پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:32:25 - پنجشنبه 4 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروزه مفاسد اقتصادی غمی جانکاه برای مردم کشور شده است/هوشیاری در مقابل لجن پراکنی در فضای مجازی یک رکن بسیج سیاسی است
آیت الله خاتمی گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، اخیرا ‌اختلاس‌ها، سوء‌استفاده‌ها و فسادهای اقتصادی و حقوق‌های نجومی غمی جان‌کاه برای همه ما بوده که قوه قضاییه باید با این مفاسد برخورد عبرت‌آموز داشته باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از ارگ نیوز، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی شب گذشته به مناسبت هفته بسیج در جمع مردم بم و بسیجیان شهرستان در مسجد جامع حضور یافت و اظهار داشت: در زمان زلزله وقتی به بم آمدم و عمق فاجعه را دیدم با رهبر معظم انقلاب تماس گرفتم و عرض کردم که تا خودتان تشریف نیاورید، کار جلو نخواهد رفت و قدم مبارک ایشان بود که کارها را جلو برد و بم سروسامان گرفت.

وی افزود: با وجود داغدار بودن مردم بم، هرگز عزاداری امام حسین(ع) در این شهر ترک نشد.

خاتمی عنوان کرد: احساس کنونی من این است که بم از نعمت هماهنگی برخوردار است، یعنی روحانیت و مسئولان همدل و هماهنگ به دنبال خدمت‌رسانی به مردم شریف بم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره‌ای به حرف‌های نادرست برخی در خصوص زلزله بم کرد و افزود: بلا برای ظالم مجازات، برای مومن امتحان و برای اولیا درجه است و هر که در این بزم مقرب‌تر است جام بلا بیشترش می دهند و من در محضر خداوند شهادت می دهم که بسیاری از کسانی که به دیدار خداوند آمدند عزادار اباعبدالله بودند و خداوند باران آرامش خود را بر سر آنها فرو ریخت.

خاتمی با اشاره به هفته بسیج و سخنان امروز مقام معظم رهبری ادامه داد: در عرصه دفاع از دین آماده باشید که همین آمادگی‌ها دشمنان را زمین گیر می‌کند، این آمادگی گاه سیاسی، گاهی اجتماعی و یا اقتصادی است.

وی عنوان کرد: برای مقاومت جانانه در مقابل دشمن نیاز به بسیج سیاسی است که نخستین بعد آن پاسداری از دین از لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی است، چرا که دین این انقلاب را به وجود آورد و آن را ۳۷ سال حفظ کرده است.

خاتمی ابراز داشت: دومین مسئله ولایتمداری است چرا که انقلاب مدیون ولایت است، همه گروه‌های سیاسی ۵۰ سال مخالف شاه بودند، اما نتوانستند کاری بکنند، اما وقتی امام خمینی(ره) آمد، قطره‌ها دریا شدند و سیل مردم کاخ ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را برد و ما باید این سرمایه را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خستگی‌ناپذیری در راه هدف است، ملت ما توانسته با مقاومت خود روؤسای جمهور آمریکا را یکی بعد دیگری خسته و افسرده کند و به برکت همین مقاومت و خستگی ناپذیری بوده که آمریکای خونخوار را از حمله به ایران منصرف کرده است نه مذاکرات.

خاتمی گفت: چهارمین بعد بسیج سیاسی اعتماد به خداست، نه به دیگران، دو سال از برجام می‌گذرد امام تحریم‌ها هنوز برقرار است، البته ما نباید اشتباه کنیم و توپ را در زمین خودی بیندازیم و مذاکره کنندگان را مورد بی‌مهری قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مذاکرات این فایده را داشت که ملت ایران بدانند دشمن قابل اعتماد نیست و اعتماد به اربابی غیر از خدا، راه به جایی نمی‌برد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز نباید به آنها خوش‌بین بود، چرا که اوج ساده لوحی‌ست، این خوش‌بینی حتی لبخند دشمن هم زهرآگین است و نباید با او رفیق شد، بسیجی از صمیم جان «مرگ بر آمریکا» می‌گوید.

خاتمی ابراز داشت: باید به شدت مراقب دام دشمن در فضای مجازی و آلوده باشیم که در آن قرار نگیریم، ما فضای مجازی را خطر نمی‌دانیم چون می‌تواند هم فرصت باشد و هم بحران ایجاد کند.

وی افزود: دشمن با دروغ فضاسازی شیطنت‌آمیز و شایعه پراکنی به‌دنبال ایجاد بحران است و امروزه هوشیاری در مقابل لجن پراکنی در فضای مجازی یک رکن بسیج سیاسی است.

خاتمی گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، اخیرا ‌اختلاس‌ها، سوء‌استفاده‌ها و فسادهای اقتصادی و حقوق‌های نجومی غمی جان‌کاه برای همه ما بوده که قوه قضاییه باید با این مفاسد برخورد عبرت‌آموز داشته باشد.

وی بصیرت در مقابل دشمنان و وحدت ملت حول‌محور ولایت را دو بعد دیگر از بسیج عنوان کرد و افزود: بصیرت و وحدت، این کشور اهل‌بیتی را تا امروز از خطرها رهانیده و در آینده نیز آن را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم نیز گفت: به برکت حضور رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت‌مردان، کارهای بسیار زیادی در بم انجام شده است، اما مشکلاتی هم باقی مانده است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی به مقامات مربوطه آنان رفع شود.

وی افزود: مردم بم تا پای جان حافظ اصل نظام و ولایت هستند و هرگز رهبرشان را تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب