدیر دبیرستان دخترانه رضوان ، مقاله در مورد هفته  دفاع مقدس  وصیت نامه  شهید شاخص دانش آموزی شهیده شهناز محمدی  زاده و مداحی مداح اهل  بیت (ع) بود.

dsc05716dsc05719dsc05721dsc05727dsc05750dsc05747dsc05748dsc05762dsc05751dsc05742dsc05767dsc05763dsc05787dsc05788dsc05804dsc05807dsc05810dsc05823dsc05811dsc05831dsc05832dsc05835dsc05826

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب