پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:34:03 - جمعه 12 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تکرار پیچ و خم صف های طولانی مردم هنزاء برای تهیه نفت
فصل سرماکه از راه می رسد، مردم هنزاء و مناطقی از شهرستان رابر که گاز رسانی نیستند، برای تهیه نفت وسایل گرمایشی، با مشکلی اساسی روبرو هستند که همه ساله درفصل زمستان تکرار می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ مردم بخش هنزاء و روستاهای تابعه که گازرسانی نیستند همه ساله با توجه به سرمای سوزناک این منطقه  که در  فصل پاییز و زمستان با آن مواجه اند، برای تهیه نفت موردنیاز وسایل گرمایشی خود باید منتظر تانکر عرضه این سوخت در صف های طولانی معطل بمانند. photo_2016-12-02_00-28-07
مردم این منطقه ناچارند، برای مصرف بخاری های نفت سوز یا چراغ های علاءالدین نفتی خود، همه کارهای را رها تا پس از ساعت ها معطلی در صف های طولانی درصورتی که موفق به دریافت نفت شوند، با دست پر به خانه خود برگشته و روز وشب خود را با خانواده بدون سرما سپری کنند.
برخی از شهروندان این منطقه با ابراز گله مندی از چنین وضعیتی خواستار چاره اندیشی مسوولان ذی ربط در حل این مشکل شدند.
مردمان این منطقه اظهار داشتند: با توجه به این که بیشترین مصرف نفت مردم این مناطق در اواخر فصل پاییز و زمستان که به چله معروف است، مسوولان باید نسبت به افزایش تانکرهای سیارعرضه نفت سفید اقدام تا مردم باچنین دغدغه و دردسری مواجه نشوند.
آنان همچنین خواستار افزایش سهمیه نفت با توجه به سرمای حاکم برمنطقه و مصرف بالایی که بخاری ها دارند، شدند.
این شهروندان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰ روز به آغاز فصل زمستان باقی مانده  اما مردم بخش سردسیر ی این شهرستان  نیاز مبرم به نفت سفیددارند اضافه کردند: سزاوار نیست برای تامین این فرآورده نفتی در این فصل از سال دچار دردسر وعذاب شوند.
آنان خواستار افزایش تانکرهای عرضه سوخت و تحقق وعده پروژه بزرگ گازرسانی در این مناطق شدند. photo_2016-12-01_22-49-13
صبح امروز در هنزاء تنها یک تانکر عرضه نفت را دیدیم که زن و مرد با کوله ای از دبه های نفتی، گالن های نفتی و بشکه های نفت ساعت ها درصف معطل سهمیه نفت خود مانده اند.
یکی از شهروندان هنزایی گفت: وقتی که تانکر نفت کش بیاید همه کارهای خود را رهاکرده تا هر چه سریعتر با دبه ها، گالن ها و بشکه های نفتی خود را به آن  محل برساندو زودتر از دیگران نفت خانه خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: در دیماه سال گذشته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: پروژه گازرسانی به بخش هنزای رابر با ۶۵ درصد پیشرفت تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما هنوز مردم با  کوله باری از رنج، چشم انتظار وعده مسئولین هستند.photo_2016-12-01_22-38-59

باید گفت: آیا این توزیع نفت پاسخگوی نیاز مردم است؟! آیا بمنظور قطع کردن دست دلالان و رفاه حال مردم نحوه توزیع نفت به شکل کنونی مناسب است ؟!.

گفتنی است بخش هنزاء شامل دو دهستان هنزاء و جواران است که دارای ۹۲آبادی با جمعیت ۱۲ هزارو ۶۷۳نفر است .

امید است مسئولین چاره ای برای رفاه حال و آسایش و رضایتمندی شهروندان با توجه به اینکه بخش هنزاء سردسیر است و نیاز مبرم به گاز دارد هرچه سریعتر این پروژه گازرسانی بخش هنزاء به بهره‌برداری رسد.

عکس از: امیری

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب