پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:58:38 - سه شنبه 11 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهیدی که حفاظت از حقوق بیت المال را با گام قدم هایش عینیت بخشید
خواهر شهید آقاملایی می گفت : برادرم عباس “عصرها وقتی به خانه می آمد حاضر بود سه کیلومتر راه را تاروستا پیاده طی کند، اما هیچ وقت نمی شد که از ماشین اداره به خانه آید و می گفت، اینها از آن بیت المال است “.

به گزارش “صبح رابر”؛ شهید  عباس آقاملایی در سال ۱۳۳۸ در خانواده مذهبی  دیده به  جهان  گشود و در همان  کودکی پدر ش فتح الله  را از دست داد و  تحصیلات ابتدایی را در  زادگاهش آغاز و  تحصبلات  راهنمایی و  دبیرستان خود را در رابر سپری نمود و  سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه یزد شد و  پس از اخذ فوق دیپلم اقتصاد از دانشگاه یزد در سپاه پاسداران  بافت و ارزوئیه  مشغول به  کار شد و  بعد از حدود ۲ سال به اداره اموزش و  پرورش رابر  منتقل  شد و به عنوان مسئول روابط عمومی مشغول خدمت  شد و پس  از مدتی قرار شده بود که  پس از جبهه  به عنوان معاون اداره مشغول به کار شود که به  لقاء الهی پیوست.

شهید  عباس آقاملایی معلم اخلاق و  قرآن  بود،در مدتی که در اداره آموزش و  پرورش مشغول  بود فعالیت خود را در  روستای ننیز  دوچندان کرد به  گونه ای که برای اهالی روستا  کلاس  قرآن  دایرکرد  و نیز  شب های پنج  شنبه  قرائت دعای  کمیل و شب های قدر نیز  احیا برگزار می کرد.

خواهر شهید آقاملایی می گفت : برادرم عباس “عصرها  وقتی به خانه می آمد حاضر بود سه کیلومتر راه را تاروستا پیاده طی کند، اما هیچ  وقت نمی شد که از ماشین  اداره به خانه آید و می گفت، اینها از آن بیت المال  است “. وی اکثر اوقات روزه می گرفت و شب ها که برای نماز  شب  بلند می شد  هیچ  وقت  لامپ اتاق را روشن نمی کرد که مبادا مزاحم  خواب  کسی  شود  و در تاریکی نماز می خواند.

این خواهر شهید  بزرگوار ادامه داد: برادرم  دستگاه ضبطیداشت که همیشه  با روی آن  نوارهای از  امام راحل(ره) و شهید مطهری  میگذاشت و گوش می داد و  سعی داشت ما را  با مسائل  دینی آشنا  کنند به طوری  که همیشه  رساله امام را باز می کرد و شروع به خواند از روی آن می کرد و  سعی داشت قرآن خواندن را به  ما  آموزش  دهد،  و بسیار  آدم  ساده زیستی  بود.  همیشه به ما می گفت مهم نیست  که لباس آدم  کهنه و وصله دار باشد  بلکه مهم  این است که تمیز  باشد.

شهید  عباس اقاملایی  در سن  ۲۵ سالگی در تاریخ ۲۴ بهمن  ۱۳۶۴ درعملیات فاو  به درجه  رفیع  شهادت نائل آمد .

فرازی  از وصیت  نامه  معلم  اخلاق  و  قرآن  شهید  عباس  آقاملایی :

  • از صدر اسلام تاکنون هر کجا که اسلام ضربه  خورد است، از ناحیه  عدم اطاعت  از رهبری  بوده است.
  • از اختلاف بپرهیزید،  هر کجا  که اختلاف  باشد، قرآن  می فرماید: مثل این است که ازآسمان آتش بر اهل آنجا ببارد  و آنها را بسوزاند .

dsc07899

گفتنی است، روستای ننیز در سه کیلومتری مرکز شهرستان رابر و  شمال  شرقی  آن واقع  شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب