پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:53:09 - پنجشنبه 24 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وظیفه سنگین نمایندگان در قبال نامه ۵۳ نهج البلاغه
ای مالک!بدترین وزیران تو کسی است که پیش از تو وزیر بدکاران بوده و در گناهان آنان شرکت داشت.آنان یاری دهندگان ستم کارانند باید جانشینانی بهتر از آنان داشته باشی. به گزارش”صبح رابر”نامه ۵۳ نهج البلاغه نقشه راه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ،در روزهای اخیر شاهد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس شورای […]

ای مالک!بدترین وزیران تو کسی است که پیش از تو وزیر بدکاران بوده و در گناهان آنان شرکت داشت.آنان یاری دهندگان ستم کارانند باید جانشینانی بهتر از آنان داشته باشی.

به گزارش”صبح رابر”نامه ۵۳ نهج البلاغه نقشه راه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ،در روزهای اخیر شاهد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس شورای اسللامی می باشیم ،امری مهم که برای نمایندگان مجلس به عنوان آزمون بزرگ و سرنوشت سازتلقّی می گرددو پیشرفت نظام اسلامی در گرو بررسی دقیق و بدون شائبه نمایندگان محترم مجلس در بررسی صلاحیت وزرا  منحصر گردیده است.

با آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور منتخب  برای حضور در دولت یازدهم،گمانه هایی متعدد در این زمینه از سوی جریانات مختلف سیاسی مطرح گردیده است.در این بین برخی رسانه های خاص با غبار آلود نمودن فضای سیاسی جامعه سعی می کنند با به انحراف کشاندن اذهان مردم و بالأخص نمایندگان محترم مجلس ،در مسیر اهداف خود برای القاء کارآمدی برخی افراد مطرح شده برای پست وزارت در کابینه یازدهم گام بردارند. از سوی دیگر بسیاری از افراد با فشار روز افزون بر مجلس  تمام توان خود را برای انتخاب فرد مورد نظر خود در کابینه یازدهم آغاز نموده اند.

نسبت دولت اعتدال با لابی سنگین در مجلس!

باید اذعان نموددولت آقای دکتر روحانی سابقه ترین فشارها را بر نمایندگان مجلس برای گرفتن رأی اعتماد وزرای پیشنهادی آغاز نموده است بدین نحو که بسیاری از همراهان وزرا در طول جلسات متعدد با تحت فشار قرار دادن نمایندگان  و هم چنین باارائه اطلاعات غلط به وزرای پیشنهادی به نوعی به دنبال دلالی شغلی خود می باشند،لذا این لابی های سنگین که اخیرا با ضیافت های شام نیز همراه بوده است ،رسالت نمایندگان محترم مجلس را دو چندان می کند.

اما باید گفت انتظار از دولت یازدهم که شعار و گفتمان رئیس جمهور منتخب آن  قانون مداری و اخلاق گرایی بوده است بیش از این می باشد. زیرا رئیس جمهور بر خلاف اعمال و رفتار ناشایست برخی از همراهان وزرا در لابی سنگین در مجلس،اخلاق و قانون را پایه های اساسی خط اعتدال معرفی نمود.

لذا باید از رئیس جمهور محترم در گام اول پرسید،به راستی اگر دولت شما دولت اعتدال و منطبق بر اخلاق و قانون می باشد پس بی سابقه ترین لابی برای گرفتن رأی اعتماد در مجلس با چه عنوان و هدفی انجام می گردد؟اگر غل و غشی در برخی افراد پیشنهاد شده وجود ندارد پس چرا صدها نفر از همراهان وزرا با لابی های سنگین و وعده و وعید های متعدد مبنی بر رفع مشکلات نمایندگان در صدد جلب نظر نمایندگان برای برخی افراد پیشنهادی می باشند؟

رفتار حامیان شما در مجلس یادآور رفتارهای سخیف برخی افراد در دولت اصلاحات می باشد که این نوع رفتار های آنان غالبا به عنوان سوژه های تبلیغاتی رسانه های بیگانه علیه نظام اسلامی مطرح بوده است.

به راستی نمی توان انتخاب افرادی از اصحاب فتنه و نیز برخی سفارشات و فشارهای احزاب کارگزاران و اصلاحات برای انتخاب برخی گزینه ها را به  عامل اصلی فشارهای بی حد و حصر به نمایندگان و خدشه دار نمودن شعار های اعتدالی شما در اولین روزهای دولت جنابعالی دانست؟

باید گفت اگر مبنای تعریف از اعتدال را به حق ، اخلاق و قانون در نظر بگیریم قطعاهمراهان وزرای پیشنهادی با لابی سنگین در صحن مجلس،منشأ بی اخلاقی و بی قانونی گردیده اند و این نوع حرکات یقینا ضد مبانی گفتمانی دولت جنابعالی مبنی بر اعتدال خواهد بود.

نسبت حامیان فتنه و مروجین تقلب در انتخابات۸۸با کابینه یازدهم چیست؟

اجمالا در پاسخ به برخی پرسش های مطرح شده باید گفت متأسفانه آقای روحانی با انتخاب برخی افراد مرتبط با فتنه و نیز با گزینش  افرادی از حزب کارگزاران و نیزجریان  اصلاحات در واقع فراجناجی بودن دولت اعتدال را مورد خدشه قرا داده است و گفتار و رفتار رئیس جمهور منتخب لاأقل در گزینش افراد پیشنهادی برای تشکیل دولت یازدهم به هیچ عنوان با هم هخوانی ندارد،گرچه ایشان با انتخاب اندک افرادی از طیف اصولگرایان و سعی کردند تا کابینه دولت یازدهم را فراجناحی و اعتدالی معرفی نمایند.

لیکن دولت اعتدال آقای روحانی کلیدی ترین پست ها را برای برخی حامیان فتنه و نیز برخی  احزاب و جریانات سیاسی حامی فتنه۸۸در نظر گرفته است و از سوی دیگر پست های نه چندان کلیدی را برای اندک افراد منتسب به اصولگرایان در نظر گرفت.

برای تأیید این مدعافقط کافی است سوابق برخی افراد پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد تا به روشنی حمایت این افراد از فتنه۸۸و دروغ بزرگ تقلب در انتخابات برای همگان آشکار گردد،لذا باید گفت لابی سنگین در صحن مجلس برای راهیابی این افراد مردود در فتنه ۸۸صورت می پذیرد تا سهم خواهی جریانات حامی فتنه در دولت یازدهم کامل گردد.

باید اذعان نمودضرورت رد صلاحیت برخی افراد پیشنهاد شده بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا حامیان فتنه گران نه تنها نباید در بدنۀ دولت در سطح وزارت نقش افرینی نمایند بلکه باید با تقبیح اعمال گذشته خود و طلب مغفرت از خداوند متعال و نیز از ملت شریف ایران در پی جبران خبط و خطاهای خود برآیند.

لذا اخیرا مقام معظم رهبری نیر در فرازی در این مورد فرمودند:« «در «انتخابات سال ۸۸»، آن کسانى که فکر می کردند در انتخابات تقلّب شده، چرا براى مواجهه با تقلّب؛ اردوکشى خیابانى کردند؟ چرا این را جواب نمیدهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومى، نخیر، به شکلى که قابل جوابدادن بوده؛ امّا جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمیکنند؟ در جلسات خصوصى میگویند ما اعتراف میکنیم که تقلّب اتّفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلّب اتّفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟»[۱]

به راستی این فرمایشات راه گشای مقام معظم رهبری ناظر به چه کسانی می باشد؟مگر نه این است که چند وزیر پیشنهادی جزو حامیان فتنه و از مبلغین دروغ بزرگ تقلب در انتخابات می باشند؟مگر نه این است که برخی  از افراد پیشنهادی وابستۀ به جریانات سیاسی در فتنۀ۸۸با سکوت خود، در پی القاء تقلب در انتخابات بودند؟

حضور افرادی با چنین سوابقی در حمایت از فتنه گران قطعاً به عنوان لکۀ ننگ بر پیشانی آنها نقش بسته است ،به راستی چه کسانی در جلسات خصوصى میگویند ما اعتراف میکنیم که تقلّب اتّفاق نیفتاده بود اما در پیشگاه ملت ایران توان بیان حقیقت و عذر خواهی را ندارند؟

نامه۵۳نهج البلاغه نقشه راه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

در تأیید عدم شایستگی برخی افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور منتخب می توان نامۀ۵۳نهج البلاغه را به عنوان فصل الخطاب و نقشۀ راه نمایندگان مجلس محسوب نمود:امام علی (ع)در نامه ای به مالک اشتر فرمودند:

«ای مالک!بدترین وزیران تو کسی است که پیش از تو وزیر بدکاران بوده و در گناهان آنان شرکت داشت.آنان یاری دهندگان ستم کارانند باید جانشینانی بهتر از آنان داشته باشی که قدرت فکری امثال آنها را داشته اما کردار زشت انها را نداشته باشند.[۲]

با مروری برای فراز نورانی از امام علی (ع)اصل شایسته سالاری برای همگان آشکار می گردد زیرا در فرمایشان حضرت علی (ع) تقدم تعهد به تخصص محسوس می باشد.

لذا کسانی که در رابطه با برخی افراد پیشنهاد شده تخصص این افراد را با احتساب سوابق نامطلوب در فتنۀ۸۸به دیدۀ اغماض می نگرند باید گفت هر گونه مماشات با برخی افراد پیشنهادی منطبق با سیرۀ علوی نمی باشد لذا باید نمایندگان با قاطعیت به افراد دارای سابقۀ حمایت از  فتنه ۸۸،عدم اعتماد خود را برای پست وزارت این افراد اعلام دارند و بر دولت اعتدال لازم است در راستای عمل به سیرۀ علوی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در پی تغییر افراد دارای سوابق منفی برآید و اصل شایسته سالاری را با محوریت تعهد به اسلام و نظام اسلامی پایه ریزی نماید.

در خاتمه  باید گفت رسالت  نمایندگان محترم مجلس برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بسیار سنگین می باشدو نامۀ ۵۳ نهج البلاغه برای همۀ نمایندگان باید به عنوان نقشۀ راه بررسی صلاحیت افراد برای پست وزارت مد نظر قرار گیرد و لذا امید است  نمایندگان مجلس برای سربلندی در این آزمون مهم،  باتیز هوشی و بصیرت سیاسی و عدم اعتناء به تهدیدها و نیز تطمیع ها ،در راستای اعتلای نظام اسلامی گام بردارند.

پی نوشت:


[۱]  (۶/۵/۱۳۹۲).

[۲] نامه ۵۳  نهج البلاغه

منبع: بلاغ

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب