پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:14:55 - دوشنبه 14 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:توقع می‌رفت تا از افراد جوان‌تر استفاده می‌شد
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت جدید گفت: متوسط سن و سال افراد بالا است و توقع می‌رفت تا فرصت اداره کشور در اختیار نیروهای فعال جوان قرار می‌گرفت. محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در کرمان ارزیابی […]

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت جدید گفت: متوسط سن و سال افراد بالا است و توقع می‌رفت تا فرصت اداره کشور در اختیار نیروهای فعال جوان قرار می‌گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در کرمان ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت را عنوان کرد و از جلسه صبح امروز نمایندگان با چند تن از وزرا پیرامون ارائه برنامه‌ها و موضوعات مرتبط با تخصص هر کدام در جلسه مشترک با کمیسیون‌ها خبر داد.

اینکه طبق قانون رئیس‌جمهور تا دو هفته پس از مراسم تحلیف برای معرفی وزرا فرصت داشت و در همان مراسم فهرست پیشنهادی خود را ارائه داد، نشان از چه می‌دانید؟

این موضوع یک حسن برای رئیس‌جمهور است به نظر می‌رسد که ایشان آمادگی لازم برای انجام کارهای تیمی را داشته و قطعا از خردادماه تاکنون به فکر و دنبال چیدمان کابینه بودند و نشان از زرنگی وی دارد که به نفع کشور هم هست تا هر چه زودتر با گرفتن رأی اعتماد وزرا از مجلس ستون‌های جامعه محکم و تصمیمات کشور از بلاتکلیفی خارج شود.

چیدمان کابینه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در فهرست وزرای پیشنهادی شاهد حضور نیروهای توانمند، متخصص و متوسط هستیم، البته بهتر بود تا برخی افراد به عنوان وزیر پیشنهاد نمی‌شدند، متوسط سن و سال افراد بالا است و توقع می‌رفت تا از افراد جوان‌تر استفاده می‌شد و فرصت اداره کشور در اختیار نیروهای فعال جوان قرار می‌گرفت.

به نظر شما تا چه حد به تخصص‌گرایی افراد توجه شده است؟ زیرا سوابق برخی افراد با عنوان وزیر ارائه شده همخوانی ندارد، مانند وزیر ارشاد که سابقه سیاسی فعالی دارد تا عملکرد فرهنگی؟

ضعف‌هایی میان سابقه و عملکرد افراد به چشم می‌خورد، اما به طور قطع نمی‌توان نتیجه گرفت که با آن پست بیگانه هستند در مورد تک‌تک افراد منتظر گزارش‌ها و برنامه‌های پیشنهادی هستیم و نمایندگان باید در مورد تصمیمات وزرا قبل از دادن رأی اعتماد به جمع‌بندی کامل برسند.

برخی افراد مانند وزیر پیشنهادی علوم از نیروهای افراطی اصلاح‌طلب هستند و این موضوع بر خلاف شعار اعتدال رئیس‌جمهور است در این مورد چه نظری دارید؟

همان طور که گفتم بهتر بود تا برخی افراد به عنوان وزیر پیشنهاد نمی‌شدند، نمایندگان حتما سوابق افراد را لحاظ می‌کنند و اگر فردی فارغ از سلیقه‌های سیاسی موضعی مخالف با نظام، رهبری و انقلاب داشته باید بداند که رأی اعتماد را نمی‌گیرد، هر فردی که در بیان و عملکرد گذشته خود از چارچوب ولایت‌فقیه و آرمان‌های این نظام و منویات رهبری عبور کرده باشد، حتی با داشتن صلاحیت و تخصص جایی در محدوده اجرایی کشور ندارد.

آیا تمام وزرا رأی اعتماد کامل را از مجلس می‌گیرند؟

برای پرسیدن این سئوال هنوز زود است و باید منتظر ارائه برنامه‌ها و صحبت‌های وزرای پیشنهادی مطابق با کارهای تخصصی آنها باشیم، اما بسیاری از افراد مقبولیت زیادی در میان نمایندگان دارند.

به نظر شما آیا آقای روحانی برای انتخاب اعضای کابینه خود از طرف مدعیان اصلاحات و کارگزاران با فشار، انتظارات و یا رودربایستی‌هایی مواجه نشده است؟

نمی‌دانم چه بگویم، این سئوال را باید از خود ایشان پرسید.

نظر شما در مورد ورود فتنه‌گران به محدوده اجرایی و تصمیم‌گیری کشور چیست؟

قطعا با ورود افرادی که به هر طریقی در سال ۸۸ به نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کردند و ضربه زدند، مخالف هستیم، آنها شرایط را برای طمع بیشتر دشمنان فراهم کردند و هنوز هم کشور تاوان فتنه آنها را پس می‌دهد، باید از حضور آنها اجتناب و همه جا با آنها مخالفت شود.

بهترین مبنای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دادن رأی اعتماد به وزرا چه می‌تواند باشد؟

افرادی که علاوه بر تخصص، سابقه درخشان و توانمندی با تمام وجود به آرمان‌های امام راحل، ارزش‌ها و مبانی اسلام معتقد باشند، برای خدمتگزاری کشور شایسته و دارای مقبولیت هستند که نمایندگان علاوه بر نتیجه‌گیری و ارزیابی از برنامه‌های پیشنهادی تک تک وزرا این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند.

منبع:فارس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب